Podniesione obroty, kontrolka ESP/ P1120/P1122
Napisane: 13 cze 2021, o 14:14
Cześć,
W pierwszej kolejności bardzo proszę o przeczytanie całości postu. Zdaję sobie sprawę ,że taka sytuacja była już rozpatrywana na forum a nawet istnieje instrukcja jak krok po kroku rozwiązać owy problem. Mimo wszystko nie przyniosło to rozwiązania, dlatego chciałbym abyśmy jeszcze pochylili się nad tym problemem.
Opis problemu, diagnostyka :
Po odpaleniu samochodu i wciśnięcia pedału gazu nagle zapala się kontrolka ESP a obroty silnika wzrastają do ok. 1700 obr/min. Ze względu na to ,że uruchomiona zostaje kontrola trakcji to ECU odłącza napęd, żeby "wyprowadzić" samochód z poślizgu (efektem jest brak reakcji na pedał gazu). Warto podkreślić, że system ESP do poprawnej pracy wykorzystuje zarówno wskazania z czujników ESP( czujnik prędkości koła) jak i poziom położenia pedała gazu. W moim przypadku uruchomienie systemu wyzwolone jest dopiero przez wciśnięcie pedału przyśpieszenia. Błędy zwracane przez samochód to P1120, P1122 więc można by było odnieść wrażenie, że winowajcą jest właśnie pedał. Za określenie jego pozycji odpowiada sterownik silnika, gdyż sygnał wysyłany przez pedał przyśpieszenia jest sygnałem analogowym (w konstrukcji pedała zrealizowano coś na zasadzie potencjometru).
Podjęte działania :
Sprawdzono skrzynkę bezpieczników (wszystkie obwody w tym szczególności odpowiedzialne za układ ABS nie są przerwane)
Wymieniono pedał gazu (wykluczono więc, że to on jest winowajcą)
Przeczyszczono złącza sterownika ECU
Zdjęto wszystkie koła i sprawdzono czy przewody od czujnika ABS/ESP nie są przetarte
Sprawdzono czy po odłączeniu jednego z czujników ABS/ESP zapala się kontrolka ABS - jak najbardziej tak się stało
Podejrzenia :
Na obecną chwilę zakładam trzy warianty :
1. Przewody na linii pedał gazu --> sterownik ECU mają zawyżoną oporność w związku z czym sterownik odczytuje złe wartości.
2. Któryś z czujników ABS/ESP pomimo tego, że nie sygnalizuje awarii zwraca błędne wartości.
3. Uszkodzony sterownik.
W tym miejscu zwracam się do Was drodzy forumowicze, czy jesteście w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć moim podejrzeniom ? Na czym się skupić ? Czego spróbować ?
Dziękuję
W pierwszej kolejności bardzo proszę o przeczytanie całości postu. Zdaję sobie sprawę ,że taka sytuacja była już rozpatrywana na forum a nawet istnieje instrukcja jak krok po kroku rozwiązać owy problem. Mimo wszystko nie przyniosło to rozwiązania, dlatego chciałbym abyśmy jeszcze pochylili się nad tym problemem.
Opis problemu, diagnostyka :
Po odpaleniu samochodu i wciśnięcia pedału gazu nagle zapala się kontrolka ESP a obroty silnika wzrastają do ok. 1700 obr/min. Ze względu na to ,że uruchomiona zostaje kontrola trakcji to ECU odłącza napęd, żeby "wyprowadzić" samochód z poślizgu (efektem jest brak reakcji na pedał gazu). Warto podkreślić, że system ESP do poprawnej pracy wykorzystuje zarówno wskazania z czujników ESP( czujnik prędkości koła) jak i poziom położenia pedała gazu. W moim przypadku uruchomienie systemu wyzwolone jest dopiero przez wciśnięcie pedału przyśpieszenia. Błędy zwracane przez samochód to P1120, P1122 więc można by było odnieść wrażenie, że winowajcą jest właśnie pedał. Za określenie jego pozycji odpowiada sterownik silnika, gdyż sygnał wysyłany przez pedał przyśpieszenia jest sygnałem analogowym (w konstrukcji pedała zrealizowano coś na zasadzie potencjometru).
Podjęte działania :
Sprawdzono skrzynkę bezpieczników (wszystkie obwody w tym szczególności odpowiedzialne za układ ABS nie są przerwane)
Wymieniono pedał gazu (wykluczono więc, że to on jest winowajcą)
Przeczyszczono złącza sterownika ECU
Zdjęto wszystkie koła i sprawdzono czy przewody od czujnika ABS/ESP nie są przetarte
Sprawdzono czy po odłączeniu jednego z czujników ABS/ESP zapala się kontrolka ABS - jak najbardziej tak się stało
Podejrzenia :
Na obecną chwilę zakładam trzy warianty :
1. Przewody na linii pedał gazu --> sterownik ECU mają zawyżoną oporność w związku z czym sterownik odczytuje złe wartości.
2. Któryś z czujników ABS/ESP pomimo tego, że nie sygnalizuje awarii zwraca błędne wartości.
3. Uszkodzony sterownik.
W tym miejscu zwracam się do Was drodzy forumowicze, czy jesteście w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć moim podejrzeniom ? Na czym się skupić ? Czego spróbować ?
Dziękuję