Strona 1 z 1

Propozycja zgłoszenia usterki krytycznej do akcji serwisowej

PostNapisane: 21 gru 2011, o 21:35
przez admin
W temacie tym poruszam sprawę potencjalnie niebezpiecznej usterki.

Chodzi mianowicie o to, że w pewnych okolicznościach Astra może przejść w tryb awaryjny i przestać reagować na sterowanie pedałem przyspieszenia (brak reakcji na naciskanie na pedał gazu), a obroty silnika są ustawiane na stałym niskim poziomie (ok. 1100 obr/min).
Sytuacja ta może mieć miejsce przeważnie w mieście podczas wolnej jazdy lub stania w korku (przy wysokich temperaturach) ale i także podczas zwykłej jazdy - zatem także podczas wyprzedzania lub innych niebezpiecznych manewrów.

Niezależnie od przyczyn wejścia samochodu w tryb awaryjny, sama możliwość takiego zachowania się samochodu jest bardzo niepokojąca.

Usterka jest dokładniej opisana tutaj: http://astra-3.pl/faults.php?id=1

Chciałbym poznać Waszą opinię, czy uważacie, że warto naciskać na GM, aby przyjrzał się tej sprawie i być może poddał nasze Astry prewencyjnej akcji serwisowej.
Sprawą udało już się zainteresować redakcję Turbo Kamera (TV Turbo), która obiecała zająć się sprawą w lutym 2012, jeśli GM nie zareaguje.

Zagłosujcie w naszej sondzie i ewentualnie napiszcie, co uważacie.

Re: Propozycja zgłoszenia usterki krytycznej do akcji serwis

PostNapisane: 4 maja 2012, o 14:42
przez paco1908
Witam u mnie wlasnie wystapily te same objawy( 1200obr. i zero reakcji na pedal gazu) tylko ze w moim przypadku swieci sie caly czas kontrolka ESP i nikt nie potrafi odpowiedziec co jest przyczyna. Na pewno ktos sie powinien sie zaglebic w temat. Pozdrawiam

Re: Propozycja zgłoszenia usterki krytycznej do akcji serwis

PostNapisane: 17 sie 2012, o 16:35
przez fundom
dopadlo i mnie najpierw w trakcie jazdy z dosc duza predkoscia na szczescie droga byla pusta... zgodnie z instrukcja zamieszczona na tej stronie wyciagnalem i wlozylem przekazniki, odpialem i przedmuchalem wtyczke od komputera oraz uzylem na styki kontakt spray na jakis czas spokoj, dzis ponownie mnie dopadlo do tego stopnia ze juz nie pomagalo gaszenie i uruchamianie silnika auto zostalo odcholowane o dziwo problem sam ustapil.... po okolo 2 godzinach, przeczyscilem wtyczke przy pedale gazu i zobaczymy... mam nadzieje ze mnie to auto nie zabije gdy ta usterka wystapi np podczas wyprzedzania... bledy zczytane to oczywiscie P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału oraz P1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

Re: Propozycja zgłoszenia usterki krytycznej do akcji serwis

PostNapisane: 17 sie 2012, o 16:56
przez krzysztov2006
Witam serdecznie. Borykam się z tym problemem od ponad roku. Dopiero niedawno zauważyłem to forum oraz sposób na usunięcie usterki. Za parę dni spróbuję. Ale co do samego zgłoszenia.. JAK NAJBARDZIEJ ! Moja historia przypomina historie wielu tutaj forumowiczów. Przy czym byłem nawet z tą usterką w serwisie, ... rozłożyli szeroko ręce.. i zaproponowali wymianę sterownika ...... Heh, problem w tym, że ani mnie to nie przekonuje, ani oni nie dają na to gwarancji... Dzisiaj ta usterka omal nie zabrała mi życia, gdyż ta wielokrotnie hipotetyczna możliwość wystąpienia usterki podczas wyprzedzania przytrafiła mi się. Na moje szczęście kierowca jadący z naprzeciwka zdążył wyhamować.. Heh...

Dodam jeszcze, że tydzień temu przez ponad 1h próbowałem usunąć usterkę (poprzez wyłączanie zapłonu itd) - bezskutecznie, aż nagle samo przeszło.
W tym tygodniu podjadę poprzeczyszczać styki.

PS. Będąc w serwisie, mechanik oczyścił mi wtyczkę od sterownika, ponadto sam osłoniłem sterownik folią, tak by zabezpieczyć przed wodą. Po 3h, ponownie pojawił się ten błąd.. heh. Spróbuje z przekaźnikami.

Re: Propozycja zgłoszenia usterki krytycznej do akcji serwis

PostNapisane: 18 sie 2012, o 16:48
przez ŁukaszL
Witajcie,
mam pytanie do Admina. Temat pojawił się w dziale diesla i z tego co widzę, każdy kto się wypowiedział ma CDTI.
U mnie pojawiło się coś bardzo podobnego a mam 1,6 w benzynie. Czy problem dotyczy tylko dieselka?
Dodam tylko, że po wymianie termostatu, który wywoływał regularnie dość duże zwarcie,
na razie problem ustał. Aż mi ciarki idą jak myślę, że jadąc z całą rodziną coś taiego mogłoby mi się
przytrafić podczas wyprzedzania...

Re: Propozycja zgłoszenia usterki krytycznej do akcji serwis

PostNapisane: 20 sie 2012, o 17:07
przez krzysztov2006
A swoją drogą, czy coś już wiadomo odnośnie tego zgłoszenia dotyczacego usterki krytycznej z pedałem gazu ?

Re: Propozycja zgłoszenia usterki krytycznej do akcji serwis

PostNapisane: 21 sie 2012, o 13:43
przez admin
krzysztov2006 napisał(a):A swoją drogą, czy coś już wiadomo odnośnie tego zgłoszenia dotyczacego usterki krytycznej z pedałem gazu ?

Póki co sprawa utknęła. Przedstawicielstwo Opla w Polsce delikatnie mówiąc zignorowało sprawę. Zaproponowali jedynie odpłatną diagnostykę samochodu. Wcześniej stawiali na uszkodzony ECU.

Fragmenty wypowiedzi GM:
Skonsultowalam Panskie uwagi z dzialem technicznym, gdzie zasugerowano mi, iz problem moze byc zwiazany z wadliwoscia ECU. Jednakze bez diagnozy u jednego z naszych autoryzowanych serwisow, nie jestsmy w stanie tego potwierdzic.

Przekazalam wszystkie informacje, ktore byl Pan laskaw nam przekazac do odpowiednich dzialow.

Sprawdzilam takze Panski samochod w naszych systemach, jednakze na chwile obecna nie sa prowadzone zadne kampanie serwisowe, a te dostepne w przeszlosci, nie dotyczyly usterek wspomnianych przez Pana.


dalsze kroki postepowania zaleza oczywiscie od analizy przypadkow, ktore sa zglaszane zarowno do naszego Centrum Obslugi Klienta, jak i do Autoryzowanych Serwisow Opla.

Niestety decyzje odnosnie przyszlej kampani serwisowej zapadaja na wyzszym szczeblu, wiec na dzien dzisiejszy nie mozemy podac Panu informacji kiedy, i czy kampania powstanie.

Sugestie dotyczace niesprawnosci ECU sa czysto teoretycznie, ktore dzial techniny przekazal mi po opisaniu Panskiego przypadku. Aby miec pewnosc, co dokladnie powoduje wspomniane przez Pana objawy, nalezaloby wykonac inspekcje w ASO, czego obecnie niestety nie mozna wykonac - jak Pan wspomnial, usterka zostala juz usunieta.

Mamy na uwadze Panska uwage, iz przypadek ten nie jest odosobniony.

Chcialabym poinformowac, iz kazde zgloszenie w Centrum Obslugi Klienta jest rozpatrywane indywidualnie, aby zapewnic jak najwyzsza jakosc obslugi.


Informujemy, iz za koszty czynności serwisowe odbywające się poza ramami napraw gwarancyjnych

Re: Propozycja zgłoszenia usterki krytycznej do akcji serwis

PostNapisane: 4 sty 2014, o 13:41
przez MaZi1212
Ehhh Problem i mnie... Poczatkowo tak ja przy wielu przypadkaach osob ktore wypowiadaly sie na tymforum naprawa chwilaowa usterki bylo wylaczenie i wlaczenie zaponu na nowo. Tak teraz samochod w ogole jzu przestal reagowac na pedał gazu... Błędy te same co u wszystkich czyli P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału, P1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału.
Już całkiem jestem zrezygnowany... :(

Re: Propozycja zgłoszenia usterki krytycznej do akcji serwis

PostNapisane: 19 sty 2015, o 11:29
przez grzegorzxx
MaZi1212 borykałem się z identycznymi objawami i błędami... , byłem sfrustrowany jak miałem gdzieś jechać i nie wiedziałem czy podczas jazdy znów coś nie wyskoczy (najgorzej w mieście w korku :( ) niektórzy sugerowali padnięty czujnik przy pedale gazu.., po przeczytaniu różnych postów w tym temacie u większości była rada o wyczyszczeniu kostek,przekaźników i sprawdzeniu wiązki... i tak też zrobiłem + przyłącza komputera... i pomogło problem znikną błędy już nie występują..narazie odpukać.. :).

Pozdrawiam