Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

1.9 100KM Turbina nie działa, brak błędów, check nie świeci

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

1.9 100KM Turbina nie działa, brak błędów, check nie świeci

Postprzez wojtak » 8 cze 2015, o 19:32

Witam wszystkich.
Proszę o poradę, może ktoś zetknął się z problemem.
Wracałem dziś z pracy do domu, po drodze wypalał się DPF. Po przejechaniu skrzyżowania na trzecim biegu przyspieszyłem do OK 3 tysięcy obrotów i nagle..... jak nie pie...nie, patrze w lusterku a tam chmura czarnego dymu. Dym nie wydobywał się z rury bez przerwy, tylko przy uderzeniu. Po tym wszystkim samochód stracił moc, obroty do max 2 tyś. Nie zaświecił mi się Check. Błędów po wypedałowaniu nie ma żadnych.
Przyjechałem do domu i zacząłem obserwacje. Oto co zaobserwowałem:
- obroty na bigu jałowym nie przekraczają 3 tyś, przyczym przy ok 3 tyś zaczyna już trząść silnikiem.
- sprawdzałem czy nie przetarł się żaden wężyk ale bez kanału to mało widać. Położyłem się pod samochód i stwierdziłem, że poprzedni właściciel kombinował coś przy czujniku podciśnienia (umiejscowiony z przodu, na dole po lewej stronie). Czujnik ma odcięte obie rurki, a te które (jak mi się wydaje) miały tam wchodzić są złączone razem.
Jakieś pomysły? Sugestie? Jutro rano jade do mechanika, zobaczymy co powie.

Edit1:
Samochód zawiozłem do mechanika. Po odpaleniu wąż od intercoolera który łączy się z przepustnicą zasysa się.

Edit2:
Mechanik wymontował turbinę. Jak powiedział: "jest ukręcona". Zaraz ją zawiezie do regeneracji. Dlaczego nie zaświecił się check i nie sypnęło błędem? Wydaje mi się, że dlatego iż czujnik podciśnienia jest odłączony a rurki które do niego wchodziły spięte razem.
Dobrze by też było wiedzieć dlaczego "ukręciła się turbina". Może od dawna coś było "nie tak", ale z powodu odłączenia czujnika komp mnie o tym nie informował kontrolkami i błędami? A może jakaś inna przyczyna. Mechanik stwierdził, że jak czujnik był odłączony to ona ciągle pracowała na maxa i miała prawo się po jakimś czasie doprowadzić do takiego stanu.
wojtak
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 13:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: 1.9 100KM Turbina nie działa, brak błędów, check nie świ

Postprzez wojtak » 17 cze 2015, o 13:46

Problem rozwiązany, podzielę się - może się komuś przyda.

Przede wszystkim padła turbina. W całości była do regeneracji. Tylko korpus nadawał się do ponownego użycia, a i tak trzeba było go szlifować bo był strasznie porysowany.
Brak błędów tłumacze odpiętym czujnikiem podciśnienia. Podejrzewam, że jak kupowałem samochód to uczciwy sprzedawca podejrzewając że turbina już nie jest pierwszej świeżości specjalnie odpiął rurki od czujnika - po to, żeby samochód miał ciągle maksymalne doładowania. Turbina pracowała wtedy na maksa.
Ewentualnie czujnik był już wcześniej rozwalony bo co się okazało - faktycznie trzeba było go wymienić.
Co było robione:
zregenerowali mi turbinę, wymienili olej (chociaż wymieniałem miesiąc wcześniej), nowe uszczelki pod kolektor, wymieniony czujnik podpiśnienia, uzupełniony płyn chłodniczy, zaspawana mikro dziurka w intercoolerze.
Rachunek: 2 200,00 zł. Może ktoś powie że dużo, ale ja jestem zadowolony. Samochód zapier..la jak szalony a to tylko 100 koni :)
wojtak
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 13:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

stat4u