Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Błędy 112052 i 112252

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Błędy 112052 i 112252

Postprzez Oloim » 5 maja 2015, o 20:45

Witam

Borykam się z ww. błędami. Objawy - wchodzi na obroty powyżej 2 tyś, po czym tryb awaryjny i brak reakcji na pedał gazu. Czytając różne rozwiązania zabrałem się wpierw za wtyczki od modułu przy lewym nadkolu ( pomogło na 500 km ). Było to robione w biegu i nie wiem czy dokładnie. Dzisiaj znowu atak błędów, tych samych oczywiście :). Tym razem pomogła kostka przy pedale gazu, zwykłe odłączenie i wpięcie. Na ile to się okaże.

Chciałbym dowiedzieć się czy problem leży po stronie układu ( przepięcie, przerwanie w układnie, luźny wtyk ) czy padł sterownik lub coś innego. Nie chciałbym, aby spotkał mnie ten błąd podczas wyprzedania...

Jutro chciałbym wstawić auto do jakiegoś magika - na co ewentualnie trzeba jeszcze zwrócić uwagę poza - 2 wtyki przy nadkolu do sterownika ( czyszczone w biegu 3 po 3 ), kostka w środku kabiny przy pedale gazu, przekaźniki i bezpieczniki, wtyki pod skrzynką z bezpiecznikami. Warto zainteresować się czyszczeniem EGR i przepustnicy ?
Oloim
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 maja 2015, o 20:31
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Błędy 112052 i 112252

Postprzez kaliope » 9 maja 2015, o 07:14

Te błędy to zmora AH i ZB. Są to stricte elektryczne sprawy, nic z EGR czy przepustnicą. Coś gdzieś nie łączy. Błądy wskazują na pedał gazu ale w 99.99% to nie wina pedału, ale magicy często go wymieniają bo nie znają tematu. Coś nie łączy albo
-przy pedale gazu
-przy przepustnicy
- w UEC
- w ECU

i być może jeszcze gdzieś.....generalnei walka z wiatrakami, więc trzeba przeczyścić wszystkie powyższe złącza
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Błędy 112052 i 112252

Postprzez Oloim » 14 maja 2015, o 13:39

Sprawa ma się następująco:

Pomiar pedału gazu / Ok, wartości w normie
Styki ECU, pedał gazu, bezpieczniki, wiązka / Sprawdzone
ECU wartość % położenia pedału / Przeliczana prawidłowo

Poza p1120 i p1122 jest trzeci błąd związany z przepustnica kodu nie pamiętam.

Co robić teraz ?
Z wiadomości wyczytanych na forach zostaje:

Czyszczenie przepustnicy oraz złącza przy niej
Czyszczenie EGR oraz złącza
Pomiar EGRu, czy działa prawidłowo
Piasta ?

Wczoraj za każdym razem pojawiał się błąd, nawet po odpieciu kostek przy ECU i pedale. Po x odpaleniach i próbie jazdy, załapał. Auto przegoniłem na wysokich obrotach i jest ok narazie.
Oloim
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 maja 2015, o 20:31
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Błędy 112052 i 112252

Postprzez kaliope » 14 maja 2015, o 16:06

EGR nie ma nic z tym wspólnego, Złącze przepustnicy jak najbardziej. Piasta? A co ma piasta do tego?
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Błędy 112052 i 112252

Postprzez Oloim » 14 maja 2015, o 16:09

No to EGR zostawiam w spokoju, a jutro rano leci do roboty przepustnica.

Piasta była na innym forum :D ale też tak myślałem że całkowicie poza tematem ;p.
Oloim
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 maja 2015, o 20:31
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Błędy 112052 i 112252

Postprzez Oloim » 15 maja 2015, o 17:23

Wpadłem na kolejne tropy :D po czyszczeniu przepustnicy:

Przy włączeniu zapłonu i pedale wciśniętym w podłogę, na blacie odrazu pojawiają się kontrola trakcji i samochód z kluczykiem. Odpuszczam pedał i odpalam auto = tryb awaryjny.
Przy włączeniu zapłonu i pedale w pozycji do połowy lub nie wciśniętym, blat czysty bez kontrolek. Odpalenie auta i chodzi normalnie.

Ktoś ma jakiś pomysł ? :>
Oloim
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 maja 2015, o 20:31
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Błędy 112052 i 112252

Postprzez Oloim » 16 maja 2015, o 09:55

Pomysł w mojej głowie urodził się taki :)

Wymontowałem pedał gazu. Rozebrałem i sprawdziłem oporność na poszczególnych ścieżkach 1-2 , 1-6, 3-4 było ok, zaś ścieżki od napięcia 3-5 i 2-6 nie wykazywały przerwy. Całość odświeżyłem sprayem do styków i blaszki od pedału delikatnie zgiąłem aby bardziej przylegały do płytki.

Rezultat = brak występowania błędu i trybu awaryjnego przy wciśniętym pedale na maksa :).

W południe podpinam pod kompa i podam wartości z bloku :)
Oloim
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 maja 2015, o 20:31
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Błędy 112052 i 112252

Postprzez rafal92 » 3 kwi 2021, o 17:44

Witam,

wiem, że temat powstał dość dawno, ale myślę, że jest aktualny w wielu samochodach, tak, jak w moim.
Chciałem zastosować u siebie opisywane tu czynności, bo też występuje u mnie problem w trybem awaryjnym. Po odłączeniu 1 z wtyczek od ECU psyknąłem w nią contact sprayem, odłączyłem akumulator, psyknąłem na gniazdko w ecu, poczekałem i zmontowałem. Kolejność czynności była taka, jak napisałem. I teraz wcale nie kręci rozrusznik, a kontrolka od świec żarowych świeci się dłużej niż zwykle.
Podpowiedzcie proszę co mogło pójść nie tak? Jakimś cudem posadziłem ECU? Za mało ściśle poskładałem wtyczki? Ręce mi trochę opadają już :D
rafal92
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 3 kwi 2021, o 17:17
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron
stat4u