Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Wejście w usterki i ustawienia

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Wejście w usterki i ustawienia

Postprzez drydly » 2 sty 2015, o 12:48

Witam serdecznie,


Mam taki następujący problem, że nie posiadam kabla do kompa a chciałem sprawdzić błędy w silniku metodą hamulec + gaz do oporu ale nie działa mi ta metoda tak samo jak wejście w sprawdzenie temp płynu chłodzącego poprzez długotrwałe naciśnie przycisku settings dźwięk się pojawia ale nie wchodzi do ustawień radio posiadane w samochodzie to cd30 wyświetlacz GID. 1.9 120km 16v nie posiadam dpf


A przydało mi się zajrzeć do usterek do mam zrzuty mocy w samochodzie gdzie uruchamia mi się na 4 garach bez check engine, a podczas jazdy zachowuje się tak jakby chodził na 3 uruchamia się check engine po czym znika i czuć straszny spadak na mocy poza tym że szarpie przy tym, co najciekawsze nie dzieje się to zawsze.

Na początku myślałem, że jest to coś z wtyczkami od kompa co wchodzą do silnika bo trochę przy nich coś tam poruszam to samochód niby uspokaja pracę ale popsikałem w nie preparatem na zimne luty i niestety objaw ten sam.
drydly
Starszy kierowca
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2 sie 2014, o 15:48
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Wejście w usterki i ustawienia

Postprzez tuszok » 2 sty 2015, o 15:48

Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Wejście w usterki i ustawienia

Postprzez drydly » 2 sty 2015, o 16:17

Dobra chłopaki temat można uznać za zamknięty zaraz Wam się z miłą chęcią podzielę z rozwiązaniem i jak admin chce może to dodać do typowych usterek bo z tego co się dowiedziałem to moja przypadłość zdarza się nie tylko w Astrze a we wszystkich modelach diesla marki opel z wstryskami bosha.


Opiszę najpierw jak to jest od początku:

Gdy uruchamiacie samochód i uruchamia się normalnie bez żadnych błędów a podczas jazdy zaczyna Wam szarpać wyświetlać się i znikać check engine i słychać głośniejszą pracę samochodu spowodowaną tym iż jeden z garów tak jakby nie chodził to zamiast słuchać ekspertów którzy chcieli mi cewkę wymienić później wtrysk regenerować a na końcu katalizator wymienić bo jak nie palił na wszystkie gary to będzie zalany i do wymiany a zaczęło się od błędu metodą hamulec+gaz ECN 020304 dający mniej więcej problem: Obwód wtryskiwacza cylindra 3
Podobnie możecie mieć na pozostałych cylindrach.


Naprawę tego jakże problemu poleciłbym Wam od popsikania w każdy z 4 wtyczek sterujących wtryskami do cylindrów preparatem na zimne luty,
jak to nie pomoże po uruchomieniu silnika i jeździe dalej będą zrzuty silnika to przyjrzałbym się wtyczkom nowa w serwisie opla koszt ok 70-90zł.
W moim przypadku nie trzeba było nawet wymienić wtyczki tylko ma końcu tej wtyczki mieściła się taka jakby blokada aby przewody w niej zamknięte pod izolacją nie ruszały się tylko były sztywno w wtyczce co było jedyną przyczyną tej usterki.

Po zakończeniu tych działalności może się wam pojawić ikona emisji spalin mi się świeciła na stałe, aby ten problem się pozbyć odłączyliśmy akumulator na ok 1h i na podnośniku zruszyliśmy katalizator z wydechem tak po podłączeniu do chwili obecnej przejechane ok 500km jest wszytko poprawnie.

Tak więc nie dajcie się naciągać na regeneracje wtrysków i drogocenne wymiany cewek czasem mała pierdola może tak na prawdę być rozwiązaniem dosyć uciążliwego problemu.


- -
Pozdrawiam
drydly
Starszy kierowca
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2 sie 2014, o 15:48
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

stat4u