Strona 1 z 1

Błąd p 0190 w wybranych sytuacjach.

PostNapisane: 6 kwi 2015, o 20:18
przez Mościpan
Witam,
pisze ponieważ mam problem z moja astra h 1.9 cdti (silnik z19dth) z 2005 roku.
Sytuacja wygląda następująco :
jadę na trzecim biegu do 3 tys obrotów, nastepnie na czwartym biegu do 3 tys obr przebijam na piątkę kręcę do 3,5 tys obr i puszczam gaz (auto na biegu) to gdy obroty spadną w okolice 2300 obr zapala się auto z kluczykiem i samochód:
1. Jest dużo słabszy niż normalnie.

po jakimś kilometrze może dwóch auto z kluczykiem znika i wszystko wraca do normy.
dodam że błąd wyskakuje zawsze w tej sytuacji jak powyżej, jak jadę dajmy na to do 2 tys obr nic takiego się nie dzieje (tak samo jak przyspieszę tylko na trzecim lub czwartym biegu do 3 tys obrotów), dopiero jak auto "przegonie " i puszczam gaz i samochód schodzi z obrotów

Błąd po metodzie gaz hamulec - ecn 019011 czyli p0190.

map sensor znajdujący się w kolektorze kolo zaworu egr i do którego dochodzi wtyczka na 4 piny wyczyscilem, był mega usyfiony ale błąd się dalej pojawia...
Czujnik na 3 piny znajdujący się w listwie commom rail wymieniłem na używany i dalej to samo...
ma ktoś pomysł na moja sytuacje???

Re: Błąd p 0190 w wybranych sytuacjach.

PostNapisane: 7 kwi 2015, o 09:11
przez tuszok

Re: Błąd p 0190 w wybranych sytuacjach.

PostNapisane: 7 kwi 2015, o 13:36
przez kaliope
Mościpan napisał(a):Witam,

Czujnik na 3 piny znajdujący się w listwie commom rail wymieniłem na używany i dalej to samo...
ma ktoś pomysł na moja sytuacje???


bo to jest właśnie cały z19dth. Bardzo często błąd wskazuje na coś, człowiek to robi, a to nie to. Rzeczywiście ten błąd wskazuje na problemy z ciśnieniem na szynie i na ten czujnik co wymieniłeś, ale skoro nie to, to trzeba szukać dalej. Ale zacząłbym od wymiany filtra paliwa. Nie jeden 1.9 już ożył po tym zabiegu. Tak w ogóle masz szynę z jednym czujnikiem czy dwoma? Bo wcześniejsze modele mają jeszcze regulator ciśnienia paliwa.


Fejsa trzeba podpiąć i sprawdzić czy ciśnienie na szynie jest takie jak wymagane. Jeden kolega wymienił EGR i fura ożyła przy tym błędzie...choć błedu od EGR nie było. A był też przypadek, że gościowi szwankowała pompa w baku, ta pod siedzeniem.

Re: Błąd p 0190 w wybranych sytuacjach.

PostNapisane: 7 kwi 2015, o 14:08
przez Mościpan
Dzisiaj wyczyszcze egr bo zrobiłem samochodem 50 tys km i nigdy tego nie dotykałem...
Filtr paliwa wymieniałem 10 tys km temu poszukam jakiegoś spustu czy ewentualnej wody nie da się z niego spuścic. ..
kostke trzeciego wtrysku mam koloru żółtego a przebieg 227 tys może też wymienić?

Re: Błąd p 0190 w wybranych sytuacjach.

PostNapisane: 7 kwi 2015, o 15:15
przez kaliope
kolejna znana mi sytuacja to przetarty przewód w wiązce do pompy wysokiego ciśnienia. Sprawdź dokładnie jak rozwija błąd fejs. On miał:

P0190 - 'fuel rail pressure sensor circuit low input' - czyli interpretacja błędu podana przez opcom dokładnie wskazała błąd w obwodzie elektrycznym.

Także sprawdz wiązkę do pompy, do regulatora ciśnenia na szynie jeśli go masz, i do czujnika ciśnienia na szynie

Re: Błąd p 0190 w wybranych sytuacjach.

PostNapisane: 7 kwi 2015, o 19:20
przez Mościpan
Przeczyściłem egr i przepustnice i błąd dalej jest, ALE juz krótko przed tym zabiegiem zauważyłem,że jak zaświeci się błąd zgaszę auto, zapalę i chcę " wypedałować" to nic nie ma poza błędem ecn 112052 i ecn 112252.
Nic więcej nie ma...

Re: Błąd p 0190 w wybranych sytuacjach.

PostNapisane: 7 kwi 2015, o 20:07
przez kaliope
a jesteś pewny, że tryb serwisowy wywala od p0190 a nie od 1120 i 1122? To są wredne błędy trapiące AH i ZB. Niby pedał gazu, a prawie nigdy to nie jest pedał gazu. Walka z elektryką w przepustnicy, UEC, ECU

Re: Błąd p 0190 w wybranych sytuacjach.

PostNapisane: 7 kwi 2015, o 20:34
przez Mościpan
Od czasu do czasu załącza mi się tryb serwisowy + kontrolka z ESP, brak reakcji na pedal gazu, obroty wędrują na 1400 obr to raczej typowe objawy dla tych błędów :)