Pacjent - Z17DTH - ciężko pali na zimnym
Napisane: 3 maja 2015, o 12:11
Witam , wiem że zaraz ktoś napisze użyj szukajki !!! Ale przewertowałem dziesiątki tematów i nie znalazłem odpowiedzi na ten problem więc zakładam ponowny temat , ale ja doprowadzę go do końca z podaniem rozwiązania które będzie dotyczyło mojego przypadku - więc zaczynamy
Po sprzedaniu BMW E46 TOURING z silnikiem N42B20A wybor następnego auta pada na ASTERIXA i takowego znajduję w moim mieście , oczywiście od właściciela który go posiadał 2 lata z przebiegiem 195 tys km i stertą faktur itp. Oczywiście jak to bywa auto super ale coś ciężko pali na zimnym , i oczywiście nie było diagnozowane . Autko sprowadzone z Francji przez owego Pana , a w fakturach znajdujemy jedną z wymienionymi naprawami i w jednej z pozycji NAPRAWA 4 SZT WTRYSKÓW BOSCH z 2012 roku Mija dzień lub dwa i zaczyna mnie szlak trafiać bo trzeba kręcić z 8 - 10 sekund , a dla mnie to jest nie do przyjęcia bo ojca Vectra 2.2 DTI z przebiegiem 300 tys km pali od strzała , więc przystępuję do :
- świece żarowe ok sprawdzone
- diagnostyki komputerowej i oczywiście zero błędów , ciśnienie na pompie ok ( tak twierdzi mechanik - elektronik) -
- wymiana oleju i wszystkich filtrów włącznie z paliwowym ( mann i purflux ) po wymianie auto zaczyna również ciężko palić na ciepłym silniku ale nagle znajdujemy przyczynę złego palenia , przetarty przewód paliwowy więc go szybko wymieniamy i auto na ciepłym pali super i znowu micha się cieszy ( czekamy do rana )
- postój 12 godzinny w garażu przekręcamy kluczyk rech rech i Asterix pali wyjeżdżamy z garażu zostawiamy na podjeździe i idziemy szczęśliwi że usterka ogarnięta idziemy na kawę , i jakie jest nasze zdziwienie po powrocie gdy znów trzeba długo kręcić .
- NA ODPIĘTYM CZUJNIKU TEMPERATURY PŁYNU AUTO PALI CZY ZIMNE CZY CIEPLE OD STRZAŁA ( zwiększenie dawki wtrysku i załączenie świec żarowych )
Wtryski na test przelewowy sprawdzę dopiero w środę więc poinformuję o wynikach
Ze względu że nie mam zamiaru inwestować dużych kwot w auto rozważam również zwiększenie dawki rozruchowej poprzez modyfikację programu lub co jest duuuużo tańsze zainstalowanie tzw wspomagacza rozruchu który działa przez kilka sekund ( wiem że to druciarstwo ale to ostateczność)
Po sprzedaniu BMW E46 TOURING z silnikiem N42B20A wybor następnego auta pada na ASTERIXA i takowego znajduję w moim mieście , oczywiście od właściciela który go posiadał 2 lata z przebiegiem 195 tys km i stertą faktur itp. Oczywiście jak to bywa auto super ale coś ciężko pali na zimnym , i oczywiście nie było diagnozowane . Autko sprowadzone z Francji przez owego Pana , a w fakturach znajdujemy jedną z wymienionymi naprawami i w jednej z pozycji NAPRAWA 4 SZT WTRYSKÓW BOSCH z 2012 roku Mija dzień lub dwa i zaczyna mnie szlak trafiać bo trzeba kręcić z 8 - 10 sekund , a dla mnie to jest nie do przyjęcia bo ojca Vectra 2.2 DTI z przebiegiem 300 tys km pali od strzała , więc przystępuję do :
- świece żarowe ok sprawdzone
- diagnostyki komputerowej i oczywiście zero błędów , ciśnienie na pompie ok ( tak twierdzi mechanik - elektronik) -
- wymiana oleju i wszystkich filtrów włącznie z paliwowym ( mann i purflux ) po wymianie auto zaczyna również ciężko palić na ciepłym silniku ale nagle znajdujemy przyczynę złego palenia , przetarty przewód paliwowy więc go szybko wymieniamy i auto na ciepłym pali super i znowu micha się cieszy ( czekamy do rana )
- postój 12 godzinny w garażu przekręcamy kluczyk rech rech i Asterix pali wyjeżdżamy z garażu zostawiamy na podjeździe i idziemy szczęśliwi że usterka ogarnięta idziemy na kawę , i jakie jest nasze zdziwienie po powrocie gdy znów trzeba długo kręcić .
- NA ODPIĘTYM CZUJNIKU TEMPERATURY PŁYNU AUTO PALI CZY ZIMNE CZY CIEPLE OD STRZAŁA ( zwiększenie dawki wtrysku i załączenie świec żarowych )
Wtryski na test przelewowy sprawdzę dopiero w środę więc poinformuję o wynikach
Ze względu że nie mam zamiaru inwestować dużych kwot w auto rozważam również zwiększenie dawki rozruchowej poprzez modyfikację programu lub co jest duuuużo tańsze zainstalowanie tzw wspomagacza rozruchu który działa przez kilka sekund ( wiem że to druciarstwo ale to ostateczność)