Strona 1 z 1

lokalizacja elektrozaworu turbiny

PostNapisane: 2 lut 2015, o 09:53
przez valhalem
Witam.

Ostatnim czasy przy szbkim przejezdzie włączył mi sie check i spadła moc auta ( na 6 biegu ~3000rpm ) , sprawdziłem błędy wyskoczył ecn 02345.
Srawdziłem opcomem i wygląda na odchylenie ujemne ( niedoładowany ? ) .
Szukałem z zewnątrz elektorzaworu który może być odpowiedzialny za to , niestety nic nie wpadło mi w oko .

Gdzie jest on zlokalizowany ?
Wyczytałem , że można go wyjąć i spróbować przyczyścić , będzie potrzebny i kanał ?
Przejrzałem też przewody, wyglądają na ok.
Co oprócz powyższych rzeczy należy jeszcze sprawdzić ?
Z góry dzięki za pomoc .

Re: lokalizacja elektrozaworu turbiny

PostNapisane: 2 lut 2015, o 14:52
przez simeone04
Nie wiem jak w 1.9, ale u mnie jest on przykręcony od strony ściany grodziowej i jedyny dostęp (dość wygodny) jest od dołu, paręnaście cm nad prawą półosią.

Najłatwiej go zlokalizować śledząc przebieg gumowej rurki wychodzącej z gruszki przymocowanej do turbosprężarki. Drożność rurki też warto sprawdzić.

Sam elektrozawór jest raczej wymienialny niż naprawialny (koszt ok 20-30zł). Mnie przynajmniej nie udało się go rozebrać.

Re: lokalizacja elektrozaworu turbiny

PostNapisane: 17 lut 2015, o 21:12
przez kaliope
przy błedzie p0234 zawsze sprawdzamy układ podcisnienia turbo. Czylli wężyk idący od pompy vacuum do elektrozaworu turbiny, a potem od elektrozaworu do turbiny. Następnie sprawdzamy gruchę turbiny czy chodzi swobodnie, czy nie zacina sie na wałku. Zawór sie nie naprawia tylko ewentulanie wymienia. Jeśli wężyki ok, zawór ok, grucha ok, to niestety turbo do roboty. Można jeszcze przeczyścić zawór boost sensor na kolektorze ssący, ale on raczej nie daje tego błędu.


tu masz opisany cały układ podciśnienia: http://klubzafira.pl/forum/silnik-23/(b)-uklad-podcisnienia-turbosprezarki-1-9-cdti/