Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Obieg wew,Klapka,Parowanie szyb

Moderator: piotii

Obieg wew,Klapka,Parowanie szyb

Postprzez astra110 » 24 lis 2015, o 15:38

Witam

Ostatnio aura się zmieniła i zaobserwowałem u siebie nadmierne parowanie szyb.
Szyby zaczynają parować po przejechaniu kilkudziesięciu metrów a po kilku minutach jazdy jest już masakra(jazda w pojedynkę ewentualnie 2 osoby,strach pomyśleć co by było przy komplecie osób!!!)

Zacząłem drążyć temat i chyba wszystko wskazuje na uszkodzoną klapkę obiegu wewnętrznego.

Zanim dobrałem się do klapki wyeliminowałem kilka innych przyczyn:
-demontaż podszybia i sprawdzenie czy nie jest zapchany dostęp do wentylatora
(było sporo liści ale tylko na wlocie po prawej stronie od kierowcy a dalej było ok i wyglądało tak)
Obrazek
Obrazek

-sprawdzenie czy nie stoi woda na progu ( i tu też wszystko ok)
-założenie gumowych dywaników
-sprawdzenie filtra kabinowego. Niedawno go wyciągałem w celu dezynfekcji parownika i chyba był założony odwrotnie bo nie ma na nim wyraźnego znaku kierunku montażu (dla sprawdzenia zamontowałem go odwrotnie)
-sprawdzenie jak działa klapka- i tu zaczynają się niepewności! Wg info na wschodnim forum objawy długiej pracy silniczka wskazują na wyłamanie klapki.Wyczytałem gdzieś że poliftowe wersje miały ten mechanizm poprawiony!
Po demontażu schowka widać że klapka jest domknięta (pozycja obiegu zewnętrznego)więc powinno wszystko być ok.Po przełączeniu na obieg wewnętrzny silnik mieli mieli i w ostateczności klapka wędruje do góry.
Wygląda i pracuje to tak jak na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=a_CazwcCHA8

Czy ta klapka faktycznie jest padnięta czy tak one działają?
jakie mogą być jeszcze przyczyny nadmiernego parowania szyb?
Wir leben Autos
Avatar użytkownika
astra110
Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
Lokalizacja: N M R
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Obieg wew,Klapka,Parowanie szyb

Postprzez szmic » 24 lis 2015, o 16:33

Ładnie mieli aż wygina silniczkiem, coś jest nie tak, tutaj masz cały temat z fotami http://www.astra-h.ru/zaslonka.html
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Obieg wew,Klapka,Parowanie szyb

Postprzez astra110 » 24 lis 2015, o 17:12

Silniczek wygina bo trzymał się na jednej śrubce( filmik robiłem podczas próby demontażu :) )
Widziałem ten opis. Z innych źródeł wywnioskowałem że jak jest wyłamana klapka to ona opada w tryb obiegu zamkniętego mimo że nic na konsoli nie wciskamy.
Po rozebraniu zauważyłem że jak klapka opadnie nawet jak jest wyłamana to i tak mamy tryb obiegu zewnętrznego i to mnie właśnie zastanawia, czy to jest przyczyna czy może coś innego!?
Wir leben Autos
Avatar użytkownika
astra110
Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
Lokalizacja: N M R
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Obieg wew,Klapka,Parowanie szyb

Postprzez szmic » 24 lis 2015, o 17:33

sprawdzałeś klapkę w miejscach gdzie pęka plastik
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Obieg wew,Klapka,Parowanie szyb

Postprzez astra110 » 24 lis 2015, o 19:24

Właśnie nie dokończyłem rozbierania uznając że klapka zostaje w prawidłowej pozycji i że ona nie wpływa na parowanie szyb-później pojawiły się wątpliwości!
Czy jak odłączę silniczek i zablokuję klapkę w pozycji obiegu zewnętrznego to nie narobie sobie bałaganu w komputerze,sterownikach itp?nie będzie wywalać jakiś błędów(klima manual)?
Wir leben Autos
Avatar użytkownika
astra110
Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
Lokalizacja: N M R
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Obieg wew,Klapka,Parowanie szyb

Postprzez szmic » 24 lis 2015, o 21:17

jak masz obawy odnośnie błędów to odepnij aku przed demontażem,
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Obieg wew,Klapka,Parowanie szyb

Postprzez andy17d » 27 gru 2015, o 18:23

I jak Twoje zmagania z tematem? Jakieś postępy? Ja też musiałbym się zabrać za parowanie szyb ale póki co nie mam czasu.
Avatar użytkownika
andy17d
Moderator
 
Posty: 322
Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 09:56
Lokalizacja: PO
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Obieg wew,Klapka,Parowanie szyb

Postprzez astra110 » 28 gru 2015, o 07:50

Postępów niestety brak,brak czasu i odpowiednich narzędzi a dłubanie kombinerkami i śrubokrętem jest trochę... wkurzające :D
Mikołaj się postarał i znalazłem pod choinką skrzyneczkę z kluczami(nasadowy 5,5 z grzechotką torx 20 itp :D ) więc robota powinna ruszyć , jeszcze tylko trochę czasu i będzie git :D
Wir leben Autos
Avatar użytkownika
astra110
Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
Lokalizacja: N M R
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Obieg wew,Klapka,Parowanie szyb

Postprzez mirash » 28 gru 2015, o 19:26

Ostatnio też zaczęły mi parować szyby od wewnątrz.. szukając przyczyny zauważyłem, że klapa od obiegu wewnętrznego działa dokładnie tak samo jak u Ciebie.
Dodatkowo przy uruchomieniu mocniejszego nawiewu jego siła sama zamyka klapkę na obieg wewnętrzny co przy chęci odparowania poprzez zwiększenie nawiewu daję efekt jeszcze większego parowania.. Będę się musiał za to zabrać po nowym roku. Jak uda Ci się naprawić to podziel się doświadczeniem :)
mirash
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 cze 2015, o 19:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT


Powrót do Klimatyzacja i ogrzewanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron
stat4u