Witam wszystkich forumowiczow.
Jestem nowym forumowiczem wiec jezeli podobny watek juz istnieje to bardzo przepraszam.
Posiadam Astre 1.9 CDTI 150KM z 2004 roku. Na poczatku sezonu letniego udalem sie do warsztatu na sprawdzenie ukladu klimatyzacji oraz ewentualne uzupelnienie braku czynnika. Po wspomnianej wizycie i nabiciu czynnika powial przyjemny chlodek, jednak nie na dlugo, dwa dni po tym zabiegu rozszczelnil sie uklad a mianowicie chlodnica rozpadla sie chyba juz ze starosci,po wymianie na nowa i ponownym nabiciu znow powialo chlodem tym razem na cale cztery dni. W trakcie wyjazdu i po pokonaniu okolo 600km awarii ulegla sprezarka( nie zatarla sie). Po powrocie do warsztatu oczywiscie na lawecie zostala kupiona i zalozona nowa sprezarka(zamiennik firmy Nissens), jedna i druga to sprezarki ze sprzeglem i tu zaczynaja sie nastepne problemy: sprezarka po zamontowaniu i nabiciu ukladu startuje lecz nabija bardzo wysokie cisnienie rzedu 28bar i sie rozlacza, znow sie wlacza i sytuacja caly czas sie powtarza bez zamierzonego efektu chlodzenia, mechanik rezygnuje i umawia mnie na wizyte w Serwisie Opel gdzie stwierdzaja ze jest zamontowana zla sprezarka, wedlug nich powinna byc bezsprzeglowa ale po wnikliwej analizie dochodza do wniosku ze w tym modelu wystepuje zamiennik na sprezarke ze sprzeglem plus zestaw naprawczy czyli dodatkowa wiazka przewodow, bezpiecznik i przekaznik oraz nowy program do sprezarki ze sprzeglem. Moj mechanik nie zalozyl zestawu naprawczego bo takowego nie dostalismy z nowa sprezarka, efekt jak wyzej. Decyduje sie na montaz tego zestawu w Serwisie oraz na nowe oprogramowanie i dalej nic, tylko ze po tym zabiegu sprezarka nawet sie nie wlacza. Byc moze ktos z kolezanek/kolegow forumowiczow mial podobny przypadek ze swoja Asterka i zna jakies rozwiazanie, bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje.
P.S. Zamontowana sprezarka wystepuje jako zamiennik plus zestaw naprawczy.