półoś, przeguby ?
Napisane: 22 wrz 2014, o 10:59
Witam.
Wczoraj bez jakiejkolwiek przyczyny ( nie uderzyłem w nic , nie wpadłem w dołek itd ) na 3 biegu przy mocnym przyśpieszaniu w zakresie od ok 2500 w zwyż zaczeło trzęść budą na lewo i prawo - na kierownicy nie jest to odczuwalne .
Wykluczam łożyska zewnętrzne bo byłyby słyszalne trzaski , zakładam , że problem to przeguby wewnętrzne lub półoś .
Objaw jest o tyle dziwny , że tak jak napisałęm powyżej nie występuje przy delikatnym przyśpieszaniu w tym samym zakresie a tylko wówczas kiedy wcisne pedał w podłogę i tylko na 3 biegu np przy zmianie pasa ruchu , niewyczuwalne przy jezdzie prosto.
I teraz pytanie czy za takie zachowanie raczej odpowiają wczesniej wspomniane rzeczy czy może problem tkwi w czymś innym ?
Dwumas wymieniony rok temu , przejechalem na nim może 25kkm , wyważęnie również odpada ponieważ nie było nic ruszane a problem pojawił się sam.
Samochód to AH gtc 1.9 150km z ids
Czy jest szansa na złapanie w dobrym stanie uzywanej polosi bo nowe to chyba cena kosmos ...
Ktoś się spotkał z podobnym problemem ? Ktoś potwierdzi moje przypuszczenia czy raczej zacząć sprawdzanie od czegoś innego ?
Edit :
może dodam , że troche wcześniej pojawiło się stukanie pod maską w środkowej cześci .
Najbardziej słyszalne przy nierównym pokonywaniu progów ( najpierw jedno np lewe koło a pozniej prawe ) dźwięk porównywalny do wiszącego obijajcego się młotka o coś metalowego podczas pokonywania nierówności , można to wyzwolić również jadac z niską prędkościa zygzakiem , przy zmianie kierunku sluchac pojedyńcze puknięcie .
Wczoraj bez jakiejkolwiek przyczyny ( nie uderzyłem w nic , nie wpadłem w dołek itd ) na 3 biegu przy mocnym przyśpieszaniu w zakresie od ok 2500 w zwyż zaczeło trzęść budą na lewo i prawo - na kierownicy nie jest to odczuwalne .
Wykluczam łożyska zewnętrzne bo byłyby słyszalne trzaski , zakładam , że problem to przeguby wewnętrzne lub półoś .
Objaw jest o tyle dziwny , że tak jak napisałęm powyżej nie występuje przy delikatnym przyśpieszaniu w tym samym zakresie a tylko wówczas kiedy wcisne pedał w podłogę i tylko na 3 biegu np przy zmianie pasa ruchu , niewyczuwalne przy jezdzie prosto.
I teraz pytanie czy za takie zachowanie raczej odpowiają wczesniej wspomniane rzeczy czy może problem tkwi w czymś innym ?
Dwumas wymieniony rok temu , przejechalem na nim może 25kkm , wyważęnie również odpada ponieważ nie było nic ruszane a problem pojawił się sam.
Samochód to AH gtc 1.9 150km z ids
Czy jest szansa na złapanie w dobrym stanie uzywanej polosi bo nowe to chyba cena kosmos ...
Ktoś się spotkał z podobnym problemem ? Ktoś potwierdzi moje przypuszczenia czy raczej zacząć sprawdzanie od czegoś innego ?
Edit :
może dodam , że troche wcześniej pojawiło się stukanie pod maską w środkowej cześci .
Najbardziej słyszalne przy nierównym pokonywaniu progów ( najpierw jedno np lewe koło a pozniej prawe ) dźwięk porównywalny do wiszącego obijajcego się młotka o coś metalowego podczas pokonywania nierówności , można to wyzwolić również jadac z niską prędkościa zygzakiem , przy zmianie kierunku sluchac pojedyńcze puknięcie .