Strona 1 z 2

Przybywa oleju

PostNapisane: 25 paź 2013, o 19:20
przez Morlok
Witam

Niedawno zakupiłem Opla Astre III kombi 1.9 CDTI i zauważyłem, ze przybyło mi oleju. Przeczytałem sporo postów na ten temat i wiem, ze to ma zwiazek z filtrem DPF tylko nigdzie nie było wprost napisane czy oleju przybywa bo przerywam wypalanie filtra (nie mam jeszcze pokazanego spalania na wywietlaczu) czy tak poprostu przybywa go podczas normalnego wypalania? Czy może trzeba szykowac sie do wymiany/wycięcia filtra. Będę wdzięczny za odpowiedz.

Pozdrawiam

Re: Przybywa oleju

PostNapisane: 25 paź 2013, o 19:33
przez mateusz
Witaj, mam dpf i kolega powiedzial ze do spalania uzywa paliwa i jak sie przerywa to paliwo leci do oleju. spalanie zobaczysz po chwilowym spalaniu (nawet ponad 5l) i wlaczonych wiatrakach chlodnicy. u mnie ubywalo oleju przez turbo i jutro odbieram auto po testach i bede kontrolowac dpf. w naszych silnikach 1.9 spalanie jest po 500 lub 1000 km. nie zawsze musi sygnalizowac lapmka swiec zarowych.

Re: Przybywa oleju

PostNapisane: 25 paź 2013, o 19:39
przez Morlok
Dzięki za szybką i konkretną odpowiedz. Teraz musze odblokokowac komputer i wyciągnąc na wywietlacz spalanie.

Pozdrawiam

Re: Przybywa oleju

PostNapisane: 25 paź 2013, o 19:43
przez mateusz
spoko. ale jak pisalem mozesz tez to stwierdzic po glosnej pracy silnika i wentylatorow (przy spalaniu temp siega 600 stopni wiec silnik jest obciazany)

Re: Przybywa oleju

PostNapisane: 5 gru 2013, o 19:53
przez Gudis24
Witam, mam podobny problem, jak kolega mateusz. Do oleju wpływa paliwo. Silnik taki sam 1.9 CDTI 100 KM także kombi. Nie wiem jednak, co może być przyczyną i jak ten problem wyeliminować. Faktem jest, że auto robi bardzo krótkie trasy, tylko po mieście i okolicy, jest to na pewno jedna z przyczyn. Przebieg mojej Astry to 70 tys km, olej wymieniałem pół roku temu. Pozdrawiam.

Re: Przybywa oleju

PostNapisane: 5 gru 2013, o 20:42
przez mateusz
moj mechanik ogladal moje autko od spodu po wymianie oleju i sie okazalo ze mam 3 dziury nawiertane w DPF i przejechalem prawie 780 od wymiany oleju i DPF jeszcze mi sie nie wypalal. moze przez te dziury ze czesc spalil ucieka nimi i nie wlaczylo sie wypalanie. dziur nie robilem kupilem juz takie autko.

Re: Przybywa oleju

PostNapisane: 5 gru 2013, o 22:51
przez radint
Kolego jak nie było konkretnie opisane? Chyba w trzech tematach dokładnie opisywałem objawy, zachowanie auta i konsekwencje. Koledze Mateuszowi też podpowiadałem co i jak. Kontrolka świec żarowych nie ma prawa zamrugać przy wypalaniu do momentu gdy nie pojawią się problemy w układzie wydechowym, a konkretnie z DPF. Mruganiem sygnalizuje już jakby ostateczne ostrzeżenie, że auto musi wypalić filtr i koniec inaczej wywali usterkę. Także kolego nie mieszaj w głowach stwierdzeniem: "nie zawsze musi sygnalizowac lapmka swiec zarowych"

Re: Przybywa oleju

PostNapisane: 6 gru 2013, o 07:31
przez mateusz
Witam, Radziu ja tak napisalem i swiecach zarowych bo wyczytalem ze przy wypalaniu moze sie ta kontrolka pojawic. a ja zle zinterpretowalem i czekalem na ta kontrolke kiedy filtr bedzie sie wypalal. i przez to niedoczekanie sie na kontrolke chyba 2 razy przerwalem spalanie. dlatego napisalem tak zeby inni szukajac w necie o spalaniu nie popelnili tego bledu co ja. teraz wiem ze nie przy kazdym spalaniu DPF oswieci sie kontrolka swiec zarowych. oznaka tego jest wysokie spalanie i na maxa wlaczone wentylatory.

Re: Przybywa oleju

PostNapisane: 6 gru 2013, o 17:47
przez radint
Spoko, rozumiem. Kolego Morlok w każdym razie, trochę poszukaj na forum z całą pewnością są tematy o DPF :) i o jego upierdliwości

Re: Przybywa oleju

PostNapisane: 15 maja 2014, o 12:01
przez arastra
Witam,
od kilku dni mam Astrę z silnikiem Z17DTH. Niby wszystko jest w porządku ale po sprawdzeniu poziomu oleju okazało się że jest go trochę za dużo (poziom powyżej górnego na wskaźniku). Odessałem część przez przewód wskaźnika z zamiarem kontroli poziomu - czy będzie przyrastał.
Na forum wyczytałem, że poziom może wzrastać przy przerwaniu wypalania DPF. Mam pytanie czego mogę się spodziewać w silniku jeżeli przyrost poziomu nie jest spowodowany pracą DPF. Jakie są najczęstsze usterki to jest skąd paliwo może przedostawać się do układu smarowania silnika. Z góry dziękuję za sugestie.