Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Problemy z klima po wymianie sprezarki.

Moderator: piotii

Problemy z klima po wymianie sprezarki.

Postprzez marmaz_501 » 28 sie 2016, o 12:08

Witam wszystkich forumowiczow.

Jestem nowym forumowiczem wiec jezeli podobny watek juz istnieje to bardzo przepraszam. :|
Posiadam Astre 1.9 CDTI 150KM z 2004 roku. Na poczatku sezonu letniego udalem sie do warsztatu na sprawdzenie ukladu klimatyzacji oraz ewentualne uzupelnienie braku czynnika. Po wspomnianej wizycie i nabiciu czynnika powial przyjemny chlodek, jednak nie na dlugo, dwa dni po tym zabiegu rozszczelnil sie uklad a mianowicie chlodnica rozpadla sie chyba juz ze starosci,po wymianie na nowa i ponownym nabiciu znow powialo chlodem tym razem na cale cztery dni. W trakcie wyjazdu i po pokonaniu okolo 600km awarii ulegla sprezarka( nie zatarla sie). Po powrocie do warsztatu oczywiscie na lawecie zostala kupiona i zalozona nowa sprezarka(zamiennik firmy Nissens), jedna i druga to sprezarki ze sprzeglem i tu zaczynaja sie nastepne problemy: sprezarka po zamontowaniu i nabiciu ukladu startuje lecz nabija bardzo wysokie cisnienie rzedu 28bar i sie rozlacza, znow sie wlacza i sytuacja caly czas sie powtarza bez zamierzonego efektu chlodzenia, mechanik rezygnuje i umawia mnie na wizyte w Serwisie Opel gdzie stwierdzaja ze jest zamontowana zla sprezarka, wedlug nich powinna byc bezsprzeglowa ale po wnikliwej analizie dochodza do wniosku ze w tym modelu wystepuje zamiennik na sprezarke ze sprzeglem plus zestaw naprawczy czyli dodatkowa wiazka przewodow, bezpiecznik i przekaznik oraz nowy program do sprezarki ze sprzeglem. Moj mechanik nie zalozyl zestawu naprawczego bo takowego nie dostalismy z nowa sprezarka, efekt jak wyzej. Decyduje sie na montaz tego zestawu w Serwisie oraz na nowe oprogramowanie i dalej nic, tylko ze po tym zabiegu sprezarka nawet sie nie wlacza. Byc moze ktos z kolezanek/kolegow forumowiczow mial podobny przypadek ze swoja Asterka i zna jakies rozwiazanie, bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje. :(
P.S. Zamontowana sprezarka wystepuje jako zamiennik plus zestaw naprawczy.
marmaz_501
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 sie 2016, o 11:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Problemy z klima po wymianie sprezarki.

Postprzez umek19 » 28 sie 2016, o 21:05

zalezy co masz zaprogramwane w komputerze, ze sprzęgłem lub bez, jak zaprogramujesz tak dostaniesz prąd, oprogramowanie może byc nowe ale czy zosało skonfigurowane odpowiednio. Tak prawdą jest , że możesz zamontować sprężarkę bez sprzęgła lub ze sprzęgłem, z tego co pamiętam sygnał do spręzarki bez sprzęgła idzie z panela klimatyzacji i chyba trzeba dołożyć przewód a do ze sprzęgłem to ze sterownika silnika albo presostatu. Jak zrozumiałem wcześniej klimatyzacja nie działała przed wizyta w warszatcie- i nie wiesz co było wcześniej. Nie rozumiem co sie stało po 600km - spręzarka wybuchła? Ja mam ze sprzęgłem w 1,7 cdti, Miałeś i masz spręzarkę ze sprzęgłem a wiatraki sie włączają? Uszkodzony presostat a może nie podłączony? co masz w komputerze zaprogramowane , tam wszystko widać, jest czynnik w układzie? podłącz komputer i powiedz jakie masz cisnienie w układzie ma być chyba około 7 bar , czy masz zezwolenie na start, jaka sprezarka jest zaprogramowana, czy masz klimatronik czy zwykła klimatyzacje, czy działa czujnik temperatury?
W testach w komputerze silnika jest test przekażnika a/c, nawet gdy bedzie pusta a wszystko ok to test zadziała i przekażnik właczy ac, jesli to zadziała to masz pusto, jesli tez nie działa to masz zle podłączone lub zle skonfigurowane
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Problemy z klima po wymianie sprezarki.

Postprzez sparspar » 28 sie 2016, o 21:41

Pokaż w serwisie im tą fotke, bo odpowiedź jest na rysunku
Pozdrawiam
Załączniki
klimatyzacja.jpg
pokaż im to zdjęcie lub moga napisać do mnie i1300@outlook.com
klimatyzacja.jpg (64.39 KiB) Przeglądane 17194 razy
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Problemy z klima po wymianie sprezarki.

Postprzez umek19 » 28 sie 2016, o 22:32

nie ma szans zdjecie im nie pomoże, zawor rozpręzajacy sie nie zepsuł
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Problemy z klima po wymianie sprezarki.

Postprzez drahe » 29 sie 2016, o 09:16

umek19 napisał(a):Uszkodzony presostat a może nie podłączony? co masz w komputerze zaprogramowane , tam wszystko widać, jest czynnik w układzie? podłącz komputer i powiedz jakie masz cisnienie w układzie ma być chyba około 7 bar , czy masz zezwolenie na start, jaka sprezarka jest zaprogramowana, czy masz klimatronik czy zwykła klimatyzacje, czy działa czujnik temperatury?
W testach w komputerze silnika jest test przekażnika a/c, nawet gdy bedzie pusta a wszystko ok to test zadziała i przekażnik właczy ac, jesli to zadziała to masz pusto, jesli tez nie działa to masz zle podłączone lub zle skonfigurowane


Gdyby preostat nie był podłączony sprężarka w ogóle by nie ruszyła.Nie było by zezwolenia na start.

Po pierwsze podaj jaki masz typ klimatyzacji.Tylko klimatronik miał sprężarkę bezsprzęgłową.
Po drugie podaj jakie miałeś oznaczenie sprężarki.Mi wystarczy informacja czy masz przekaźnik nr K11 w przedniej skrzynce bezpieczników.Na tej stronce znajdziesz rozpiskę.
Po tych informacjach będziemy myśleć dalej.
drahe
Weteran
 
Posty: 599
Dołączył(a): 23 sie 2013, o 21:47
Lokalizacja: Zabrze
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Problemy z klima po wymianie sprezarki.

Postprzez marmaz_501 » 11 wrz 2016, o 16:37

W Asterce jest klimatronik, uklad szczelny i nabity. Sprezarka ktora byla wczesniej dzialala, nie rozsadzilo jej lecz wedlug mechanika urwalo sie jakies zabezpieczenie wewnatrz i zablokowalo ja, co doprowadzilo do zablokowania kola sprzegla i zerwania paska w/w unieruchomilo auto. Oznaczenie sprezarki ktora ulegla zepsuciu Delphi 8696DPSW INNYCH OZNACZEN NIE POSIADA.Auto zostalo sprowadzone i prawdopodobnie sprezarka juz byla wymieniona, w skrzynce bezpiecznikow jest przekaznik k11, jakie jest oprogramowani to w tej chwili tego nie wiem. Wszystkie elementy ukladu klimy sprawdzone i bez zastrzezen. Obecnie zamontowano sprezarke firmy Nissens( zamiennik) plus nowa wiazke i przekaznik, przy starej wiazce i przekazniku nowa sprezarka wlaczala sie i bila wysokie cisnienie rzedu 28bar i wylaczala sie nie podajac tego dalej na uklad, teraz zero reakcji.W serwisie rozlozyli rece, po powrocie do domu mam sie u nich pojawic i byc moze beda cos wiedziec jezeli nie to demontuja nowa wiazke i przekaznik oraz wracaja do starego ustawienia.
marmaz_501
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 sie 2016, o 11:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Problemy z klima po wymianie sprezarki.

Postprzez marmaz_501 » 11 wrz 2016, o 16:46

Przy starej wiazce przewodow i przekazniku prad na sprezarke mial 12volt po wlaczeniu sprezarki spadal do 1,4volta, sprezarka wlaczala sie i nabijala cisnienie az do rozlaczenia i tak w kolko bez zamierzonego efektu. Wentylatory wlaczaja sie. W trakcie awarii spalily sie rowniez dwa bezpieczniki w tylnej skrzynce, niestety nie wiem ktore( info od mechanika ).
marmaz_501
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 sie 2016, o 11:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Problemy z klima po wymianie sprezarki.

Postprzez umek19 » 11 wrz 2016, o 18:40

drahe napisał(a):
umek19 napisał(a):Uszkodzony presostat a może nie podłączony? co masz w komputerze zaprogramowane , tam wszystko widać, jest czynnik w układzie? podłącz komputer i powiedz jakie masz cisnienie w układzie ma być chyba około 7 bar , czy masz zezwolenie na start, jaka sprezarka jest zaprogramowana, czy masz klimatronik czy zwykła klimatyzacje, czy działa czujnik temperatury?
W testach w komputerze silnika jest test przekażnika a/c, nawet gdy bedzie pusta a wszystko ok to test zadziała i przekażnik właczy ac, jesli to zadziała to masz pusto, jesli tez nie działa to masz zle podłączone lub zle skonfigurowane


Gdyby preostat nie był podłączony sprężarka w ogóle by nie ruszyła.Nie było by zezwolenia na start.

Po pierwsze podaj jaki masz typ klimatyzacji.Tylko klimatronik miał sprężarkę bezsprzęgłową.
Po drugie podaj jakie miałeś oznaczenie sprężarki.Mi wystarczy informacja czy masz przekaźnik nr K11 w przedniej skrzynce bezpieczników.Na tej stronce znajdziesz rozpiskę.
Po tych informacjach będziemy myśleć dalej.

bo właśnie klimatyzacja się nie włącza , oznaczenia twojej sprezarki to 06292192949, 06292192949A , 8696DPSW i nie idzie z niczym tego zamienić bo to juz było zamienione a astra twoja jest z holanadii? Gdybyś miał 8696DPSS to byłoby inaczej , bo 8696DPSS a 8696DPSW to co innego. Teoretycznie powinienieś mieć 8696DPSS zamienne na delphi TSP0155802 i NISSENS – NIS 89041 zamiennik delphi ta raczej do manulanej klimy ale bardziej ta powinna pasować NISSENS – NIS 890006 zamiennik denso do klimatronika
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Problemy z klima po wymianie sprezarki.

Postprzez marmaz_501 » 11 wrz 2016, o 20:21

Astra sprowadzona z Niemiec, nowa sprezarka to Nissens NIS890006.
marmaz_501
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 sie 2016, o 11:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Problemy z klima po wymianie sprezarki.

Postprzez umek19 » 12 wrz 2016, o 03:25

trzeba sprawdzić czy i co masz zaprogramowane w sterownikach po aktualizacji oprogramowania:
Manualna (AC), Automatyczna(SAC Semi Automatic Climate ) , Elektroniczna ( ECC, climatronic)
do sprawdzenia przekażnik 11(jego zasilania a są 2) i bezpiecznik z przodu i bezpieczniki z tyłu( od panela klimatyzacji), ja bym zmostkował przekażnik na krótko(zasilanie spręzarki) i zobaczył czy załączy sprężarke, trzeba sprawdzic tez instalacje elektryczna czyl przewody zasilające, czujnik temp., zasilanie presostatu, zasilanie przekaźnika, cim, uec, ecu, rec, panel klimatyzacji, wentylator na chłodnicy działa na ilu biegach? wysokie ciśnienie w klimie mogło byc od brudnego filtra powietrza był wyminiany? Układ był płkany po uszkodzeniu starej spręzarki? Chętnie bym wiecej pomógł ale ciężko na odległość .
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Następna strona

Powrót do Klimatyzacja i ogrzewanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości

stat4u