Nie wiem czy pomogę, ale może ...... otóż błąd p0340 zasadniczo ponoć dotyczy tylko z19dt a kolega widzę ma z19dtj , czyli okrojoną wersję z19dth. Ps, czy na pewno masz dtj?
Tak czy inaczej. Pewien angol miał problem z furą (z19dt), tzn długo musiał kręcić żeby zapaliła. Były już takie przypadki i był to np padający rozrusznik i to mu zasugerowałem. Angol jednak był przejazdem w ASO więc zapytał co i jak i tam mu powiedzieli, że to właśnie padające koło zębate wału korbowego i gość mu powiedział, że robią tego bardzo dużo. Ja mu napisałem, że jestem zaskoczony bo klubiezafira jeszcze nie było takiego przypadku. A poza tym on nie miał tego błędu p0340 tylko błąd od świec. Ale uparł się, że ASO ma racje i zakupił to koło.
Z ciekawości zacząłem więc zgłębiać temat i rzeczywiście było parę takich przypadków w sieci oraz jest info na ten temat w TIS (Field Remedy: 2331. Objawy: błąd P0340 (28), silnik gaśnie na wolnych obrotach, kontrolka SVS na blacie)
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... e_p0340(28)_wrong_camshaft_signal/
Mianowicie problem polega na tym, że fabrycznie koło zębate jest za słabo przykręcone. Opel w tym środku zaradczym 2331 każe je mocniej dokręcać, tzn. z siłą 340 Nm, choć Fiat zaleca jeszcze większą siłę, tzn 370. Tak więc koło to zaczyna się wyrabiać na klinie i telepać. W rezultacie, jak chłopaki piszą, nie pokrywają sie idealnie dane z czujnika położenia wału i położenia wałka rozrządu, ECU lekko świruje z dawkami paliwa i stąd auto nie chce dobrze palić.
Według TIS, koła zębate były mocniej dokręcane od numeru silnika Z19DT/L : 5938366
Także warto sprawdzić stan tego koła przy robieniu rozrządu i ewentualnie go dokręcić.
UWAGA!!! na tej śrubie jest lewy gwint
To jest to koło na dole w systemie rozrządu. Nr 4 na fotce.
Tu go widać w realu:
I chodzi o śrubę z czoła, nr 2:
Do tego koła zębatego jest potem przykręcone koło pasowe w systemie paska wielorowkowego, który napędza altka i klime.
Tu jakiś inny angol piszę o tym samym, czyli problemie z kołem pasowym:
https://www.youtube.com/watch?v=Kh6wdX53tDIAle może być też inna sprawa, mianowicie, być może rozrząd przeskoczył o jeden ząbek