Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

Postprzez kalatos » 17 mar 2015, o 23:08

I ostatni problem jaki chciałem opisać, bardziej żeby się upewnić, czy idę w dobrą stronę. Generalnie auto ma realnego przebiegu 280 tysięcy. Po wymianie dwumasy i sprzęgła przy 240k. Czasem dzieje się tak, bardzo nieregularnie i raczej rzadko. Podczas przyśpieszania kiedy wskazówka prędkościomierza przekroczy 3k rozłącza turbinę obroty wracają do 3k i pojawia się kluczyk. Co ciekawe jak się chwilkę przejedzie poniżej 3k obrotów wszystko wraca do normy. Testowałem także objawy np na autostradzie i tak przy tempomacie jak się ustawi jakieś 3,1 - 3,2 k i z takimi obrotami ciągnie to problem się w ogóle nie objawia.

Po podłączeniu do komputera żaden błąd związany z EGR czy turbiną się nie pokazuje, ale to pewno z kolei jest spowodowane tym, że komputer nie może się podłączyć do modułu sterowania silnika, ale mogę się mylić...

Kupiłem już te wszystkie siuwaksy, chemikalia i chcę zacząć od czyszczenia EGR, przepustnicy i kolektora dolotowego. Czy podążam dobrą drogą? :)
kalatos
Starszy kierowca
 
Posty: 33
Dołączył(a): 17 mar 2015, o 21:36
Lokalizacja: Żyrardów
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

Postprzez mateusz » 18 mar 2015, o 07:58

sadze ze tak, bo przy takim przebiegu jesli nie bylo czyszone to moze byc niezle zawalone. sprobuj, na pewno to nie zaszkodzi a moze pomoc :)
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

Postprzez sparspar » 20 mar 2015, o 11:06

Skoro nie pokazuje się błąd to zacznij od:
1. turbo (sterowanie, kierownice,sztanga, membrana,wężyki, nieszczelny wąż)
2 potem EGR

Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

Postprzez szmic » 20 mar 2015, o 11:18

tutaj jest opis przyczyny viewtopic.php?f=2&t=2124&start=10, sprawdź elektrozawór sterowania podciśnieniem turbo
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

Postprzez kalatos » 20 mar 2015, o 13:26

Dzięki za info, jak się dobrać do tego zaworu, w którym miejscu się on znajduje? Wymienię go samodzielnie? Macie jakieś zdjęcie jak to ustrojstwo wygląda?
kalatos
Starszy kierowca
 
Posty: 33
Dołączył(a): 17 mar 2015, o 21:36
Lokalizacja: Żyrardów
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

Postprzez szmic » 20 mar 2015, o 14:03

Elektrozawór znajduje się w DTJ pod pompą CR dość nisko-strona pasażera, niestety najlepiej z kanału, myślę że w DTH będzie w tym samym miejscu chociaż nie mam pewności, ale zawsze można iść śladem wężyków podciśnienia, śruby dziwnie się kręcą bo pod całością jest guma i tyle, spokojnie dasz radę
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

Postprzez kalatos » 20 mar 2015, o 14:29

kalatos
Starszy kierowca
 
Posty: 33
Dołączył(a): 17 mar 2015, o 21:36
Lokalizacja: Żyrardów
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

Postprzez szmic » 20 mar 2015, o 14:33

szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

stat4u