Strona 1 z 1

1,7 cdti - M32 luzy tylko gdzie?

PostNapisane: 16 paź 2019, o 15:48
przez jaszczomb1234
Witam, zakładam ten wątek,żeby się wypowiedzieli ludzie z podobnym problemem z którym mierzę się już długo, otóż odczuwalne są luzy,po zmianie biegu na 4 i 5 ,tak jakby był luz między kołami a sprzęgłem,dodam ,że dwumasa ze sprzęgłem wymieniana 2000 km temu,wszystko chodzi miodzio,luzu na przegubach brak,dziwne jest to o tyle ,że jak jest zimny to tego efektu nie ma!!!!i na 1 ,2 ,3 biegu również tego luzu nie ma,ogólnie trochę grzebie przy nim ale ta usterka mnie rozłożyła :cry:

dodam ,że błędów brak i mam słynną skrzynie M32 6 biegów

Re: 1,7 cdti - M32 luzy tylko gdzie?

PostNapisane: 16 paź 2019, o 17:33
przez Patrykus
a ile oleju masz w słynnej M32, opel na początku dał ciała z ilością oleju, lali o 0,6l za mało

Re: 1,7 cdti - M32 luzy tylko gdzie?

PostNapisane: 16 paź 2019, o 18:50
przez jaszczomb1234
przy wymianie dwumasy nalałem 2,6 litra osławionego na forum fuchsa

Re: 1,7 cdti - M32 luzy tylko gdzie?

PostNapisane: 16 paź 2019, o 19:26
przez jaszczomb1234
coś czuje ,że chyba skrzynia do remontu ,a to koszta duże czytam ,że nawet 2500 :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Re: 1,7 cdti - M32 luzy tylko gdzie?

PostNapisane: 17 paź 2019, o 11:53
przez Patrykus
możliwe że do remontu, próbowałeś podnieść na lewarku i kręcić kołami, ja byłem przerażony tym co usłyszałem u siebie, podczas jazdy nic a tu taki zonk, sprzedałem dziada i spokój, dobrze się jeździło ale oplowskie niedoróbki zaczęły mnie przerażać z biegiem czasu zrobiłaby się niezła kwota

Re: 1,7 cdti - M32 luzy tylko gdzie?

PostNapisane: 17 paź 2019, o 16:26
przez jaszczomb1234
/co usłyszałeś?chrobot?
dziś podniosłem na lewarku lewą stronę i tak organoleptycznie stwierdziłem dość duży luz na przegubie wewnętrznym,trzymałem ręką za wewnętrzny i ruszałem całą piastą i ten luz był wyraznie wyczuwalny !!!teraz pytanie ,czy tam powinien być tylko luz wzdłużny ,a u mnie jest też luz obrotowy

Re: 1,7 cdti - M32 luzy tylko gdzie?

PostNapisane: 17 paź 2019, o 17:13
przez Patrykus
nie chrobot tylko huczenie skrzyni, jaki powinien być luz nie wiem lewy wewnętrzny przegub wymieniałem z powodu wibracji na kierownicy przy prędkościach ~140km/h

Re: 1,7 cdti - M32 luzy tylko gdzie?

PostNapisane: 17 paź 2019, o 17:22
przez jaszczomb1234
ryzyk-fizyk wymienię ten przegub wewnętrzny,roboty jest ,ale cena 85 zł wraz z wysyłką do zaakceptowania


ps, dziwne to trochę bo skrzynia cichutka,biegi chodzą leciutko i precyzyjnie,żadnego przemieszczania się lewarka podczas przyspieszania i odpuszczania gazu :mrgreen: :mrgreen:

Re: 1,7 cdti - M32 luzy tylko gdzie?

PostNapisane: 17 paź 2019, o 17:55
przez Patrykus
do DTH wychodzi tanio, gorzej z lewym przegubem wew. do DTJ/DTR, można zawału dostać - taniej idzie dwumas zrobić

Re: 1,7 cdti - M32 luzy tylko gdzie?

PostNapisane: 21 paź 2019, o 16:50
przez jaszczomb1234
jednak chyba nie ma sensu wymieniać przegub,sprawdzałem na drugim kole ,i tam luz jest podobny,więc wymiana przegubu nie ma sensu,jakieś inne pomysły?

znalazłem takie coś:
forum alfaholicy,w alfie skrzynia M32 - tymi podkladkami za wiele nie zwojujesz jesli masz juz luz powodujacy wibracje. Mialem podobnie i skonczylo sie na wymianie mechanizmu bo stary byl juz jak grzechotka. Skrzyni nie trzeba wyciagac zeby dobrac sie do mechanizmu róznicowego, mozna spokojnie zrobic to na aucie i z kanalem. Podkładki wkładasz pomiedzy flansze w ktorych sa osadzone uszczeniacze półosi a lozysko, flansze mocowane na 4 sruby kazda. Półosie oczywiscie trzeba cofnac/wysunac.
Zestaw podkladek nr 95720273 (ew. 60814311) koszt chyba od 150pln, wrzuć nr w google albo popytaj gdzie najtaniej. Luzu ustawiasz tymi podlkadkami chyba domyslnie 0,13, trzeba bylo by sprawdzic w elernie. Dokup odrazu uszczelniacze i moze pod te flansze takie czarne duze oringii i 2 litry oleju jak nie pamietasz kiedy wymieniany.

w tym temacie koleś miał luz na przegubie,natomiast jest tam wspomniane o luzie na mechanizmie róznicowym,drugi cytat - podkładki kasują luz na łożyskach obudowy satelitów
natomiast sama półoś jest jedynie ślizgowo ułożyskowana w obudowie satelitów
jeśli się wyrobi (wytrze) wałek albo otwór w którym pracuje to mamy luz i ewentualne bicie (drgania)

no chyba że mamy już taki luz na łożyskach głównych że cały dyfer lata...