Strona 1 z 1

Układ paliwowy, waż paliwowy który "od" filtra

PostNapisane: 24 maja 2016, o 19:19
przez Bosniak
Witam,
Dzisiaj wymieniłem filtr paliwowy, wyczysciłem obudowę filtra i przeglądnąłem węże.
Zapamiętałem sobie że wąż z niebiskim króćem wpięty był do wyjścia z filtra. No i teraz mam dylemat, moim zdaniem przewód ten był źle podpięty i podpiąłem odwrotnie. Tylko że tamto podpięcie wprawiło mnie w zakłopotanie. Proszę o pilną poradę jak sprawdzić który przewód jest od baku?

Moim zdaniem ten wąż jest od baku, tak wskazywał przynajmniej kierunek w którym był puszczony
https://www.google.pl/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8

Czy to prawda?

Z kolei przewód wychodzący z filtra (moim zdaniem) to ten z zgrubieniem, podpięty z lewej strony do bloku silnika,
http://imged.pl/waz-przewod-rurka-paliw ... 12888.html

Proszę o pomoc

Re: Układ paliwowy, waż paliwowy który "od" filtra

PostNapisane: 24 maja 2016, o 22:16
przez szmic
wąż z drugiego linku to filtr-pompa CR a nie blok silnika, po co kombinujesz z zamianą miejsc węża skoro było dobrze i auto paliło,

Re: Układ paliwowy, waż paliwowy który "od" filtra

PostNapisane: 25 maja 2016, o 08:24
przez Bosniak
To zapytam inaczej, pompa Common Rail jest zaraz przy bloku, z jego lewej strony (stojąc przed silnikiem) ?

Tak działało przedtem i w drugą stronę też działa, tylko że filtr nie pełnił do konca swojego zadania. Obudowy tego filtra na necie pokazują ewidentnie ze niebiski króciec powinien isc do wejscia filtra, a u mnie było odwrotnie;/

Re: Układ paliwowy, waż paliwowy który "od" filtra

PostNapisane: 25 maja 2016, o 09:09
przez szmic
Powinno być tak i nie sugeruj się strzałkami, bo nie wiadomo co projektant miał na myśli, wszystkie tak mają i paliwo jest filtrowane prawidłowo, wynika to z konstrukcji przepływu paliwa w dekielku obudowy, sprawdziłem u siebie w DTJ i jest tak samo, tak montuje fabryka
Obrazek

Re: Układ paliwowy, waż paliwowy który "od" filtra

PostNapisane: 25 maja 2016, o 16:38
przez Bosniak
Z twoich wypowiedzi rozumie ze miałem źle podpięte przewody paliwowe do filtra. Oczywiście nie chodzi mi tutaj o jakieś kombinowanie z autem, czy coś w tym stylu, tylko o to że prawdopodbnie jakiś "mechanik" odpiął a później strzelał który przewód do którego otworu I z 50% szansą źle strzelil:P

Auto działoło przedtem I teraz teź działa, ale jednak wolę jak jest tak podpięte jak ktoś to zaprojektował.

Teraz mam na wyjściu z filtra podpięty wąż do pompy CR, na wejsciu do filtra jest podpięty waż z baku z niebiskim króćcem:P

Re: Układ paliwowy, waż paliwowy który "od" filtra

PostNapisane: 25 maja 2016, o 18:02
przez szmic
Kolego żebyśmy się dobrze zrozumieli i nic nie pokręcili, na fotce powyżej z niebieskim plastikiem - wąż do pompy , z białym ze zbiornika, wiem że na obudowie jest opisane biały OUT a niebieski IN i strzałki mówią co innego , tak jest zamontowane w AH , w poprzednich modelach z silnikami DTI również jest tak założone, jest to logiczne paliwo podawane ze zbiornika idzie do środka filtra i po przefiltrowaniu wychodzi boczkiem wężykiem z niebieskim plastikiem