Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Podwyższone obroty? na biegu jałowym i nie tylko

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Podwyższone obroty? na biegu jałowym i nie tylko

Postprzez Jumper1994 » 11 lis 2016, o 09:24

Witam,
Zastał mnie jakiś czas temu taki problem..., a mianowicie na zimnym silniku po odpaleniu obroty są "prawie" takie jak być powinny..., lecz po rozgrzaniu występuje coś takiego, na innym forum znalazłem filmik pokazujący ten sam problem lecz opis pod filmikiem jest troszkę inny ponieważ u mnie nie słychać tych "dziwnych" odgłosów
https://www.youtube.com/watch?v=IEk3kfcyXN8 . Dopiszę, że przy dojeżdżaniu czasem do świateł kilka metrów na luzie... obroty nie spadają do prawidłowego stanu tylko utrzymują się właśnie na poziomie takiej jak na tym filmiku lub w granicach 1000., i czasem opadną, a czasem jest tak, że po przejechaniu około 30km i zatrzymaniu się na parkingu są wręcz identyczne jak na filmiku (autko nie posiada filtra DPF, EFR był czyszczony). Żadne błędy nie wyskakują, teraz w kilku stopniowych mrozach odpala bez problemu. Myślałem trochę nad przepustnicą ponieważ olej mi wlatuje do niej i był czas kiedy zapalał się błąd i musiałem przeczyścić przepustnicę, lecz teraz nie zauważyłem błędów prócz błąd pedału przyśpieszenia (podobno wystarczy przeczyścić styki na kostce pedału). Miał ktoś z was styczność z takim problemem w swojej Asterce?. Pozdrawiam
Jumper1994
Kierowca
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1 paź 2016, o 09:31
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Podwyższone obroty? na biegu jałowym i nie tylko

Postprzez shina27 » 13 lis 2016, o 19:13

Witam, jestem od marca posiadaczką astry h 1.7 cdti 2010r. Silnik w mojej astrze również wydaje przedziwne dźwięki. Po odpaleniu obroty skaczą, kiedy dodam gazu i puszczę go na wolne obroty auto tak jakby traci moc i gaśnie. Bez problemu odpali po raz kolejny,ale obroty wciąż wibruja. Po przejechaniu paru kilometrów kiedy silnik trochę się nagrzeje silnik trochę się uspokaja,ale nadal pracuje nierówno. Dwa tygodnie temu po przejechaniu paru kilometrów zaczął szarpać i się dusić. Podjechalam do najblizszego warsztatu bo dalsza jazda nie wchodzila w grę. Tam wymieniono mi olej wszystkie filtry i przeczyszczono zawór egr bo ponoć taki błąd wykazywał. Zapłaciłam 760 zł. Nie wiem czy to dużo czy nie za taką usługę. Jestem kobietą,więc nie za bardzo się na tym wszystkim znam. Niestety falowania silnika nie ustały,mam wrażenie, ze z dnia na dzień silnik coraz gorzej działa. Nie znam historii tego auta,dlatego muszę wymienić rozrząd,jestem na jutro umowiona w warsztacie. Przy okazji mają sprawdzić dlaczego silnik tak się zachowuje. Czytałam trochę o modelu h na różnych forach i wiem,ze może dolegac mu wiele..a to czujnik pompy paliwa,a to pokrywa filtra paliwa, problemy z zapowietrzeniem układu dozujacego paliwo. Nie chcę by potraktowali mnie jak głupią blondynke. Czy miał ktoś może podobny problem, nie chcę wymieniać po kolei tych wszystkich części. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam ps. Nie chciałabym rozstawać się z tym autem bardzo je polubiłam :-)
shina27
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 lis 2016, o 18:39
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Podwyższone obroty? na biegu jałowym i nie tylko

Postprzez Jumper1994 » 13 lis 2016, o 23:38

Witam :), sądząc po opisie to bardzo dobrze się znasz :). To moje pierwsze auto diesla, dlatego piszę i pytam co jakiś czas jak w przedszkolu heh bo czegoś nie wiem, ale to są uroki diesla, przychodzi zima i wszystko staje się inne. Pech taki, że zimą wszystko wychodzi... latem diesel jest w swoim świecie za to zimą potrafi pokazać co potrafi... cóż jak na mróz -5 stopni i odpalenie astry za pierwszym bez rozgrzania świec (wersja bez DPF i klap) to dość w porządku, nie wiem co by było przy -15... , Co do spalania,falowania, głośnej pracy, nierównej pracy, również czytałem o tym i dowiedziałem się, że uszkodzony może być czujnik ciśnienia paliwa który jest w listwie. Co wiem jeszcze to moje wtryski "leją" :/... wartości są na dwóch pierwszych wtryskach +2,70, -2.8 około, na kolejnych dwóch 0,80.. Nadają się zapewne tylko do regeneracji od nich mam głośną pracę silnika, ale takie SPALANIE.., teraz wyniesie mnie około 6,5 przy bardzo spokojnej jeździe :/ (termostat wymieniony na oryginalny). Najlepsze jest to, że gdy odpalę auto obroty trzymają się swojej wartości, po 30s około obroty zaczynają rosnąć i już wskazówka jest bliżej 1000 obrotów...(podczas jazdy Asterka dynamicznie przyśpiesza, brak jakiś szarpań czy utraty mocy) , podczas jazdy po zrzuceniu autka na luz obroty nie spadają do końca i przy mocniejszym hamowaniu potrafią się podnieść same na około 1000 obrotów to też dziwne :/. Gdyby spalanie mi się nie zmieniało to bym zostawił to bo nie przeszkadza to w codziennej jeździe... ale wskazówka od paliwa leci tak szybko, że nawet nie cieszy mnie widok dość dużej obniżki ceny ON :/.
Jumper1994
Kierowca
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1 paź 2016, o 09:31
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Podwyższone obroty? na biegu jałowym i nie tylko

Postprzez shina27 » 14 lis 2016, o 12:21

Auto odstawione juz do mechanika. Na poczatek wymiana rozrządu,bo byłam już umówiona. Dziś silnik po raz kolejny nie mile mnie zaskoczył. Po odpaleniu od razu gasl. Próbowałam 5 razy go uruchamiać i za każdym razem to samo. W końcu podczas ostatniej próby uruchomienia auta jednocześnie wdusilam pedal gazu. Przytrzymalam silnik na wyższych obrotach kolo 20sek, po mału odjelam nogę z gazu i juz szczęśliwa,ze w końcu nie gaśnie wyskoczylam z auta skrobac szyby. Niestety moja radość trwała tylko 2minuty. No więc z powrotem odpalilam auto chwilę podkrecilam na wyższych obrotach. Tym razem juz nie zgasł. Dokonczylam oczyszczać auto i ruszyłam w podróż do pracy. A mam do przejechania 14km. Po przejechaniu 6km silnik jak gdyby nigdy nic przestaje szaleć. Juz nie widac jak wskazowka obrotomierza faluje,silnik zaczyna równo pracować. Ale nie zawsze tak jest kiedy się nagrzeje. Niekiedy nawet po przejechaniu parunastu km, zatrzymując się na światłach obroty skaczą jak szalone w dół i w górę. Silnik wówczas tak szarpie jakby miał zaraz spod maski wyskoczyć. Tak więc, czekam do jutra co nasi kochani mechanicy wymyślą,bo chcą go przetrzymać do rana by sprawdzić o jakich objawach mówię,między innymi to nieszczęsne uruchamianie na zimnym silniku. Boję się tylko czy nie będą chcieli mnie naciągnąć finansowo. Nie znam się aż tak bardzo na tym wszystkim. Czy można zakupić jakies zamienniki niektórych części,czy takowe będą istniały. Eh,czasami bym chciała być mechanikiem:-)
shina27
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 lis 2016, o 18:39
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Podwyższone obroty? na biegu jałowym i nie tylko

Postprzez szmic » 14 lis 2016, o 14:30

Falowanie obrotów to zawór SCV na pompie CR, w przypadku sporego zatarcia może gasnąć silnik nie jest to czujnik na listwie o którym pisze Jumper1994, ceny zaworka to 300-700zł, zależy gdzie kupiony, wszystko można sprawdzić po podpięciu do kompa , poszukaj tematu "falujące obroty"
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Podwyższone obroty? na biegu jałowym i nie tylko

Postprzez Jumper1994 » 14 lis 2016, o 18:56

Chodziło mi głównie o podwyższone obroty i dość duże spalanie dlatego napisałem o czujniku na listwie, owszem pojawiają się też falowania co jakiś czas na tych podwyższonych obrotach.
Jumper1994
Kierowca
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1 paź 2016, o 09:31
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Podwyższone obroty? na biegu jałowym i nie tylko

Postprzez shina27 » 16 lis 2016, o 17:35

Auto po wymianie rozrządu i co najważniejsze usunietej usterce. A był nią zepsuty zawór regulacji paliwa,koszt nowego 350 zł wymiana i regulacja zaworu ciśnienia paliwa koszt 180zł. Obroty już nie skaczą. Jak na razie wszystko ok. Jestem zadowolona i z szybkiej naprawy i z obsługi w warsztacie. O wszystkim na bieżąco mnie informowali co było przyczyną i jaka cena nowej części i usługi. Pozdrawiam
shina27
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 lis 2016, o 18:39
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

stat4u