Strona 1 z 2

Błąd ECN 040061

PostNapisane: 13 sty 2015, o 18:16
przez tomaszmrochen
Witam.dzis zaswiecila sie pomaranczowa kontrolka "silnika".Wydeptalem bład ECN 040061.czy ktos moze mi prosciej wytlumaczyc o co chodzi bo tabela kodow zbyt duzo mi nie mowi oprocz tego ze to moze byc egr.dziekuje

Re: Błąd ECN 040061

PostNapisane: 13 sty 2015, o 19:29
przez tuszok
Dokładnie tak jak napisałeś błąd dotyczy EGRa. i to należało by sprawdzić.

Re: Błąd ECN 040061

PostNapisane: 15 sty 2015, o 18:26
przez tomaszmrochen
Jestem po podłaczeniu do kompa.ta jak podejrzewalem zawor Egr.teraz musze podjac decyzje co z nim robic.Mech zasugerowal zaślepienie ale nie wiem czy to dobry pomysl.

Re: Błąd ECN 040061

PostNapisane: 15 sty 2015, o 23:41
przez tuszok
Bardzo dużo osób tak robi w tych silnikach i są zadowoleni. Jeśli chodzi o moje zdanie to jest takie, że dla picu go tam nie wkładali więc ja bym wymienił na nowy a nie zaślepiał ale to tylko moje zdanie.

Re: Błąd ECN 040061

PostNapisane: 18 lut 2015, o 15:34
przez kaliope
tuszok napisał(a):BJeśli chodzi o moje zdanie to jest takie, że dla picu go tam nie wkładali


Jest to wymysł ekologów tak jak i nieszczęsny DPF. Bez niego auto śmiga aż miło i nie syfi się kolektor ssący. Jedyny plus egr jest taki, że ciut szybciej silnik sie nagrzewa

Re: Błąd ECN 040061

PostNapisane: 18 lut 2015, o 18:26
przez tuszok
A dzięki temu, że szybciej się nagrzewa to i mniej pali bo jak wiadomo silnik najwięcej spala paliwa zanim osiągnie optymalne parametry. Szczególnie jest to odczuwalne przy pokonywaniu krótkich odcinków.

Re: Błąd ECN 040061

PostNapisane: 19 lut 2015, o 07:22
przez kaliope
no niby tak, i pewnie sprawdza się to lepiej w benzynie, ale w dieslu jest to masakra, gdyż czarna sadza leci do kolektora ssącego. Ja się tym akurat nie przejmuje bo mam 8v i zawsze do tego silnika ludzi namawiam, natomiast dla 16 v z19dth to jest niesamowite utrapienie z uwagi na nieszczęsne klapki w kolektorze. Ja mam 135 tys przebiegu i wciąż oryginalny egr i w życiu nie było żadnego problemu z kolektorem. A w dth ludzie nieustannie mają checki, błędy, urwane listwy, zamulone silniki, wymiany kolektorów, wymiany siłowników, zakładanie blaszek częsciowo blokujących przepływ spalin..generlanie maskra.

Do tego nie wiem czy wiesz, ale w cdti jest chłodnica EGR, czyli spaliny które mogłyby dodatkowo przyspieszyć nagrzewanie silnika są chłodzone, także ten jedyny plus EGR w cdti odpada. Wniosek jeden, zaślepiać jak tylko ktoś ma okazje w z19dth. W z19dt można nic z nim nie robić, przeczyścić od czasu do czasu, nie trzeba nawet żadnych blaszek. Ja ją miałem i wywaliłem.


ps, i taka mała ciekawostka. Przez nieszczęsną chłodnicę EGR jest bardzo dużo roboty przy wymianie termostatu, zwłaszcza w z19dt. Stąd ASO bierze 450zł za samą robotę (tyle mi powiedziano w Krakowie) plus termostat u nich 320zł. Czyli masz 770!!!! zł za głupi termostat, który kosztuje 150zł na alle.

Re: Błąd ECN 040061

PostNapisane: 19 lut 2015, o 20:06
przez tuszok
Z tym się zgodzę co napisałeś i między innymi dlatego nie kupiłem diesla.
A tak poza tematem to nie rozumiem dlaczego ludzie kupuj diesle skoro wiadomo, że będą problemy z dwumasą, EGR'em, DPFem itp co się wiąże z kosztami. Cena ON a PB95 jest na podobnym poziomie. Spalanie diesla jest nie wiele mniejsze więc gdzie ta oszczędność.

Re: Błąd ECN 040061

PostNapisane: 19 lut 2015, o 20:28
przez kaliope
Ja sie bałem diesla ale jestem bardzo zadowolny. Z tym, że przed kupnem dużo czytałem i wiedziałem, że kupuje tylko 8v z19dt. Nikt mnie nie namówi na nieszczęsny z19dth, Jestem na wielu forach, 1.9 cdti znam od podszewki i 99% beznadziejnych przypadków gdzie mechanicy rozkładają ręcę dotyczy z19dth a nie z19dt. Mój 8v 1.9 autentycznie chodzi jak zegarek. Mam go 5 lat i nie miałem ani raz ani jednej przygody. Nie miałem ani raz trybu awaryjnego, kontrolki silnika czy klucza. Do tej pory oryginalna dwumasa, oryginalny egr przy przebiegu 135 tys. Tak jak pisałem, EGR w 8v jest praktycznie bezproblemowy, natomiast w 16v zabrudza klapy i czytałem o dziesiątkach przykładów gdzie ludzie są bezsilni. Wymieniają po kolei egr, siłowink, kolektor i dalej potrafią walczyć z trybem serwisowym. Kolega wymienił kolektor w vectrze przy 80 tys w ASO, i zrobił zaledwie 20 tys i tryb serwsiowy na trasie do Chorwacji....dziękuje bardzo

Re: Błąd ECN 040061

PostNapisane: 19 lut 2015, o 20:39
przez tuszok
Ja w rodzinioe miałem sporo dieseli sporo nimi jeździłem ale sam jakoś nigdy się nie zdecydowałem. Ta AH to moje 4 moje auto i każde było benzynowe bez LPG. Tym autem zobiłem przez 19miesięcy 53tys km z czego 70% to trasa - w dużej części autostrrady z prędkością przelotową ok 160-170km/h i srednie spalanie na tym dystansie wyszło 7,1l/100km. Jedyny wkład jaki miałem nie licząc oleju, świec, filtrów, klocków itp to moduł DIS (350zł). Dieselem pewnie dużo mniej bym nie spalił a na bank wkład byłby większy.