przez Kamil.Olkusz » 25 lut 2016, o 13:51
I mnie spotkał problem z zaworem SCV, tak mi się przynajmniej wydaje. Zaczęło się od falowania wskazówki obrotomierza, nierówno pracował silnik, lekkie "tyrkotanie" na luzie. Zawór wyczyściłem i problem ponownie wracał za jakieś 10 dni. Później spalanie chwilowe na luzie spadało do 0.1-0.2, samochodem bardzo rzucało. Zawór został wymieniony na nowy firmy DENSO. Na początku wskazówka się uspokoiła i wszystkie dolegliwości minęły. Tak mi się wydawało chyba przez jeden dzień. Ponownie wskazówka obrotomierze faluje, a w dodatku wydaje mi się że samochód lekko drży.. Czuć na kierownicy i widać po lusterku wstecznym podczas jazdy. W dodatku wydaje mi się że samochód wolniej się zbiera do 2 tyś obrotów, wpada wtedy w lekkie drgania, czuć na desce rozdzielczej. Stał się jakby osłabiony, jakby mniej dostawał paliwa. Wypięcie wtyczki do SCV na postoju nie wyrównuje pracy wskazówki obrotomierza, dalej faluje. To samo po wypięciu wtyczki EGR oraz przepływomierza. Po założeniu starego zaworu SCV i wypięciu wtyczki, objawy te same, silnikiem tylko bardziej "rzuca" i gaśnie. Wydaje mi się że jak silnik zimny to objawy dużo mniejsze, mowa o nowym zaworze SCV. Komputer żadnych błędów nie zgłasza. Wyczyściłem przepustnicę, EGR, wymieniony filtr paliwa oraz wyczyszczony pojemnik. Odczytałem tylko jedną rzecz interfejsem, która mnie zastanawia. Pozycja w Op-Comie "Wymagane ciśnienie szyny paliwa Common Rail" 24 MPa, natomiast z pomiaru na wolnych obrotach bez żadnego obciążenia waha się między 22 a 25 MPa. Nauka dawki paliwa została wykonana, nic nie pomogło. Spalanie pokazuje 0.5-0.6 na rozgrzanym silniku. Silnik to 1.7 CDTI Z17DTR. Czy mozliwe że nowy zawór jest uszkodzony i daje takie objawy? Czy winny należy szukać gdzie indziej? Silnik wydaje mi się że pracuje troszkę głośniej, ma taki dziwny dźwięk...