Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

BRAK KODU BŁĘDU -

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

BRAK KODU BŁĘDU -

Postprzez Zguba » 21 mar 2013, o 20:36

Witam
Jestem posiadaczem Astry 3 cdti 1,7 diesel, 2008 r. i mam problem, który przedstawia się następująco.
Włączenie silnika bez problemu itd. Po przejechaniu około 1 -2 km włączają się wentylatory chłodnicy i klimy. Przy tym na wyświetlaczu pokazuje się nadmierne zuzycie paliwa - przy naciśnięciu gazu od 20 do 30 litrów. Sprawdzenie błędów nie przyniosło rozwiązania - bez błędów. Jeden mechanik wymienił czujnik temperatur. Na bardzo krótko miałem spokój. Problem pojawił sie ponownie. Silnik według mnie bardzo głośny. Kolejna i kolejna wizyta u mechanika - brak błędów. Wykonno czyszczenie: EGR, czujnika cząsteczek "spalin". Brak efektów. Mechanicy widzą problem ale poddali się.
Po przejechaniu kilku km włączają się wentylatory i dużo pali. Gdzie szukać rozwiązania?
Zguba
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 mar 2013, o 20:05
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: BRAK KODU BŁĘDU -

Postprzez radint » 22 mar 2013, o 13:37

Człowieku, nie wiesz, że masz filtr cząstek stałych?! Gratuluje bystrego mechanika, zmień go póki nie wymienił Tobie pół auta, bo to porażka jeśli przy takim czymś rozkładają ręce... Jeśli chodzi o wentylatory to normalny efekt załączenia procesu wypalania filtra, który oczywiście do czasu jego zakończenia wiąże się ze wzrostem spalania. Na biegu jałowym trwa max 15-20min, w trasie nawet do 15km (auto trzeba przegonić i to konkretnie np. 3-4 bieg i pod 2500-3000obr.) jak na jałowym będziesz wypalał filtr to zostaw go i nich sobie pyka do wyłączenia-zakończenia procesu. Rozpoznasz to po spalaniu 3,5-4,0 to wypalanie filtra spalanie na postoju, jak spadnie do 0,4 około proces zakończył się. Jeśli auto chodzi Tobie głośno już to znaczy, że zapewne często przerywałeś proces wypalania nieświadomie i przez to rozrzedziłeś olej do którego spływała ropa, wymień lepiej olej i to na taki do filtrów DPF. (rozrzedzony olej - gorsze warunki smarne zużycie szybsze silnika), efektem niedokończonego wypalanie ale mówimy tu o serii nastu może też skutkować zapchaniem filtra w skrajnych przypadkach. Następnym razem zapoznaj się z instrukcją obsługi i z tym co masz w aucie, przez taką nieświadomość łatwo wykończyć sobie auto...
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: BRAK KODU BŁĘDU -

Postprzez Zguba » 27 mar 2013, o 09:00

Dzięki za wsparcie. Oczywiście po wykonaniu "wypalenia" dam znać jak działa auto.
Zguba
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 mar 2013, o 20:05
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: BRAK KODU BŁĘDU -

Postprzez radint » 27 mar 2013, o 09:42

Nie ma za co, choć przez tych mechaników trochę wybuchowo napisałem tego posta, bo przez ich ułomność aż ciśnieni mi skoczyło. To jeszcze jak możesz aby mieć pewność 100%, choć dla mnie to ewidentne objawy;), sprawdź na tabliczce naklejonej od strony pasażera na słupku jaką masz wartość w prostokącie 0,5 - filtr cząstek stałych wyższe wartości 1,2 itd. - brak filtra. Aha, DPF w naszych autach jest mocno niedopracowany, w mieście wypala się nawet co 200km, na trasie potrafi max 600;) ale to max jaki dasz rade. Staraj się nie przerywać procesu, niestety konsekwencje nie są zbyt fajne. PS. takie wady zmusiły mnie do pozbycia się chwasta;). Pozdrawiam i powodzenia.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: BRAK KODU BŁĘDU -

Postprzez Zguba » 27 mar 2013, o 10:24

Sprawdziłem. W dolnym lewym rogu naklejki jest oznaczenie 0,50. Czyli posiadam filtr.
Spróbuję wyjechać w dłuższą trasę, rozgrzać silnik i potrzymać go na wyższych obrotach.
Zguba
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 mar 2013, o 20:05
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: BRAK KODU BŁĘDU -

Postprzez radint » 27 mar 2013, o 18:43

Tylko jedno, co mogę podpowiedzieć, nie jesteśmy w stanie wymusić wypalania, także możesz trafić, że trasa nic nie da, tak naprawdę trzeba czekać, aż sam zacznie się wypalać i albo wtedy o ile jest możliwość gdzieś pojechać a jeśli nie to można gdzieś stanąć i niech się wypali na biegu jałowym. Objawy już znasz kiedy się wypala także z całą pewnością nie przeoczysz;) Powodzenia
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: BRAK KODU BŁĘDU -

Postprzez Zguba » 15 kwi 2013, o 17:05

Witam
Trochę trwało, ale czekałem na włączenie się wentylatorów.
Tak jak opisywał "RADINT" po załączeniu się ich, pozostawiłem właczony silnik na jałowym biegu. Wypalanie trwało około 20 min., i wentylatory same się wyłaczyły. Oznaczałoby to zakończenie procesu wypalania. Fakt wskaźnik spalania pokazuje od 0,7 do 0,4. Wtedy pojawiła się informacja INSPEKCJA O. Zaznaczam, że wymieniałem olej w styczniu br. Zresetowałem inspekcję. Po krótkim czasie pojawił się następny defekt - silnik nirównomiernie pracuje, nawet gaśnie. Po podłączeniu pod komputer brak kodu błędu. Najczęściej defekt ujawnia się przy pracy na zimnym silniku.
Zguba
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 mar 2013, o 20:05
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: BRAK KODU BŁĘDU -

Postprzez radint » 15 kwi 2013, o 17:42

To drugi objaw gaśnie itp. zawór SCV, viewtopic.php?f=2&t=319 . A co do inspekcji, odstęp między wyminą oleju jest inteligentny tzn. komputer sam oblicza kiedy musisz wymienić olej, jeśli proces wypalania był często przerywany, dużo jeździsz po mieście, może się skrócić z 30tys. nawet do 5-10...
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: BRAK KODU BŁĘDU -

Postprzez Zguba » 29 kwi 2013, o 17:52

"RADINT" kierujesz do innego tematu, w którym wskazuje się zamiennik dla zaworru SCV firmy DENSO 294009-0260,. Może macie wiedzę czy jest dobrym zamiennikiem.
Zguba
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 mar 2013, o 20:05
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: BRAK KODU BŁĘDU -

Postprzez radint » 30 kwi 2013, o 13:39

Ciężko powiedzieć czy jest to zamiennik - zawór jest firmy denso a nie noname. Pasuje i działa, jeśli chodzi o mnie. Nie wiem jak pozostali ale też nie było negatywnych opinii. Także trzeba przemyśleć upewnić się czy na 100% jest to wina czujnika i ewentualnie zmienić, staram się podpowiedzieć co można zrobić.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron
stat4u