Witam serdecznie.
Mam problem z moją astrą z silnikiem Z17DTJ z 2008r.
Jakieś pół roku temu usuwałem z niej DPFa. Panowie musieli zrobić kilka poprawek, bo wyskakiwał błąd z zapchanym DPFem ale już jest ok.
Od kilku miesięcy samochód zaczął mi szarpać a obroty falować. Niestety, na komputerze brak błędów.
Samo szarpanie wyglądało tak: Odpalam samochód po nocy, jade 2km i nagle przy przyspieszaniu samochód się dławi, szarpie i nie daje rady przyspieszać(nie wchodzi w obroty), za mną chmura białego dymu. Po kilku sekundach gazowania nagle wchodzi w obroty z pełną mocą i wszystko jest ok. Samo spalanie wzrosło o co najmniej 1l.
Po wymianie zaworu SCV i filtra paliwa szarpanie ustało, obroty już nie falują tak mocno, niestety spalanie nadal wysokie.
Po jakimś czasie znowu zaczęło się szarpanie
teraz po rozgrzaniu silnika jazda z równą prędkością jest prawie niemożliwa, bo samochód zaczyna szarpać. Przy mocnym przyspieszaniu jest wszystko ok. Przy wolnym przyspiesznaiu samochód dławi się i zaczyna kopcić na biało. Na małcy obrotach (od 1500 do 2000) słychać jakieś stukanie w silniku, na wyższych jest normalnie).
Czasami przy ruszaniu ze świateł samochód zadławi się i przez kilkanaście sekund nie może przyspieszyć - gaz do podłogi a obroty ok 1800 i nie chcą wskoczyć na więcej.
Przy odpalaniu samochodu po nocy również chmura białego dymu.
Byłem z nim u mechanika 2 razy i każdy twierdził, że wszystko jest ok. Ewentualnie sugerowali zmianę paliwa (tankuje tylko na orlenie).
W załączniku przesyłam 2 pliki z OPCOMa:
- Zeszyt1 - pomiary przy jeżdzie
- Zeszyt3 - pomiary gdy samochód stał w miejscu.
https://onedrive.live.com/redir?resid=4D9D85F3C36EE303!47425&authkey=!ACrf-W753mwQfyA&ithint=folder%2cxlsxDodaję jeszcze wykres z excela z ciśnieniem na szynie CR:
Co mógłbym jeszcze ewentualnie OPCOMem sprawdzić?
Co może dziać się z samochodem?