Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Prośba o pomoc i rady

Postprzez Radek1410 » 29 paź 2015, o 21:01

Witam.Od 2 miesięcy jestem posiadaczem Opla Astry H 1.7 Cdti 74 kw 100 km.Pierwszy problem jaki mam to dziwne trekotanie na pol sprzęgle(gdy wcisnę do końca ustaje).Byłem u mechanika i powiedzial mi ze 7 na 10 tych modeli tak ma.Ktoś miał juz podobne objawy i zgodzi sie z moim mechanikiem czy to moze byc cos powaznego?
Drugie moje pytanie dotyczy dziwnego zgrzytu przy odpalaniu silnika.Wystepuje on tylko i wyłacznie przy odpalaniu zimnego silnika.Jak jest juz rozgrzany odpala cichutko.Co to może byc?
Trzecie moje pytanie dotyczy rozrządu ktory planuje wymienic w przyszłym tygodniu.Na jaka firme sie zdecydować?INA,LUK czy cos innego? Pozdrawiam
Radek1410
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26 paź 2015, o 07:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

[TUT] Wymiana filtra paliwa 1.9 cdti

Postprzez kaliope » 1 lis 2015, o 17:32

Tutek szczegółowy dla z19dt oraz z19dth

https://www.youtube.com/watch?v=yrf-uTRuPUU
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

ubytek plynu chlodniczego

Postprzez karoli126 » 5 lis 2015, o 08:41

witam mam taki problem jak ubytek plynu chlodniczego ani nic nie cieknie wszystko jest suchutkie na oleju nic nie ma czasem po dolaniu dlugi czas nie ubywa ale potem znowu po czasie poziom spada jak kurek odkrece poziom siie podnosi nie wiem jaka jest tego przyczyne moze ktos spotkal sie z tym problemem. prosze o pomoc :)
karoli126
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 sie 2015, o 21:58
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: ubytek plynu chlodniczego

Postprzez marek_makowski » 7 lis 2015, o 19:41

Witaj. Ja dlugi czas doszukiwalem sie miejsca gdzie mi ubywalo plynu (musialem dolewac raz na miesiac z 200ml). Wszedzie sucho itd. az wkoncu dobralem sie do pompy wody, okazalo sie ze juz przepuszczala wodebo uszczelenienia sie wytarly i nowa zalozylem i do dzis spokoj. Plyn nie ubywa.
marek_makowski
Klubowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 22 maja 2014, o 22:39
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

nieszczelna przylgnia swiecy zarowej

Postprzez Bastek » 8 lis 2015, o 20:43

mam problem poniewaz kupilem astre z19dtl silnik 2008 r i przy wymianie swiec okazalo sie ze ostatnia swieca osadzona została na kleju poniewaz ktos przy poprzedniej wymianie zerwal swiece. prubowal ja chyba rozwiercic i uszkodzil gwint i przylgnie. dorobiono mi tulejke z nowym gwintem ale po wkreceniu nowej swiecy jest brak szczelnosci... co zrobic w tej sytuacji??? po wyjeciu swiecy widac na stozku swiecy w głowicy uszkodzenie od wiertła na 2-3 mm głebokie.... pomocy nie chce sciagac głowicy...
Bastek
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 20:33
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Czujnik temperatury wydechu 1.9 cdti

Postprzez kaliope » 15 lis 2015, o 16:36

Opis czujników temperatury wydechu w z19dt oraz z19dth, położenie czujników, wymiana, numery części oraz różnice między z19dt a z19dth



https://www.youtube.com/watch?v=jRcN4-D6ylI
Ostatnio edytowano 28 gru 2015, o 20:50 przez kaliope, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Czujnik temperatury wydechu 1.9 cdti

Postprzez kaliope » 17 lis 2015, o 16:28

Korekta do filmiku powyżej. Okazuje się, że w obu silnikach (z19dt oraz z19dth) mamy dwa rodzaje katów i dwa rodzaje czujników w zależności czy jest DPF czy nie. Jeśli jest DPF, to jest czujnik temperatury na dole po lewej. Jeśli nie ma DPF, to nie ma też czujnika temperatury tylko sonda lambda, u góry po prawej. Obie poniższe fotki są z z19dth.

Po lewej mamy układ z DPF, czyli czujnik temp, a po prawej mamy fotkę katalizatora z silinika bez DPF, czyli mamy sondę lambda.

Obrazek
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Błąd na komputerze

Postprzez karmad » 19 lis 2015, o 09:07

Sprawdzałem metodą "pedalską" błędy w swoim autku i wyszło mi ECN 214602. Jak sprawdziłem forumową wyszukiwarką błędów to uzyskałem taki wynik :

P2146 Capacitor Voltage 1 High Voltage C-001 Silnik / napęd
P2146 Capacitor Voltage 1 Low Voltage C-001 Silnik / napęd
P2146 Cylinder 1 + 4 Injector Circuit High Voltage C-023 Silnik / napęd
P2146 Cylinder 1 + 4 Injector Circuit High Voltage C-027 Silnik / napęd
P2146 Cylinder 1 + 4 Injector Circuit Low Voltage C-023 Silnik / napęd
P2146 Cylinder 1 + 4 Injector Circuit Low Voltage C-027 Silnik / napęd
P2146 Cylinder 1 + 4 Injector Circuit Open C-027 Silnik / napęd
P2146 Cylinder 1 + 4 Injector Circuit Voltage Range/Performance C-027 Silnik / napęd
P2146 Fuel Injector Group ôAö Supply Voltage Circuit/Open Silnik / napęd
P2146 Injector 1 or 4 Circuit Open C-027 Silnik / napęd

Czy ktoś z Was może mi to na bardziej zrozumiały język przełożyć?? Zrozumiałem tyle że coś nie halo jest z zasilaniem w prąd na wtryskiwaczach w pierwszym i czwartym cylindrze - ale to tylko moje proste zrozumienie angielskich słów :)
karmad
Starszy kierowca
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 wrz 2015, o 11:47
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

zawór N75

Postprzez panbartoszpe » 14 gru 2015, o 14:30

witam ponownie, czy wie ktoś z wam może gdzie znajduje się zawór n75 w astrze h 1.9 CDTI 150KM. jest to zawór sterujący ciśnieniem w turbinie
z góry dzięki :D :D
panbartoszpe
Kierowca
 
Posty: 13
Dołączył(a): 9 lis 2015, o 09:34
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Drganie od 2600 obrotów ??? Dwumas ?

Postprzez kowalpl » 14 gru 2015, o 23:32

witam na początek jestem na forum nowy i przepraszam jeśli coś źle zrobiłem. Kupiłem astre h z 2005 roku z silnikiem 1.9 diesel 150 km przebieg 207 tyś z uszkodzonym Dumasem, wstawiłem auto do warsztatu wymienili rozrząd oleje filtry paski wysprzęglik oraz Dwumas ,ale stwierdzili że tarcza jest dobra i docisk też ,wieć tylko sam dwumas :shock: . Odbierając auto z warsztatu zapytałem czy wszystko ok powiedziano mi ze nie do końca uszkodzona skrzynia ale ale można jeździć. Auto jedzie normalnie ale przy dodawaniu gazu tak od 2600tyś obrotów i tylko od 3 biegu w w zwyższ czuć straszne wibracje, uspokaja się tak na 3300tyś najgorzej jest jadąc 130km/h i dodając gazu, jak zrobię to stopniowo to nie tylko przy dynamicznym wciśnięciu gazu. Starałem sie opisać jak najlepiej mój problem i Proszę o pomoc jak dobrze pamiętam przy pierwszej jeździe w dniu zakupu czułem to samo, myślałem że po wymianie dwumasy będzie ok. Dziękuję
kowalpl
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 14 gru 2015, o 23:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 29 gości

stat4u