Strona 1 z 1

Czy to SCV ? silnik 1.7 DTH

PostNapisane: 20 kwi 2014, o 21:23
przez KUBEK188
Witam wszystkich.
Posiadam Astre 2007r , 1.7 cdti DTH [czy wadliwe SCV wystepuje w tym silniku ? ]
Niedawno zalwarzylem lekko podnoszaca sie i opadajaca wskazowke od obrotomierza [na wolnych obrotach], dodatkowo przy przyspieszaniu miedzy 1600 a 2200 obrotow auto nie rowno chodzi [slychac to, nie plynie rozwija moc-dzwiek: szu, szu, szu] i da sie odczuc lekkie szarpanie. Trwa to 3s-4s tyle ile przyspieszanie do obrotow wyzszych niz 2200 po czym jest juz plynnie... Po rozgrzaniu problem znika z szarpaniem ,ale obroty faluja lekko na biegu jalowym i na cieplym i zimnym [choc nic z silnika nie slychac o nierownej pracy]. Dodatkowo w trasie dluzszej niz 50KM przy jezdzie ze stala predkoscia 110-120km/h zapala sie check engine i gasnie po 3s. Auto jedzie normalnie. Na krotkich odcinkach nie zapala sie wcale kontrolka. Kod bledu na "pedalach" 050074. Z innych rzeczy to jak stoi po nocy [na dworzu +4] to potrafi 5s krecic i dopiero odpala, turbina ciagnie raczej dobrze. Na zimnym[na cieplym mniej] gwizda lekko w pewnym zakresie obrotow [podobno to norma]. Przebieg 138 000 tys, a naprawde nie wiem :)
Czytajac te inne posty jestem przekonany ze to SCV, czy mam racje ? A moze ktorys z wtryskow ?
Aha - wczoraj wymienilem filtr paliwa juz drugi raz w tym mies, poprzedni po demontazu byl tylko do polowy zalany ropa :shock: i z uszczelki sie saczylo lekko :( . Dzis trasa 220KM i Check Engine znowu sie zapalil 2x na kilka sekund i zgasl. Auto chodzilo normalnie - jechalem 90-100Km/h na 5 biegu. Blad "na pedalach" ciagle ten sam 050074.

Bede wdzieczny za podpowiedz i odpowiedz.

Pozdrawiam serdecznie.

Re: Czy to SCV ? silnik 1.7 DTH

PostNapisane: 25 kwi 2014, o 08:32
przez KUBEK188
Po wizycie w warsztacie i wyczyszczeniu wtryskow [ktore i tak byly dobre], listwy wtryskowej,przepustnicy [ogolnie ukladu paliwa] zapalil sie check engine "awaria swiec zarowych" dzis te swiece wymienia [4sztuki odrazu-przepalone byly 3] zobaczymy jak auto bedzie sie spisywac. Swita mi w glowie teoria mechanika ze jeszcze egr zapchany i zawiesza sie- dlatego podczas dluzszej trasy wyskakuja check na pare sekund. Bede pisal co i jak moze ktos skorzysta.


Jestem juz po jezdzie probnej. Nic sie nie zmienilo... Wskazowka faluje lekko na jalowym biegu [obojetnie czy cieply czy zimny] oraz podczas lekiego przyspieszania [okolo20% wcisniety gaz] przy 1800-2200 obrotow, bieg 2, slychac nierownomierna prace jednak przyspiesza plynnie [takie szu, szu, szu]. A jak wcisne 60%gazu lub wiecej tego dzwieku nie ma[bynajmniej ja nie slysze]. Problem z odpalaniem naprawiony [swiece]. Mechanik mowi ze jest juz wszystko ok. Mi sie wydaje, ze nie - cos musi byc...

Re: Czy to SCV ? silnik 1.7 DTH

PostNapisane: 27 kwi 2014, o 11:51
przez KUBEK188
Dzis rano postanowilem sprawdzic przeplywomierz , wiec odlaczylem go wyjmujac kostke zasilania. Pokazalo sie check engine - odpalilem i lipa dalej faluje. Podlaczylem znowu check znikl.
Zalwazylem jednak ze filtr paliwa sie poci. Na gorze tam gdzie oring idzie. Lekko tez kiwa sie na boki[ta obudowa]. Znowu nieszczelnosc ? Moze warto wymienic obudowe tego filtra ?

Re: Czy to SCV ? silnik 1.7 DTH

PostNapisane: 29 kwi 2014, o 16:19
przez noahmsz
Witam. Ja także mam ten sam problem. Dokładnie takie same objawy jak u ciebie z tym że mam silnik 1.9 cdti 150 ps.
Jeżdze już z tym problemem od 2 tygodni i nie mam czasu się za to zabrać. Z poczatku myślałem że może jest to wina paliwa ale wyjeździłem je do końca, zalałem bp ultimate 40 litrów i wlałem STP do czyszczenia wtrysków. Mój problem polega na tym że przy zimnym silniku objawy nie wystepują. Dopuiero jak troche pojeżdzę zaczyna poszarpywać w przedziale obrotów od 1200 do 2500 na większości biegów przy przyspieszaniu. Jednego dnia raz jest dobrze, drugiego nie. Ciekawi mnie bardzo czym to jest spowodowane. Czytałem juz rózne fora i odpowiedzi jest masa.

Re: Czy to SCV ? silnik 1.7 DTH

PostNapisane: 29 kwi 2014, o 20:14
przez mateusz
EGR. ewentualnie jeszcze przeplywomierz powietrza. jakies bledy metoda gaz-hamulec? albo jedz pod kompa. ja u siebie sprawdzilem na kompie gdzie pokazuje prace podzespolow i mialem EGR uszkodzony.

Re: Czy to SCV ? silnik 1.7 DTH

PostNapisane: 30 kwi 2014, o 21:56
przez noahmsz
Jak na razie dwa dni jest ok bez szarpania. Być może coś było na filtrze paliwa . Jeśli chodzi o błedy to podpinałem pod opcoma , metoda gaz+ hamulec nie wykazały błędów.

Re: Czy to SCV ? silnik 1.7 DTH

PostNapisane: 5 maja 2014, o 20:47
przez noahmsz
Witam. Wczoraj znowu temat drgań powrócił. Zatankowałem paliwa i problem powrócił.Dodam jeszcze że przez około 100 km było wszystko dobrze bez objawów szarpania i falowania obrotów. Teraz jeszcze jak zaczyna szarpać słychać także takie terkotanie . Ktoś z kolegów forumowiczów mogł by pomóc?

Re: Czy to SCV ? silnik 1.7 DTH

PostNapisane: 6 maja 2014, o 10:28
przez KUBEK188
Ja oddalem auto do kolejnego mechanika... Filtr paliwa u mnie sie nie pocil tylko go ropa oblali jak wtryski sprawdzali (przyznali sie). Teraz czekam co powie nastepny mechanik.

Re: Czy to SCV ? silnik 1.7 DTH

PostNapisane: 17 maja 2014, o 13:47
przez KUBEK188
Auto zdiagnozowane:
1.Problem z odpalaniem - swiece - naprawiony
2.Problem z dziwnym dzwiekiem, nierowna praca silnika ("szuranie")- brudna przepustnica, egr i ogolnie caly uklad wyczyszczony - naprawiony
3.Problem z falowaniem (wskazowka obrotomierza) - podobno dwumas, usterka wystepuje na biegu jalowym jednak przy wcisnieciu sprzegla ustaje (wskazowka staje w miejscu). - narazie nie naprawiam.

Najwiecej dalo czyszczenie, samochod zyskal na mocy. Jestem zadowolony.

Edit 4.10.2014r : przez przypadek w czasie sprawdzania poziomu oleju "naprwilem" falowanie obrotow. Sposcilem z ukladu 0,75l oleju bo bylo ponad stan(max) o 0,5cm i zdziwilem sie bo falowanie ustalo calkowicie. Szok, czyzby to bylo takie proste ? Polecam wszystkim sprawdzic stan oleju. :)