Strona 1 z 1
Klapy kolektora ssacego
Napisane:
9 lis 2015, o 09:41
przez panbartoszpe
Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum i chcialbyn się dowiedzieć parę rzeczy na temat klap kolektora. Otóż na komputerze wyskoczył mi błąd od nastawnika klap kolektora. Turbina "łapie" od 2500 obrotów. Otóż chciałbym się dowiedzieć czy usunięcie klap sprawi że turbo będzie lapalo od początku? I czy można to zrobić samemu? Z góry dzięki.
Opel Astra h 1.9 CDTI 150KM
Re: Klapy kolektora ssacego
Napisane:
9 lis 2015, o 11:14
przez szmic
Re: Klapy kolektora ssacego
Napisane:
9 lis 2015, o 13:17
przez panbartoszpe
Widziałem to. Dzownilem do tego Pana i powiedział że za 500zl istawia klapy aby były cały czas otwarte i wyłącza nastawnik. Ale 500zl to jednak troszkę jest. I dlatego pytam czy można to zrobić samemu. A jeżeli tak to jak? Pozdrawiam.
Re: Klapy kolektora ssacego
Napisane:
9 lis 2015, o 20:45
przez szmic
jak to wszystko przeliczysz, co jest potrzebne do wyłączenia + cała wiedza, poświęcony na to czas to dojdziesz do wniosku że cena nie jest tragiczna, o ile dasz radę to zrobić, rozumiem sytuację bo każdy szuka tańszego rozwiązania,
Re: Klapy kolektora ssacego
Napisane:
9 lis 2015, o 22:23
przez panbartoszpe
http://allegro.pl/zaslepki-kolektora-op ... 59886.html zaślepki 140zł, i do tego zaślepka do EGR i uszczelka
nie tak dużo, wystarczy wyjąć, pokombinować, złożyć i jechać na wyłączenie modułu
niby nic takiego. tylko pytanie jak będzie zachowywał się samochód po tej operacji
Re: Klapy kolektora ssacego
Napisane:
10 lis 2015, o 08:21
przez szmic
kalkulacja w sumie żadna, cena zaślepek + wyłączenie min. 300zł i tak da sumę około 500zł, szukaj na forum alfy, widziałem tam dużo tematów z klapami.
Re: Klapy kolektora ssacego
Napisane:
10 lis 2015, o 08:32
przez panbartoszpe
wyłączanie klap mam za free, wiec to nie problem. dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam
Re: Klapy kolektora ssacego
Napisane:
12 gru 2015, o 16:21
przez PrezesAux
Witam. Usunąłem klapy w swojej Astrze. Moje zdanie jest takie: nigdy nie regeneruj, nie kupuj nowych kolektorów. Klapy to rzecz zbyteczna. Ja usunąłem w sumie za ok 350zł. Kolektor zawiozłem do zaspawania, komputer do wylaczenia klap oraz wyłaczenia EGR. EGR powinno się wyłączać, by usunąć efekt turbodziury. Śmigam na tym już od 3000km. Auto super się zbiera, fajnie reaguje na gaz, przestał kopcić jak smok. Koniec zamartwiania się o tą część. Dodam tylko ze po wcześniejszej regeneracji klapy wytrzymały 1,5roku. Pozdrówka