Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Blad P0180 i P1901

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Blad P0180 i P1901

Postprzez Nicqo » 14 maja 2014, o 15:47

Witam
Podczas pokonywania trasy 600 km w Niemczech na autostradzie, po 500 km wyskoczyla mi kontrolka auto z kluczykiem. Po wylaczeniu silnika i kontynuowaniu jazdy wlacza sie ta kontrolka. Po prawie 2 tyg wymienilem filtr paliwa bo czytalem ze to moze byc problem. Po podlaczeniu auta do komputera wyskoczyly dwa bledy P0180 i P1901. Blad P0180 mogl wyskoczyc teraz bo nie poczekalem az paliwo po wymianie filtra sie zaciagnie i auto nie zapalilo. Za drugim razem juz nie bylo problemu. Drugi blad niestety dalej sie powtarza. Myslalem ze jak wymienie filtra paliwa to problem zniknie ale niestety nie. Nie posiadam kabla do diagnostyki i programu. Wyczytalem w internecie ze to moze byc problem z DPF zeby jego przepalic za pomoca programu. Niestety nie mam opcji tego wykonac. Aktualnie mieszkam w Niemczech, jezdzenie na komputer co kilka dni to za duze koszta sa.

Pomoze ktos?
Nicqo
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 gru 2013, o 16:13

Re: Blad P0180 i P1901

Postprzez radint » 15 maja 2014, o 19:53

Witaj kolego, więcej danych o aucie. Nie masz sygnatury jaki motor.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Blad P0180 i P1901

Postprzez Nicqo » 15 maja 2014, o 20:05

Jest to Astra H Caravan 2006 1,9cdti 120km
Nicqo
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 gru 2013, o 16:13

Re: Blad P0180 i P1901

Postprzez radint » 16 maja 2014, o 18:05

DPF masz na 100%? według błędu tego drugiego uszkodzony jest czujnik ciśnienie od DPF, sprawdź, 2 wężyki idące od filtra do czujników czy nie są przetarte lub się nie wypięły, nie powiem tobie gdzie są czujniki, bo nie mam tego silnika, ale jak pójdziesz od filtra w górę to znajdziesz je. A nie przerywasz wypalań filtra?
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Blad P0180 i P1901

Postprzez Nicqo » 16 maja 2014, o 19:49

Tak mam filtr dpf. Nie pamietam kiedy wypalal sie filtr. Ale auto z mocą nie ma problemu
Nicqo
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 gru 2013, o 16:13

Re: Blad P0180 i P1901

Postprzez radint » 17 maja 2014, o 13:44

Powinien wypalać się co 500-600 w jeździe miejskiej, trasa co 1000. Jeśli nie wypala się w takich odstępach albo i wcale to masz uszkodzone czujniki ciśnienia. Wtedy możesz spodziewać się tego, że filtr w końcu się zapcha. Ale wracając do sedna błąd i tak wskazuje na problemy z czujnikiem różnicy ciśnienia w filtrze, więc i tak musisz najpierw to sprawdzić.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Blad P0180 i P1901

Postprzez Nicqo » 21 maja 2014, o 07:24

A ten blad od dpf moze byc od tego ze spaliny wchodza mi do zbiornika wyrownawczego plynu chlodzacego?
Nicqo
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 gru 2013, o 16:13

Re: Blad P0180 i P1901

Postprzez radint » 24 maja 2014, o 19:05

Uu, raczej nie, ale oznacza to jeszcze większą masakrę,uszczelka pod głowicą, kolego czeka Cię zwalenie głowicy.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Blad P0180 i P1901

Postprzez Nicqo » 25 maja 2014, o 09:53

no tak wymiebic uszczelke i mam nsdzieje ze problem z piana w zbiorniku i bledami zniknie
Nicqo
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 gru 2013, o 16:13


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

stat4u