1.9 CDTI (Z19DTJ) - uciążliwy problem podczas jazdy
Napisane: 22 lip 2019, o 10:50
Witam
P2279-11 - nie mogę wyzbyć się błędu. Przepływka okej, EGR wyczyszczony, wymienione uszczelki. Samochód przy wyższych temperaturach odcina przyspieszenie - mam wrażenie, jakby turbina się nie włączała. Oczywiście po zgaszeniu i odpaleniu auta problem ustaje. Z moich obserwacji problem występuje przy wyższych (ok 28st) temperaturach na zewnątrz. W momencie odcięcia doładowania zapala się kluczyk z autkiem (żółta kontrolka). Poniżej film z jeszcze jednym problemem, który występuje już jednak bardzo rzadko. Usłyszałem to w momencie oczekiwania na światłach. Przy dodaniu gazu/zwiększeniu obrotów stuki ustają od razu. Zjechałem na parking aby nagrać to wszystko, wyłączyłem silnik i zaczął pracować normalnie. Ujechałem kawałek, załączyło mi się wypalanie DPFu (wcześniej przerwałem przy pierwszych stukach pod maską) i na światłach ponownie zaczęło się tłuc tak jak na filmie. Tym razem wjechałem na ekspresówkę, dałem mu trochę po gazie (ok 15km tempem maksymalnym dla dwupasmowej jezdni) i po wypaleniu DPF zawróciłem - tym razem na postoju stukanie umilkło.
https://www.youtube.com/watch?v=k2bCLZF ... e=youtu.be
P2279-11 - nie mogę wyzbyć się błędu. Przepływka okej, EGR wyczyszczony, wymienione uszczelki. Samochód przy wyższych temperaturach odcina przyspieszenie - mam wrażenie, jakby turbina się nie włączała. Oczywiście po zgaszeniu i odpaleniu auta problem ustaje. Z moich obserwacji problem występuje przy wyższych (ok 28st) temperaturach na zewnątrz. W momencie odcięcia doładowania zapala się kluczyk z autkiem (żółta kontrolka). Poniżej film z jeszcze jednym problemem, który występuje już jednak bardzo rzadko. Usłyszałem to w momencie oczekiwania na światłach. Przy dodaniu gazu/zwiększeniu obrotów stuki ustają od razu. Zjechałem na parking aby nagrać to wszystko, wyłączyłem silnik i zaczął pracować normalnie. Ujechałem kawałek, załączyło mi się wypalanie DPFu (wcześniej przerwałem przy pierwszych stukach pod maską) i na światłach ponownie zaczęło się tłuc tak jak na filmie. Tym razem wjechałem na ekspresówkę, dałem mu trochę po gazie (ok 15km tempem maksymalnym dla dwupasmowej jezdni) i po wypaleniu DPF zawróciłem - tym razem na postoju stukanie umilkło.
https://www.youtube.com/watch?v=k2bCLZF ... e=youtu.be