Problem z turbiną (Błąd P0234)
Napisane: 22 cze 2018, o 19:52
Witam,
na początek chciał bym wszystkich serdecznie powitać. Od pewnego czasu jestem posiadaczem Opla Astry 3 h GTC i od kilku dni mam problem ze sprężarką.
Ostatnio, kiedy robiłem dłuższa trasę, przy prędkości 120 km/h, silnik stracił moc a na desce zapaliła się kontrolka (Pomarańczowa) samochodu z kluczem. Po odpuszczeniu gazu ikonka zgasła po kilku sekundach a silnik odzyskał moc. Po kilku godzinach przeprowadziłem test na niższym biegu piłując silnik i ponownie zapaliła się kontrolka a silnik stracił moc.
Przeczytałem kilka tematów i zdaje sobie sprawę że zadawanie pytań to troszkę wróżenie z fusów dlatego próbuje podejść do tematu z innej strony. Przeprowadziłem test w dwie strony na autostradzie. W jedną stronę z dość agresywnym przyśpieszaniem i w drugą stronę łagodna jazda. Przy pierwszym przejeździe tuż po wjechaniu na autostradę zapaliła się kontrolka, natomiast w drodze powrotnej się nie zaświeciła. Podczas przejazdów logowałem kilka parametrów silnika aby potem poddać wyniki analizie jednak marny ze mnie analityk takich parametrów. Dlatego chciał bym się z wami podzielić przygotowanymi wykresami oraz prosić o ewentualną opinię czy wskazówki.
Przejazd z kontrolką
Przejazd bez problemów
W przypadku pierwszego wykresu ciekawi mnie zamrożenie komunikacji o 19:25:51 do 19:26:04. Widać jak w tym przedziale parametry odczytywane przez OBD się nie zmieniają natomiast prędkość logowana przez GPS rośnie.
Na skali po lewej mamy prędkość natomiast po prawej ciśnienie.
Ciekaw jestem gdzie umieszczone są czujniki określane mianem "Turbo Boost & Vacuum Gauge" oraz "Intake Manifold Pressure", czy dysponujecie jakimś schematem silnika na którym umieszczono te czujniki?
Czy znacie jakieś metody diagnostyczne turbiny?
Pomiarów dokonałem z wykorzystaniem adaptera OBD2 BT oraz aplikacji Torque.
Pozdrawiam.
na początek chciał bym wszystkich serdecznie powitać. Od pewnego czasu jestem posiadaczem Opla Astry 3 h GTC i od kilku dni mam problem ze sprężarką.
Ostatnio, kiedy robiłem dłuższa trasę, przy prędkości 120 km/h, silnik stracił moc a na desce zapaliła się kontrolka (Pomarańczowa) samochodu z kluczem. Po odpuszczeniu gazu ikonka zgasła po kilku sekundach a silnik odzyskał moc. Po kilku godzinach przeprowadziłem test na niższym biegu piłując silnik i ponownie zapaliła się kontrolka a silnik stracił moc.
Przeczytałem kilka tematów i zdaje sobie sprawę że zadawanie pytań to troszkę wróżenie z fusów dlatego próbuje podejść do tematu z innej strony. Przeprowadziłem test w dwie strony na autostradzie. W jedną stronę z dość agresywnym przyśpieszaniem i w drugą stronę łagodna jazda. Przy pierwszym przejeździe tuż po wjechaniu na autostradę zapaliła się kontrolka, natomiast w drodze powrotnej się nie zaświeciła. Podczas przejazdów logowałem kilka parametrów silnika aby potem poddać wyniki analizie jednak marny ze mnie analityk takich parametrów. Dlatego chciał bym się z wami podzielić przygotowanymi wykresami oraz prosić o ewentualną opinię czy wskazówki.
Przejazd z kontrolką
Przejazd bez problemów
W przypadku pierwszego wykresu ciekawi mnie zamrożenie komunikacji o 19:25:51 do 19:26:04. Widać jak w tym przedziale parametry odczytywane przez OBD się nie zmieniają natomiast prędkość logowana przez GPS rośnie.
Na skali po lewej mamy prędkość natomiast po prawej ciśnienie.
Ciekaw jestem gdzie umieszczone są czujniki określane mianem "Turbo Boost & Vacuum Gauge" oraz "Intake Manifold Pressure", czy dysponujecie jakimś schematem silnika na którym umieszczono te czujniki?
Czy znacie jakieś metody diagnostyczne turbiny?
Pomiarów dokonałem z wykorzystaniem adaptera OBD2 BT oraz aplikacji Torque.
Pozdrawiam.