Strona 1 z 1

1.9 cdti 150 km tryb serwisowy i brak błędów.

PostNapisane: 30 paź 2016, o 20:01
przez przemek89
Cześć wszystkim!
Z tego co udało mi się przeszukać, chyba nikt nie poruszył podobnego tematu. :)

Zastanawiam się, czy ktoś z Was miał/ma podobną dolegliwość, jaką ma moja Asteroida. Mianowicie chodzi o to, że podczas jazdy, już na nagrzanym silniku, mogę go rozkręcić jedynie do 3.3 3-.5 tys. obrotów. Później zapala się tryb serwisowy. Dzieje się tak na każdym biegu. Jak już tryb się zapali i puszczę gaz, obroty spadną do ok 2.5 tys i tryb znika, auto jedzie dalej.. dziwne, co? Martwi mnie to, że nie można wkręcić go na wyższe obroty, bo przydałoby się podczas np. wyprzedzania.

Byłem u mechanika, podłączyli kompa i najdziwniejsze jest to, że nie pokazał żadnego błędu. Nie wiem, czy to z autem coś nie tak, czy z ich kompem. Zastanawiam się, żeby spróbować u innego, może to coś da.

Ktoś może miał takie przygody?? Chętnie rozwiązałbym ten problem, ale nie wiem jak.

Pozdrawiam!

Re: 1.9 cdti 150 km tryb serwisowy i brak błędów.

PostNapisane: 31 paź 2016, o 10:27
przez hernanc
Jeśli się pojawia błąd to podjedź pod sprawdzenie błędu ale nie wyłączaj silnika. Błąd ma się świecić , samochód zapalony i wtedy podpinasz, błąd na pewno odczytasz wtedy. Obstawiam elektrozawór turbiny.

Re: 1.9 cdti 150 km tryb serwisowy i brak błędów.

PostNapisane: 1 lis 2016, o 01:34
przez umek19
Moim zdaniem cos ze sterowaniem turbina czyli zaworek turbo albo wężyki tak jak kolega wyżej twierdzi. Samochód do tych 3 tys to jedźie normalnie ma moc? A na zimnym silniku jedzie z obrotami do końca? Wyjdą jaja jak rozrząd przeskoczył albo wydech się zatyka. Filtr paliwa był zmieniany? EGR czysty? Jesli sie dzieje to na ciepłym tylko to może Czujnik wału? A tak dla sprawdzenia odepnij przyepływke i powiedz co bedzie

Re: 1.9 cdti 150 km tryb serwisowy i brak błędów.

PostNapisane: 1 lis 2016, o 12:02
przez przemek89
Dzięki za podpowiedzi!
Tak, do 3 tys jedzie normalnie i ma moc, czasem do 4 tys tez bez problemu. na zimnym nie deptam do końca, przecież to diesel ;P
Wszystkie filtry tydzień temu akurat zmieniałem razem z olejem, wiec raczej to nie jest przyczyną.. a co do rozrządu, to nie wiem. Za 10 tys kilometrów szykuje mi się wymiana.

Jak tylko znajdę chwilę czasu, to sprawdzę wszystko i na pewno dam znać co i jak!
Dziękuję raz jeszcze!