Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Wymiana filtra kabinowego i niespodzianka!

Moderator: piotii

Wymiana filtra kabinowego i niespodzianka!

Postprzez dulkwic » 12 paź 2013, o 17:10

Podczas dzisiejszej wymiany filtra kabinowego napotkałem się na taką kostkę:

Kto wie co to jest ?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
dulkwic
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 17:09
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wymiana filtra kabinowego i niespodzianka!

Postprzez dulkwic » 20 paź 2013, o 16:12

dziękuję za szybką odpowiedź i pomoc :)

jesteście niesamowici : )
dulkwic
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 17:09
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wymiana filtra kabinowego i niespodzianka!

Postprzez keculvip » 4 lut 2014, o 21:29

podbijam pytanie bo też mam to u siebie i nie wiem od czego :?
keculvip
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 sty 2014, o 13:17
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wymiana filtra kabinowego i niespodzianka!

Postprzez sl72 » 5 lut 2014, o 13:19

a oświetlenie schowka
sl72
Kierowca
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:17
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Wymiana filtra kabinowego i niespodzianka!

Postprzez keculvip » 5 lut 2014, o 14:13

weż przestań :evil: chyba zeby wymienić filtr to trzeba wyjąć schowek i odłączyć kostkę od podswietlenia to chyba nikt nie jest taki głupi żeby sie pytać o wtyczne własnie specjalnie ODPIĘTĄ !!!
keculvip
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 sty 2014, o 13:17
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wymiana filtra kabinowego i niespodzianka!

Postprzez miranda » 5 lut 2014, o 17:11

keculvip
Pomyśl co nowego wniósł twój post. :evil: Człowiek ma wtyczkę, odłącza ją przy wymianie ale nie wie do czego ona służy więc się pyta.
Avatar użytkownika
miranda
Moderator
 
Posty: 246
Dołączył(a): 21 cze 2012, o 16:28
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Wymiana filtra kabinowego i niespodzianka!

Postprzez arastra » 22 maja 2014, o 16:49

Mam takie samo autko i problem z dmuchawą polegający na tym, że nie przestawia się klapa na niej kierująca powietrze z zewnątrz i wewnątrz. Serwomechanizm klapy pracuje po wciśnięciu przycisku sterującego. Okazało się, że jest to mechaniczne uszkodzenie klapki nad wentylatorem. Oś serwomechanizmu (kwadratowa) swobodnie się obraca i nie napędza tej klapki bo miejsce w którym znajduje się oś jest pęknięte. Najprawdopodobniej ktoś wymieniał ten serwomechanizm bo brakowało jednej śrubki mocującej ale zamontował go w położeniu osi innej niż położenie klapki no i po uruchomieniu (zmianie nastawy klapki) jej część w którą wchodzi oś pękła.
Co do tego dodatkowego złącza, które znalazłeś podczas wymiany filtra kabinowego to przypuszczam, że jest ono od sterowania webasto podgrzewającego płyn chłodzący. Wyczytałem na forum, że sterownik tego webasto powinien być zamontowany nad nogami pasażera na prawej burcie samochodu oczywiście pod schowkiem. U mnie stwierdziłem naruszenie wygłuszenia w tym miejscu i trzy śruby, na których nic nie ma.
Dla ciekawości przekonałem się także o solidności serwisów na "zachodzie". Podczas wymiany filtra kabinowego okazało się, że jest on ponad pół roku starszy od samochodu (węglowy i zafajdany).
Do filtra zajrzałem bo nawiew w nowym używanym nabytku był jakiś dziwny delikatnie mówiąc.
To my kupując samochód używany wymieniamy wszystkie płyny eksploatacyjne i filtry najczęściej nie wpisując tego do książki serwisowej a gdzie indziej to serwis polega coraz częściej tylko na wykonaniu wpisu (przecież po trzech czterech latach i tak auto pojedzie na wschód).
Może ktoś mi przy okazji podpowie jak wymontować tą klapkę z wentylatora nie rozbierając całego auta. Planuję to pospawać PE lub zakupić nową klapkę i samemu zamontować. Lubię wiedzieć co w aucie piszczy.
arastra
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15 maja 2014, o 11:44
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH


Powrót do Klimatyzacja i ogrzewanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości

stat4u