1.7 CDTI ECN 227911 utrata mocy
Napisane: 25 kwi 2016, o 13:09
Witam,
Od trzech lat mam w posiadaniu Astrę H, niestety od chwili nabycia od handlarza, z powodu ciągłego braku czasu, jeździłem ze święcącą kontrolka auta z kluczykiem.
Dałem się wpuścić w maliny i zawierzyłem słowom typa z komisu iż ten błąd jest spowodowany wilgocią na czujniku etc i takie tam mydlenie oczu.
Chcąc to naprawić własny kosztem, sprawdziłem u kilka mechaników (zarówno na komputerze jak i metodą 'pedałową') co jest powodem kontrolki. Błąd wskazywał na uszkodzenie któregoś obwodu wentylatora klimatyzacji (tak twierdził jeden z magików). Wentylatory jednak chodziły prawidłowo. Kasowanie błędu nic nie dawało, po chwili pojawiał się znowu. Inne mechanik powiedział iż najprawdopodobniej auto ma uszkodzoną przednią centralę elektryczną i jej wymiana powinna rozwiązać problem. Tak jak już wspominałem, nie było mi po drodze aby się tym zająć i tak już jeździłem z tymi błędami uznając ze nie są one bardzo problematyczne, być może błędnie.
Podany kod ECN 148204 jest z reguły tożsamy z błędem P1482.
Podany kod ECN 148201 jest z reguły tożsamy z błędem P1482.
Planowałem sprzedać auto i jak na złość, kontrolka auta z kluczykiem zamieniła się w kontrolkę silnika, tym razem korzystając z metody domowej odczytałem błąd ECN 227911.
Podany kod ECN 227911 jest z reguły tożsamy z błędem P2279.
Ten wygląda już na bardziej poważny, a poza tym auto zaczęło strasznie zamulać i praktycznie nie ma mocy.
Moje pytanie jest następujące, czy jest to poważna awaria czy jestem w stanie naprawić to sam, w co wątpię. Naprowadźcie mnie Panowie na co zwrócić uwagę u mechanika, czego się spodziewać.
Od trzech lat mam w posiadaniu Astrę H, niestety od chwili nabycia od handlarza, z powodu ciągłego braku czasu, jeździłem ze święcącą kontrolka auta z kluczykiem.
Dałem się wpuścić w maliny i zawierzyłem słowom typa z komisu iż ten błąd jest spowodowany wilgocią na czujniku etc i takie tam mydlenie oczu.
Chcąc to naprawić własny kosztem, sprawdziłem u kilka mechaników (zarówno na komputerze jak i metodą 'pedałową') co jest powodem kontrolki. Błąd wskazywał na uszkodzenie któregoś obwodu wentylatora klimatyzacji (tak twierdził jeden z magików). Wentylatory jednak chodziły prawidłowo. Kasowanie błędu nic nie dawało, po chwili pojawiał się znowu. Inne mechanik powiedział iż najprawdopodobniej auto ma uszkodzoną przednią centralę elektryczną i jej wymiana powinna rozwiązać problem. Tak jak już wspominałem, nie było mi po drodze aby się tym zająć i tak już jeździłem z tymi błędami uznając ze nie są one bardzo problematyczne, być może błędnie.
Podany kod ECN 148204 jest z reguły tożsamy z błędem P1482.
Numer Opis Pochodzenie błędu
B1482 Wiper Washer Fluid Level Sensor Circuit Short To Ground Kontrola emisji spalin
P1482 Cooling Fan Speed Output Circuit Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Circuit High Voltage Engine Cooling B-004 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Circuit High Voltage Engine Cooling B-012 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Circuit Low Voltage Engine Cooling B-004 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Circuit Open Engine Cooling B-004 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Circuit Open Engine Cooling C-003 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Powerstage High Temperature Engine Cooling B-004 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Powerstage High Temperature Engine Cooling C-003 Silnik / napęd
Podany kod ECN 148201 jest z reguły tożsamy z błędem P1482.
Numer Opis Pochodzenie błędu
B1482 Wiper Washer Fluid Level Sensor Circuit Short To Ground Kontrola emisji spalin
P1482 Cooling Fan Speed Output Circuit Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Circuit High Voltage Engine Cooling B-004 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Circuit High Voltage Engine Cooling B-012 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Circuit Low Voltage Engine Cooling B-004 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Circuit Open Engine Cooling B-004 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Circuit Open Engine Cooling C-003 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Powerstage High Temperature Engine Cooling B-004 Silnik / napęd
P1482 Fan Control 2 Powerstage High Temperature Engine Cooling C-003 Silnik / napę
Planowałem sprzedać auto i jak na złość, kontrolka auta z kluczykiem zamieniła się w kontrolkę silnika, tym razem korzystając z metody domowej odczytałem błąd ECN 227911.
Podany kod ECN 227911 jest z reguły tożsamy z błędem P2279.
Numer Opis Pochodzenie błędu
P2279 Intake Air System Leak Silnik / napęd
P2279 Intake Air System Leak Detected B-019 Silnik / napęd
P2279 Intake Air System Leak Detected B-035 Silnik / napęd
Ten wygląda już na bardziej poważny, a poza tym auto zaczęło strasznie zamulać i praktycznie nie ma mocy.
Moje pytanie jest następujące, czy jest to poważna awaria czy jestem w stanie naprawić to sam, w co wątpię. Naprowadźcie mnie Panowie na co zwrócić uwagę u mechanika, czego się spodziewać.