Strona 1 z 1

Ostro szarpie, nie przyspiesza- EGR i DPF

PostNapisane: 23 maja 2013, o 21:00
przez jolantagazurek@wp.pl
Witam, jakies dwa dni temu podczas jazdy zaczeły lekko falować obroty na biegu jałowym i podczas ruszania na biegu 1 i 2 wyczuwany bardzo lekki kangurek tak jakby na ułamki sekund nie dostawał paliwa. Na drugi dzień obroty juz nie falowały, ale lekki kangurek został.Paliwo zatankowałem póżniej na innej stacji , ale to nic nie dało. Po dwóch dniach jak odpaliłem obroty na luzie w normie bez falowania, dawke komp pokazywał w normie na luzie 0,5, ale nie mogłem ruszyc na pierwszym biegu. Dusiło go . na luzie podczas dodawania gazu wskazówka rosła z wielkimi przerywaniami. Z rury dziwne spaliny tak jak podczas wypalania DPY-u. jak wkońcu ruszyłem to tylko dało się jechac na 1 i 2 biegu ale tylko bez dodawania gazu.Jak dodawałem to szarpalo i dusiło go. pojawiły sie błedy 10052, 40056, 40952. jak wyłaczam silnik to dziwnie sie wyłańcza. Pomózcie.

Re: Ostro szarpie, nie przyspiesza

PostNapisane: 1 cze 2013, o 10:36
przez jolantagazurek@wp.pl
auto naprawione, koszt 2600zł. Nóz w plecy. Filtr DPF aż sie stopił. Musieli włozyć emulator i kasownik. Ponoc wszystko przez żle działający egr. tez coć z nim zrobili , zaslepili go. Ale czuję ze jakis mułowaty zrobił się na 3 i 4 biegu. Wciskam do dechy a on powolutku jak zółw przyśpiesza nie wiem dlaczego.

Re: Ostro szarpie, nie przyspiesza

PostNapisane: 5 cze 2013, o 11:21
przez jolantagazurek@wp.pl
Kolejny dzien u mechanika, zaslepił egr i nadal brak mocy, musze wymienić egr z kolektorem na nowy bo to zaslepianie w 1,7 cdti nic nie daje. Koszt ok 1500zł. juz zaczynam sie brzydzić dieaslem.

Re: Ostro szarpie, nie przyspiesza

PostNapisane: 5 cze 2013, o 13:36
przez radint
Przygody widzę ładne, ale za wycięcie kosmiczne pieniążki ja płaciłem 900zł. A swoją drogą jak auto musiało być eksploatowane skoro filtr się stopił?, ja jeździłem z nim pół roku i ani jednego problemu. Wyciąłem, bo mnie denerwował, a tak to da się go przeżyć.

Re: Ostro szarpie, nie przyspiesza

PostNapisane: 5 cze 2013, o 15:07
przez jolantagazurek@wp.pl
Explatowane było dobrze, ale zle działajacy egr zawalił filtr i żadna kontrolka mi tego nie pokazała.

Re: Ostro szarpie, nie przyspiesza

PostNapisane: 5 cze 2013, o 18:39
przez radint
To fakt, więcej niż pewne, że przez egr się zapcha jeśli jest uszkodzony. A jaki przebieg jeśli można wiedzieć?

Re: Ostro szarpie, nie przyspiesza

PostNapisane: 5 cze 2013, o 22:31
przez jolantagazurek@wp.pl
przejechane ma 170tyś. 2 lata temu sprowadziłem z niemiec, ostatnio chciałem dopalic filtr na hamowni , ale nie dało się w 60% zapchany. Zdziwiło mnie to z egr-em bo nic kontrolki nie pokazywały ze zle działa. juz wtedy decydowałem się by filtr zamienic na emulator i kasownik ale jeszcze sie łudziłem ze na trasie go dopale, no i mam koszty dodatkowe tego czekania. mechanik zaslepiał egr ale to nic nie daje. Braki mocy. Ponoc nowy egr jest razem z kolektorem ssącym i jest drogi 1500zł. Ponoc nie ma zamienników. Kicha. W 1,9 cdti da się zaslepic egr i wszystko hula, a w 1,7 nie da się bo to nic nie daje. Ale dziadostwo. nie wiesz czy są jakies godne zamienniki egr do 1,7 DTR?

Re: Ostro szarpie, nie przyspiesza

PostNapisane: 6 cze 2013, o 09:20
przez radint
DTR i DTJ, to to samo tylko inna mapa, u mnie EGR jest demontowalny osobno i profilaktycznie po sprowadzeniu czyściłem, ale nigdy przeniegdy nie miałem z nim problemów prosta budowa tam nie ma co się uszkodzić:/ tutaj masz EGR fakt używany ale po co nowy... http://www.auto24parts.com/pl/p/EGR-ZAW ... 1-076/2269

Co do zaślepienia, w naszych motorach tzn. ISUZU i przede wszystkim na denso:/ zaślepianie EGR chyba bardziej negatywanie wpływa na pracę motoru, w sumie efekt sam/sama widzisz po pracy Twojego silnika.

Re: Ostro szarpie, nie przyspiesza -EGR

PostNapisane: 12 cze 2013, o 17:56
przez jolantagazurek@wp.pl
Witam, Astra juz wkońcu naprawiona, skutek zle działającego EGR który bardzo szybko zapchał filtr DPF i unieruchomiło auto. Żle działający EGR dawał tylko czasem takie symptomy ze był wyczuwalny lekki kangurek przy przyspieszaniu. Filt dpf zamieniony został na emulator z kasownikiem. Egr zawieszał sie i silnik dusił się spalinami. Rozkrecili go i grzybek ze sprezyną który nie odbijał wyczyscili i nasmarowali. Teraz wszystko działa. masakre ze głupi EGR moze tyle problemów narobic.