Strona 1 z 1

Z13DTH, ciężkie odpalanie rano

PostNapisane: 1 kwi 2019, o 19:39
przez merliner
Jak w temacie, ciężko odpala rano, szczególnie po przymrozku.
Z13DTH, 1.3 CDTI, diesel.
Błędy: ECN038004, ECN068304, wiem ze są to błędy świec żarowych.
Świece sprawne na 100%, sprawdzano dwukrotnie przez mechanika i elektryka.
Wymieniono filtr paliwa, filtr powietrza, i sterownik świec żarowych.
Zauważyłem dziwną rzecz: dzień po zatankowaniu za 50zł wyraźnie lepiej odpala, niż wtedy gdy strzałka paliwa zbliża się do rezerwy.
Pomaga wtedy "pulsacyjne" naciskanie na pedał gazu.
Po ponownym wyłączeniu silnika, odpalanie całkowicie normalne, bez kaszlania.
Ktoś wie może jaka przyczyna? pompka paliwa?

Re: Z13DTH, ciężkie odpalanie rano

PostNapisane: 2 kwi 2019, o 20:20
przez piotii
Koledzy ,macie jakieś pomysły, by pomóc

Re: Z13DTH, ciężkie odpalanie rano

PostNapisane: 3 kwi 2019, o 07:16
przez topiq
To mechanik nie sprawdzał ciśnienia paliwa? U mnie przy problemach z odpalaniem to pierwsza czynność jaką wykonuje mechanik. Zmień warsztat dobrze radzę. Błędy nie biorą się znikąd. Skoro po skasowaniu błędów nadal się pojawiają to nic tam na 100% nie jest sprawne. Nie wiem jak w tym silniku akurat, bo na dieslach zakończyłem karierę w latach 90' i silnikach autosana, ale radziłbym samemu przemierzyć świece i zobaczyć czy po włączeniu się żarzą. https://www.youtube.com/watch?v=nWL_yy3GKnk co prawda tu jest 1.9 ale procedura pewnie będzie podobna. A do błędów to radzę się zaopatrzyć w chińskiego klona opcoma, tylko tu różnie można trafić, albo jakiegoś ELM327 np. na Bluetooth i apkę na telefon, czy to będzie ScanMyOpelCAN czy Piston, jest tego mnogo w sklepie Play na andka. Będziesz miał i wszystkie błędy wraz z opisami, a dodatkowo ELM327 można wykorzystać do pracy z Torque i mieć dodatkowe zegary jak temperatura cieczy czy wskaźnik ładowania akumulatora. Asterka sporo udostępnia danych do wyświetlania.

Re: Z13DTH, ciężkie odpalanie rano

PostNapisane: 3 kwi 2019, o 08:47
przez merliner
Widocznie nie sprawdzał ciśnienia paliwa. Dzięki za sugestie. Mam obd bluetut, na jaki parametr szczególnie zwrócić uwagę w tym zakresie? Może dzisiaj uda mi się podjechać do mechanika.

Re: Z13DTH, ciężkie odpalanie rano

PostNapisane: 3 kwi 2019, o 10:53
przez topiq
Nie mam z czym porównać niestety, gdzie można podejrzeć świece, ale odczyt błędów w aplikacji powinien naświetlić sprawę. Filtr paliwa też bym obejrzał. Może jakiś diesel z wodą się zalał i jak niski poziom to coś zaciąga? Nie wiem jaki by to miało wpływ na świece żarowe i ich błędy. Nic więcej mi nie przychodzi do głowy, warto popatrzeć po YouTubach, jest tam co nieco filmów o tych silniczkach. Możesz jeszcze poczekać na jakiegoś posiadacza tego typu silnika co doda trochę więcej w temacie. Idzie cieplejsza pogoda więc może będzie trochę lepiej odpalał. Co do diagnostyki świec, warto przeszukać internet i zastosować się do wskazówek. Powinien wystarczyć zwykły multimetr i sprawdzenie czy przede wszystkim mają zasilanie, druga sprawa czy mają oporność i czy jest prawidłowa. Tyle co mogę podpowiedzieć. Reszta już należy do Ciebie i na ile potrafisz samemu coś zrobić, czy tylko zbierasz informacje a resztę wykona mechanik. W takim wypadku mechanicy raczej nie słuchają swoich klientów tylko robią po swojemu i tu już zależy od mechanika, czy wie co robi czy mu się nie chce albo kombinuje jak tu naciągnąć klienta. Z uczciwością i rzetelnością mechaników jest różnie. Z dieslem najlepiej jedziemy do warsztatu, który specjalizuje się w tych silnikach.
I jeszcze taka rada drobna, przeszukuj dobrze forum, bo są takie tematy jak http://astra-3.pl/porada-astra-h-kontro ... arowych#up które również pomagają w temacie.

Re: Z13DTH, ciężkie odpalanie rano

PostNapisane: 14 kwi 2019, o 16:03
przez merliner
Po kolei, bo stwierdzono w moim aucie wiele usterek.
Byłem u elektryka, stwierdzono ze coś nie tak z sygnałami od komputera głównego samochodu do przekaźnika świeć żarowych. Do sprawdzenia, naprawienia i wtedy zobaczymy. Poza tym występuje usterka z wentylatorem, turbiną, łożyskiem piasty, i pękniętą sprężyną w kole.

Re: Z13DTH, ciężkie odpalanie rano

PostNapisane: 1 maja 2019, o 10:22
przez merliner
Dla potomnych, u elektryka naprawiono wiązkę przewodów w lewym nadkolu (od strony kierowcy) i błędy zniknęły. I wentylator działa.
Była niekompletna i miejscami rozerwana z powodu wypadku jaki zdarzył się poprzedniemu właścicielowi. Tam w ogóle powinna być dodatkowa osłona, tak mi się wydaje, ta wiązka jest bezpośrednio wystawiona na latające obiekty z drogi podczas jazdy.
Teraz powinno być ok, tylko ponieważ przymrozki już się skończyły, nie ma za bardzo jak sprawdzić to odpalanie z rana.

Re: Z13DTH, ciężkie odpalanie rano

PostNapisane: 8 cze 2019, o 08:05
przez merliner
Wkrótce po tym poście nastąpiły chłodne noce, i problem z odpalaniem zniknął.