Strona 1 z 5
Wypalanie filtra DPF
Napisane:
6 gru 2014, o 08:35
przez chudy
Witam mam Astre H 1.9cdti 2005r z filtrem DPF . Chciałbym sie dowiedziec czy wypalanie filtra DPF jest jakos sygnalizowane ? czy sa to tylko zwiekszone obroty. I jak prawidłowo go wypalic?
Re: Wypalanie filtra DPF
Napisane:
6 gru 2014, o 11:38
przez mateusz
jedyne co to wyzsze spalanie chwilowe. mam na kompie ustawione spalanie chwilowe aby widziec kiedy sie wypala. jesli masz bardzo zatkany to spiralka sie oswieci i wtedy musisz wypalic. no i auto musi byc na wysokich obrotach podczas wypalania.
Re: Wypalanie filtra DPF
Napisane:
6 gru 2014, o 12:27
przez chudy
Aha ok bo jak pierwszy raz mi sie wypalało to spiralka mi migała , a teraz własnie wysokie spalanie i myslałem ze to wina ropy . i ze sie te wypalanie popsuło bo ikonka juz nie miga. a ile mam trzymac na tych wysokich obrotach 10min? i czy cos sie stanie jak silnik wyłacze?
Re: Wypalanie filtra DPF
Napisane:
6 gru 2014, o 15:22
przez mateusz
pod zadnym pozorem nie wylaczaj silnika. zalejesz filtr, paliwo cofa sie do oleju. wypalanie trwa w zaleznosci od nasycenia filtra oraz jazdy na obrotach. srednio ok 10 min. moze to byc nawet i 15min. a to ze migala kontrolka to oznaczalo ze to byl najwyzszy czas wypalenia. bo w normalnych warunkach nie swieci sie jesli wypalanie nastepuje wtedy kiedy komp zdecyduje. bo jesli jezdzisz krotkie trasy, silnik sie nie nagrzeje to wtedy nie nastepuje wypalanie mimo wysokiego nasycenia filtra. i jak raz zrobiles dluzsza trase to wtedy pokazalo Ci ze musisz zrobic wypalanie.
Re: Wypalanie filtra DPF
Napisane:
6 gru 2014, o 16:31
przez chudy
Aha dzieki bardzo za informacje. Wiesz morze comogło sie stac z Polskim jezykiem w moim aucie . Mam CD30 i był polski jezyk a mi gdzies zniknoł.
Re: Wypalanie filtra DPF
Napisane:
6 gru 2014, o 17:24
przez mateusz
to dziwne, nie powinno znikac. w opcjach musisz ustawic. settings strzalkami na system pozniej klikasz ok i strzalkami przelaczasz miedzy opcjami.
Re: Wypalanie filtra DPF
Napisane:
28 sty 2015, o 08:40
przez wegi
[quote="mateusz"]pod zadnym pozorem nie wylaczaj silnika. zalejesz filtr, paliwo cofa sie do oleju.]
witam wszystkich użytkowników, dołączyłem do forum po zakupie ASTRY H 1,9 DTL, użytkuje ją mój ojciec ale w kwestii serwisu i obsługi "kopnął" mnie ten zaszczyt
, auto jest z DPF, przez pierwszybtydzień generalnie OK, moc w normie, wczoraj zapaliła się jednak kontrolka świec (wypalanie DPF) jednak ojciec nieświadomie po ok.10 minutach auto zgasił, czy zatem proces dobiegł końca, czy kontrolka musi zgasnąć, obroty się podniosły lekko do ok.1,1 tyś/min. czy po takiejn jednorazowej akcji coś się mogło nabroić, obecnie (opady śniegu, ślizgawica) nie mam możliwości zabrac auta w solidne jechanie.
Re: Wypalanie filtra DPF
Napisane:
28 sty 2015, o 10:24
przez mateusz
jesli kontrolka sie zapalila to oznacza ze filtr musial byc bardzo zanieczyszczony i musial sie wypalic. "jednorazowe" takie przerwanie to zalanie filtra i troche paliwa do obiegu oleju moze wpasc (tak mi to tlumaczyl mechanik). ale to sie stalo przez wasza niewiedze co sie zdarza, tylko ile razy takie cos zrobil poprzedni wlasciciel? i w jakim stanie jest filtr? zanieczyszczenie filtra mozna sprawdzic w op-comie.
Re: Wypalanie filtra DPF
Napisane:
28 sty 2015, o 10:28
przez radint
Kolego w teorii nic się nie stanie, ale takie akcje powodują w końcu zatkanie filtra. Jak nie ma warunków do wypalania to nie gonisz gdzie popadanie, przykładowa sytuacja korki? Wtedy trzymasz autko przynajmniej na 2500obr do 3000 ze spokojem, jeśli takiej możliwości również nie ma to chociaż niech pyka na wolnych obrotach do zakończenia wypalania, czyli spalanie chwilowe spada do 0,3 - 0,7l/h (podczas wypalania 3,0- 5,0) dodatkowo oznaka wypalania to włączone wentylatory od klimy i silnika pracują cały czas na najwyższych obrotach podczas wypalania. Teraz coś o konsekwencjach przerywania wypalania, biedne w oplu jest to, że wypalanie następuje poprzez podanie większej dawki ropy do cylindra podczas wydechu, rozgrzana ropa leci do filtra i spala cząstki stałe. Wiadomo jest to tak duża ilość, że na niskich obrotach silnik tego nie przepali i spora część ropy spływa po ściankach cylindra do oleju. Także przerywanie wypalania niestety zatyka nam filtr to na dodatek podnosi stan oleju i go rozrzedza. Miałem tak u siebie pomimo dobrego wypalania i 2 razy przerwanej operacji przybyło mi 0,5l oleju przez to po 5000km od wymiany oleju musiałem go znów wymieniać. Dlatego mimo, że filtr był sprawny rok temu się rozstaliśmy...
Re: Wypalanie filtra DPF
Napisane:
28 sty 2015, o 10:37
przez wegi
mateusz napisał(a): w jakim stanie jest filtr? zanieczyszczenie filtra mozna sprawdzic w op-comie.
op-comie czyli przez wyświetlacz w opcjach czy kabelkiem? jutro zamierzam troche czasu poswiecic na ogarniecie wyswietlacza i opcji w nim ukrytych, póki co czytam troche forum
generalnie namawiam ojca żeby "dać sobie spokój" z dpf w aucie, bo sie uparl na diesla a jeździ nim jak to się mówi "w koło komina", zobaczymy jak w dłuższej perspektywie użytkowania.