Strona 1 z 2
BRAK KODU BŁĘDU -
Napisane:
21 mar 2013, o 20:36
przez Zguba
Witam
Jestem posiadaczem Astry 3 cdti 1,7 diesel, 2008 r. i mam problem, który przedstawia się następująco.
Włączenie silnika bez problemu itd. Po przejechaniu około 1 -2 km włączają się wentylatory chłodnicy i klimy. Przy tym na wyświetlaczu pokazuje się nadmierne zuzycie paliwa - przy naciśnięciu gazu od 20 do 30 litrów. Sprawdzenie błędów nie przyniosło rozwiązania - bez błędów. Jeden mechanik wymienił czujnik temperatur. Na bardzo krótko miałem spokój. Problem pojawił sie ponownie. Silnik według mnie bardzo głośny. Kolejna i kolejna wizyta u mechanika - brak błędów. Wykonno czyszczenie: EGR, czujnika cząsteczek "spalin". Brak efektów. Mechanicy widzą problem ale poddali się.
Po przejechaniu kilku km włączają się wentylatory i dużo pali. Gdzie szukać rozwiązania?
Re: BRAK KODU BŁĘDU -
Napisane:
22 mar 2013, o 13:37
przez radint
Człowieku, nie wiesz, że masz filtr cząstek stałych?! Gratuluje bystrego mechanika, zmień go póki nie wymienił Tobie pół auta, bo to porażka jeśli przy takim czymś rozkładają ręce... Jeśli chodzi o wentylatory to normalny efekt załączenia procesu wypalania filtra, który oczywiście do czasu jego zakończenia wiąże się ze wzrostem spalania. Na biegu jałowym trwa max 15-20min, w trasie nawet do 15km (auto trzeba przegonić i to konkretnie np. 3-4 bieg i pod 2500-3000obr.) jak na jałowym będziesz wypalał filtr to zostaw go i nich sobie pyka do wyłączenia-zakończenia procesu. Rozpoznasz to po spalaniu 3,5-4,0 to wypalanie filtra spalanie na postoju, jak spadnie do 0,4 około proces zakończył się. Jeśli auto chodzi Tobie głośno już to znaczy, że zapewne często przerywałeś proces wypalania nieświadomie i przez to rozrzedziłeś olej do którego spływała ropa, wymień lepiej olej i to na taki do filtrów DPF. (rozrzedzony olej - gorsze warunki smarne zużycie szybsze silnika), efektem niedokończonego wypalanie ale mówimy tu o serii nastu może też skutkować zapchaniem filtra w skrajnych przypadkach. Następnym razem zapoznaj się z instrukcją obsługi i z tym co masz w aucie, przez taką nieświadomość łatwo wykończyć sobie auto...
Re: BRAK KODU BŁĘDU -
Napisane:
27 mar 2013, o 09:00
przez Zguba
Dzięki za wsparcie. Oczywiście po wykonaniu "wypalenia" dam znać jak działa auto.
Re: BRAK KODU BŁĘDU -
Napisane:
27 mar 2013, o 09:42
przez radint
Nie ma za co, choć przez tych mechaników trochę wybuchowo napisałem tego posta, bo przez ich ułomność aż ciśnieni mi skoczyło. To jeszcze jak możesz aby mieć pewność 100%, choć dla mnie to ewidentne objawy;), sprawdź na tabliczce naklejonej od strony pasażera na słupku jaką masz wartość w prostokącie 0,5 - filtr cząstek stałych wyższe wartości 1,2 itd. - brak filtra. Aha, DPF w naszych autach jest mocno niedopracowany, w mieście wypala się nawet co 200km, na trasie potrafi max 600;) ale to max jaki dasz rade. Staraj się nie przerywać procesu, niestety konsekwencje nie są zbyt fajne. PS. takie wady zmusiły mnie do pozbycia się chwasta;). Pozdrawiam i powodzenia.
Re: BRAK KODU BŁĘDU -
Napisane:
27 mar 2013, o 10:24
przez Zguba
Sprawdziłem. W dolnym lewym rogu naklejki jest oznaczenie 0,50. Czyli posiadam filtr.
Spróbuję wyjechać w dłuższą trasę, rozgrzać silnik i potrzymać go na wyższych obrotach.
Re: BRAK KODU BŁĘDU -
Napisane:
27 mar 2013, o 18:43
przez radint
Tylko jedno, co mogę podpowiedzieć, nie jesteśmy w stanie wymusić wypalania, także możesz trafić, że trasa nic nie da, tak naprawdę trzeba czekać, aż sam zacznie się wypalać i albo wtedy o ile jest możliwość gdzieś pojechać a jeśli nie to można gdzieś stanąć i niech się wypali na biegu jałowym. Objawy już znasz kiedy się wypala także z całą pewnością nie przeoczysz;) Powodzenia
Re: BRAK KODU BŁĘDU -
Napisane:
15 kwi 2013, o 17:05
przez Zguba
Witam
Trochę trwało, ale czekałem na włączenie się wentylatorów.
Tak jak opisywał "RADINT" po załączeniu się ich, pozostawiłem właczony silnik na jałowym biegu. Wypalanie trwało około 20 min., i wentylatory same się wyłaczyły. Oznaczałoby to zakończenie procesu wypalania. Fakt wskaźnik spalania pokazuje od 0,7 do 0,4. Wtedy pojawiła się informacja INSPEKCJA O. Zaznaczam, że wymieniałem olej w styczniu br. Zresetowałem inspekcję. Po krótkim czasie pojawił się następny defekt - silnik nirównomiernie pracuje, nawet gaśnie. Po podłączeniu pod komputer brak kodu błędu. Najczęściej defekt ujawnia się przy pracy na zimnym silniku.
Re: BRAK KODU BŁĘDU -
Napisane:
15 kwi 2013, o 17:42
przez radint
To drugi objaw gaśnie itp. zawór SCV,
viewtopic.php?f=2&t=319 . A co do inspekcji, odstęp między wyminą oleju jest inteligentny tzn. komputer sam oblicza kiedy musisz wymienić olej, jeśli proces wypalania był często przerywany, dużo jeździsz po mieście, może się skrócić z 30tys. nawet do 5-10...
Re: BRAK KODU BŁĘDU -
Napisane:
29 kwi 2013, o 17:52
przez Zguba
"RADINT" kierujesz do innego tematu, w którym wskazuje się zamiennik dla zaworru SCV firmy DENSO 294009-0260,. Może macie wiedzę czy jest dobrym zamiennikiem.
Re: BRAK KODU BŁĘDU -
Napisane:
30 kwi 2013, o 13:39
przez radint
Ciężko powiedzieć czy jest to zamiennik - zawór jest firmy denso a nie noname. Pasuje i działa, jeśli chodzi o mnie. Nie wiem jak pozostali ale też nie było negatywnych opinii. Także trzeba przemyśleć upewnić się czy na 100% jest to wina czujnika i ewentualnie zmienić, staram się podpowiedzieć co można zrobić.