Moderator: piotii
No tak...
Komputer myśli algorytmem więc ten komunikat jest uzasadniony.
Na zimnym silniku, sprawdź działanie wentylatora klimatyzacji - odpal auto i włącz klimę. Do kilkudziesięciu sekund ten wiatraczek z przodu, między zderzakiem, a pierwszą chłodnicą (chłodnica klimatyzacji - ujrzysz go po zdjęciu atrapy grilla) powinien zacząć kręcić na I biegu. Ma kręcić się na wolnym biegu niezależnie od temperatury otoczenia. Załączeni jednak następuje po kilku - kilkunastu sekundach. Jeżeli jest gorąco, to po chwili przejdzie na II bieg i będzie tak zapierdalał, żeby tylko schładzanie było możliwie najbardziej efektywne. Czujniki od klimy zrobią swoje. Możliwe też, że po wyłączeniu biegu I włączy bieg II raz, przerwie... Włączy znowu od razu bieg II... Szarpnie autem raz, drugi, trzeci i już nie przestanie kręcić. Ogromna różnica temperatur może powodować takie zachowania układu klimy.
Jak już będziesz pewien, że ten wiatrak śmiga jak należy to przyjrzysz się temu między silnikiem, a chłodnicami, czyli wentylatorowi chłodnicy silnika. Wtedy musisz nagrzać silnik. Obecnie o to nie trudno.
Przejdź w tryb BC, wejdź na ten ekran z temperaturą na czujniku i silnika i patrz/słuchaj co się w aucie dzieje....
Może tylko rezystor w silniku wentylatora chłodnicy silnika samochodu?
Powrót do Klimatyzacja i ogrzewanie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości