Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

nie równa praca silnik

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

nie równa praca silnik

Postprzez bolekwrc » 23 mar 2015, o 09:01

Witajcie,

otóż sprawa dotyczy astry H 2009r 100KM.
W czwartek podczas jazdy nagle zgasła i już nie odpaliła. Jak się okazało padł alternator a w aku skończył się prąd.
Altek wymieniony na nowy ale po odpaleniu silnik pracuje jakby na trzy cylindry, po chwili pracy na wolnych obrotach ze spalin robi się czarna plama na ziemi połączona z wodą.
błędy odczytane z licznika:
- 112501
- 056003
- 213970
- 21397F
- 065074
- 007071

macie jakiś pomysł co może być nie tak?
czy możliwe jest, że przestawił się przy okazji rozrząd jak poszarpało silnikiem (coś a`la odpalanie na pych)?
bolekwrc
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 lut 2015, o 15:03
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: nie równa praca silnik

Postprzez kaliope » 23 mar 2015, o 13:35

P1125 to przepustnica
P0560 Napięcie zasilania systemu - usterka
P2139 bład od pedału gazu
P0650 to chyba od altka
P0070 to mało wazny bład czujnika powietrza

Także nie wygląda to na rozrząd, tylko na problem w układzie gaz-przepustinca. A skasowałeś błędy ? Bo to mogą być błędy które wyskoczyły przy awarii altka?
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: nie równa praca silnik

Postprzez bolekwrc » 23 mar 2015, o 13:51

podejrzewam że one są związane z zasilaniem po awarii alternatora ale ich nie kasowałem. nie zmienia to faktu że auto pracuje nie równo tzn nie szarpie ale dźwięk silnika jest taki jakby pracował na trzy cylindry. czarny osad który powstaje na ziemi ze spalin chyba świadczy o niedopalaniu mieszanki - chyba się nie mylę?
nie jestem użytkownikiem tego samochodu ale z informacji które otrzymałem to wcześniej (przed awarią altka nie było takiego problemu.
jeszcze jedna dziwna rzecz a mianowicie jak padł alternator to przy pomiarze ładowania było 12,05V a kontrolka akumulatora nie świeciła się. teraz po zmianie alternatora ładowanie 14,4V pod obciążeniem
bolekwrc
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 lut 2015, o 15:03
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: nie równa praca silnik

Postprzez kaliope » 23 mar 2015, o 14:32

no trzeba zacząć od skasowania błedów
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: nie równa praca silnik

Postprzez mateusz » 23 mar 2015, o 15:07

widzac ze to silnik 1.7 az chce sie powiedziec ze to SCV :P. no ale zrob jak Kaliope pisze.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: nie równa praca silnik

Postprzez bolekwrc » 23 mar 2015, o 15:56

jakaś opcja z kasowaniem błędów bez podłączenia pod komputer?
mam w razie potrzeby dostępny najnowszy ELM
bolekwrc
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 lut 2015, o 15:03
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: nie równa praca silnik

Postprzez tuszok » 23 mar 2015, o 17:01

Jeśli ELM da radę połączyć się ze sterownikiem silnika to wykasujesz nim błędy. Bez podłączenia pod kompa nie da rady wykasować.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: nie równa praca silnik

Postprzez bolekwrc » 23 mar 2015, o 20:18

Błędy skasowane, obecnie brak błędów - ECN jak i ELM poprzez PCSCAN. Auto dalej pracuje nie równo i powstaje na ziemi od spalin plama czarna wraz z wodą. Jakieś dalsze pomysły? Postawiłem obok siebie dwie identyczne astry i różnica jest ewidentna w pracy silnika.
bolekwrc
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 lut 2015, o 15:03
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: nie równa praca silnik

Postprzez kaliope » 23 mar 2015, o 20:54

hm...no to może rzeczywiście przeskoczył pasek rozrządu. Choć powinno od razu wyrzucić błąd od czujnika położenia wałka rozrządu
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: nie równa praca silnik

Postprzez sparspar » 23 mar 2015, o 20:54

Witam
Musisz bardziej sprecyzować co oznacza "nie równa praca"? np . na biegu jałowym skaczą Ci obroty z 800 do 1200 itp.
A po drugie "czarna plama". Co to oznacza? np. rozgrzałeś samochód na odcinku 20 km , zatrzymałeś się i z tłumika leci Ci ciecz? i powstaje czarna plama a podczas jazdy nie ma kopcenia? itp. , czy ta plama to tylko po odpaleniu itp.

...bo to co pisałeś nic mi nie mówi

Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

stat4u