Strona 1 z 1

Wyniki sprawdzenia wtryskiwaczy

PostNapisane: 13 mar 2015, o 19:46
przez Sebastian_B
Witam, posiadam Astre H 1,7 CDTI w wersji 100 konnej. Około 1000km temu w aucie pojawiły się niepokojące symptomy:
- rano trzeba kręcić około 7-10 aby odpalić, w ciągu dni pali na dotyk;
- silnik w przedziale obrotów od 1800-2000 przy dynamicznym dodawaniu gazu wydaje charakterystyczny warkot, poniżej i powyżej oraz przy delikatnym przyśpieszaniu warkot jest niezauważalny;
- głośniejsze praca oraz gorsza kultura pracy silnika przy obciążeniu;
- lekki ubytek mocy;
- większe zużycie paliwa;
Za poradą znajomego (jego siostra miała identyczne objawy w corsie) udałem się do mechanika w celu sprawdzenia wtryskiwaczy. Zwracam się z prośbą o interpretacje wyników, wiadomo, że cena naprawy wtrysków jest znaczna dlatego chciałbym mieć pewność czy to one. Czy opisane objawy mogą być powodowane wadliwą pracą/zużyciem wtrysków i czy wynika to z poniżej zamieszczonych wyników?

Obrazek

Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Re: Wyniki sprawdzenia wtryskiwaczy

PostNapisane: 13 mar 2015, o 19:49
przez tuszok
A co powiedział mechanik jak zrobił test?

Re: Wyniki sprawdzenia wtryskiwaczy

PostNapisane: 13 mar 2015, o 20:04
przez Sebastian_B
Mechanik stwierdził, że ostatni parametr tj. dla ciśnienia 800/0,5-2,5/ na wtryskach 3/3,6/3/2,6 jest powodem warkotu. Wtryski mogą być rozebrane i elementy zużyte będą wymienione na boshowskie. Chodzi o to, że koszt takiej naprawy to ok 2tyś zł i chce się upewnić czy jestem zwyczajnie naciągany.

Re: Wyniki sprawdzenia wtryskiwaczy

PostNapisane: 18 mar 2015, o 15:25
przez rostex
Skontaktuj się z firmą naprawiającą wtryskiwacze z miejscowości Gozdowo w woj. mazowieckim i opowiedz o wynikach. Ode mnie za wyregulowanie wtryskiwaczy aby wtrysk wstępny był ok chcieli po 100 zł za sztukę.

Re: Wyniki sprawdzenia wtryskiwaczy

PostNapisane: 18 mar 2015, o 19:07
przez sparspar
Witam
Dla mnie to trochę dziwne, kolego dajesz do sprawdzenia na stanowisko wtryskiwacze a nie napisałeś nic o błędach w samochodzie.
Co z tego , że przy 250 bar na stanowisku wtryskiwacze są w normie bo warsztat ma sprawna pompę, a nie wiadomo jak układ paliwowy działa u Ciebie, może trzeba wymienić filtr paliwa, sprawdzić pompę, elektrozawór na pompie,szyne a potem wtryskiwacze. Czyli wyniki przy 250 bar oznaczają, że to nie jest przyczyna Twoich problemów z odpalaniem auta.
Zgadzam się co do warkotu, ze to mogą być wtryski, ale nie rozumiem dlaczego pod ciśnieniem 1600 bar czyli pod dużym obciążeniem i dużą zwłoką "większą niż 180 mikrosekund" wyniki są w normie i przelewy tzw "badanie na menzurki" są w normie. Dla mnie to oznacza, że żaden wtryskiwacze nie nawalają "nie leje".
Zrób tak jak kolega rostex pisał, skonsultuj się z innym warsztatem.... i podpytaj lub poszukaj w internecie charakterystyki pracy wtryskiwaczy bo 800 bar pkt. 4 to nie jest duże obciążenie...tylko dawka pilotażowa, tak mi się wydaje...Ja zostawiłbym to i szukał błędów gdzie indziej



Pozdr