Strona 1 z 2

Wymiana rozrządu 1,7 CDTI

PostNapisane: 20 lis 2013, o 20:22
przez volveras
Witam wszystkich forumowiczów,
zamierzam w swojej Asterce H 1,7 wymienić rozrząd, pojechałem dziś do mechanika i on ocenił tę wymianę na 1500zł. Postanowiłem się nieco zorientować w tym temacie, więc specjalistów proszę o pomoc i udzielenie kilku zasadniczych odpowiedzi ;).

1. Czy jest możliwość wymiany rozrządu "na swoim garażu"? (chodzi o dostępność kluczy, podejście etc.)
2. Jakie części byście polecili i jakie trzeba byłoby kupić?
3. W jakiej cenie zmieściłbym się wymieniając sam?
4. Ma ktoś opis, krok po kroku lub poradnik mechanika typu "zrób to sam"? Szperałem po Internecie i nic nie mogłem znaleźć.

Dziękuję za odpowiedzi,
pozdrawiam.

Re: Wymiana rozrządu 1,7 CDTI

PostNapisane: 21 lis 2013, o 19:59
przez radint
Kolego w naszych astrach wymiana rozrządu to banalna sprawa:) już samodzielnie wymieniłem taki 3 razy, auta mają przelatane od wymiany po 40 - 50 tys. i odpukać wszytko gra także myślę, że jeśli masz zdolności manualne to ogarniesz bez problemu. Manuala nie posiadam. Potrzebne narzędzia to nasadki torx, najlepiej cały wachlarz. Wiadomo klucze nasadowe grzechotki itp. imbusy i to chyba na tyle:)(wiadomo, śrubokręty, kombinerki itp. też milewidziane;)) Jak dobierzesz się do rozrządu masz blokowane dwa koła za pomocą śrub bodajrze M8 i M6 jak dobrze pamiętam raz dobrałem i używam cały czas. Koło wałka rozrządu i koło pompy wtryskowej, natomiast wał korbowy ustawiasz na znak. Nie ma opcji aby rozrząd się przestawił :) Koszt jaki poniosłem przy samodzielnej naprawie to 350zł :) zestaw rozrządu INA dwie rolki i pasek. Fakt rabat 45%, także musisz liczyć 500 - 550zł. W naszych silnikach nie trzeba wymieniać pompy wody razem z rozrządem ponieważ lata na pasku wieloklinowym, czyli w razie awarii wymienić można w każdej chwili. Aha w zależności od przebiegu warto wymienić uszczelniacze, wałka rozrządu, pompy oleju która lata na pasku rozrządu i uszczelniacz wału korbowego. Najczęściej pada uszczelniacz przy pompie. To chyba na tyle w razie pytań pisz:) Pozdrawiam.

Re: Wymiana rozrządu 1,7 CDTI

PostNapisane: 12 mar 2014, o 20:17
przez DawidAstra1.9
Witam serdecznie

Mam takie pytanie co ile powień być wymieniony Rozrząd w astre 1.9 CDTI ??

Re: Wymiana rozrządu 1,7 CDTI

PostNapisane: 14 cze 2014, o 05:44
przez atobos
radint napisał(a):Kolego w naszych astrach wymiana rozrządu to banalna sprawa:) już samodzielnie wymieniłem taki 3 razy, auta mają przelatane od wymiany po 40 - 50 tys. i odpukać wszytko gra także myślę, że jeśli masz zdolności manualne to ogarniesz bez problemu. Manuala nie posiadam. Potrzebne narzędzia to nasadki torx, najlepiej cały wachlarz. Wiadomo klucze nasadowe grzechotki itp. imbusy i to chyba na tyle:)(wiadomo, śrubokręty, kombinerki itp. też milewidziane;)) Jak dobierzesz się do rozrządu masz blokowane dwa koła za pomocą śrub bodajrze M8 i M6 jak dobrze pamiętam raz dobrałem i używam cały czas. Koło wałka rozrządu i koło pompy wtryskowej, natomiast wał korbowy ustawiasz na znak. Nie ma opcji aby rozrząd się przestawił :) Koszt jaki poniosłem przy samodzielnej naprawie to 350zł :) zestaw rozrządu INA dwie rolki i pasek. Fakt rabat 45%, także musisz liczyć 500 - 550zł. W naszych silnikach nie trzeba wymieniać pompy wody razem z rozrządem ponieważ lata na pasku wieloklinowym, czyli w razie awarii wymienić można w każdej chwili. Aha w zależności od przebiegu warto wymienić uszczelniacze, wałka rozrządu, pompy oleju która lata na pasku rozrządu i uszczelniacz wału korbowego. Najczęściej pada uszczelniacz przy pompie. To chyba na tyle w razie pytań pisz:) Pozdrawiam.


Witam
Super opis, wspomniałeś o INA, a co myślisz o Continental-contitech oraz Rouville ?
Jak wiemy DTH /isuzu/ trochę się różni od oplowskiego, stąd nasuwa się pytanie czy przy DTH wymiana pompy również jest zbędna podczas robienia rozrządu?
Jaki jest interwał czasowy na rozrząd , pierwsza wymiana była przy ok. 125.000km.
PzDR

Re: Wymiana rozrządu 1,7 CDTI

PostNapisane: 14 cze 2014, o 09:06
przez radint
Contitech i rolki rouville też są bardzo dobre, kupiłem iny ze względu na możliwość cenową, a tak zapewne brałbym "Twój" zestaw, mój DTJ to też isuzu, więc zapewne masz pompę na pasku wieloklinowym a nie rozrządu, więc nie musisz możesz rozłożyć w czasie. Ale wymień ją, bo u mnie po 60tys. od wymiany rozrządu pompa zaczęła popiskiwać i ją zmieniłem, ale dopiero po tak długim okresie;) Interwał czasowy "niby" pierwszy pasek 150tys. ja robiłem zaraz po zakupie oryginalne 144tys. a każdy "zamiennik" wiadomo już nie ta jakość ja bym celował w 60-80tys. to i tak długi okres a cena nie zabija żeby tego nie zrobić. Pozdrawiam

Re: Wymiana rozrządu 1,7 CDTI

PostNapisane: 14 cze 2014, o 19:09
przez atobos
Dzięki za szybką odp.
w pon. będę się orientował co do cen, i podam po ile u nas to jest.
PzDR

Re: Wymiana rozrządu 1,7 CDTI

PostNapisane: 25 cze 2014, o 15:47
przez atobos
Witam
przepraszam za brak odzewu,
a więc:
-pasek Dayco
-rolki rouville
-pompa hepu
+robota i płyn
=740

Re: Wymiana rozrządu 1,7 CDTI

PostNapisane: 25 cze 2014, o 15:57
przez sparspar
pamietaj !!
...tylko nie paski boscha....

Re: Wymiana rozrządu 1,7 CDTI

PostNapisane: 27 cze 2014, o 15:49
przez radint
dayco spoko :) chyba nie tak źle jak 740zł

Re: Wymiana rozrządu 1,7 CDTI

PostNapisane: 27 cze 2014, o 19:53
przez atobos
też tak uważam że z robotą to całkiem przyzwoita cena [acha, robota 300pln]