Strona 1 z 1

Usunięcie środkowego tłumika i kalatizatora Z19DTH + chip

PostNapisane: 14 sty 2014, o 16:34
przez Optimex
Witam. Posiadam Astrę H z silnikiem Z19DTH + chip, auto legitymuje się mocą 180 KM. Wrzuciłem wkład Simota i delikatnie przerobiłem seryjną puchę (usunięcie wewnętrznych rurek) bo zwykły papierzak ma tragiczną przepustowość powietrza i słynną zaślepkę EGR. Auto śmiga znakomicie (seryjnie bez DPF), jednak przychodzi mi na myśl jeszcze mała przeróbka układu wydechowego a mianowicie usunięcie środkowego katalizatora oraz tłumika i zastąpienie ich prostymi rurami. Zostanie tylko kat za turbiną oraz końcowy tłumik. Jak wiadomo katalizator przy turbo jest metalowy a drugi ceramiczny i czy po jego usunięciu nie będzie czuć smrodu spalin, występować wzmożone dymienie? Czy po usunięciu tłumika nie będzie głośniej oraz czy mogę się spodziewać chociażby delikatnej poprawy dynamiki auta? Zależy mi na seryjnej pracy układu wydechowego pod względem akustycznym. Operacja jest bardzo prosta więc jeśli tylko istnieją plusy takiej modyfikacji to zabieram się do pracy :-)