przez DaRu » 25 wrz 2016, o 15:46
Dzięki za szybka odpowiedz. Błędy zczytuję SDPROG z ELM327. Być może zniknknęły z chwilą wyłączenia zapłonu. Zrobiłem sprawdzenie przekaźników i bezpieczników w skrzynce bezpieczników. Do ECU się nie dobierałem na razie. Wtyczki przy samym pedale przyspieszenia tez nie wyciągałem. Poruszałem nią nieco i ponownie zabezpieczyłem i na razie jest ok. Zrobiłem ok 100km i nic się nie działo. Zastanawia mnie jednak wskazanie poziomu przepustnicy. Podłączyłem na stałem ELM327 i na bieżąco monitoruję dane. Otóż: Podczas jazdy wskazania otwarcia przepustnicy są różne, co jest normalne. Gdy odpuszczam gaz i na biegu dojeżdżam do skrzyżowania, wartość to 12% i to jest moim zdaniem ok, ale... na biegu jałowym otwarcie przepustnicy wyświetla się na poziomie 72%! Inna sprawa to fakt, że im mocniej wciskam gaz tym wskaźnik procentowy otwarcia przepustnicy jest niższy. Tzn. gdy np. wciskam gaz do dechy, to poziom otwarcia przepustnicy wyświetla na ok 20%. Gdy gaz wciskam delikatnie to otwarcie wynosi nawet 80%. Tak jakby było to wyskalowanej odwrotnie. Czy to normalne?
Druga sprawa to fakt, że wskazanie otwarcia przepustnicy nie zmienia się gdy silnik jest wyłączony a ja naciskam gaz.
W innych autach (Ford fiesta, w polo, chrysler) w których sprawdzałem ten parametr, wskaźnik otwarcia przepustnicy działa już po włączeniu zapłonu, bez uruchamiania silnika. W moim opelku, muszę uruchomić silnik. Czy to tez jest normalne?