Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Z19DTH o mocy 88kW

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez djtr76 » 11 sty 2015, o 20:47

Pytałem jeszcze w salonie Opla i po identyfikacji VIN-u powiedzieli, że mam Z19DTH 110kW.
Przejrzałem również książkę serwisową oraz instrukcję obsługi (tą oryginalną) po niemiecku i okazuje się, że w ogóle nie ma tam silników Z19DTJ tylko Z19TDTH o mocy 88kW i 110kW. Przypuszczam, że jest to silnik Z19DTJ tylko w początkowej fazie produkcji nazywane Z19DTH.
Jestem umówiony ze znajomym z innego serwisu. Podepniemy pod komputer i zobaczymy co wyskoczy.
Dzięki za wskazówki. Jak coś będę wiedział to napiszę.
djtr76
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 sty 2015, o 19:53
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez kaliope » 18 lut 2015, o 17:23

Wszystko się zgadza. Fabryka silników 1.9 produkowała dwa rodzaje silników a nie cztery, czyli 16 zaworowy z19dth oraz 8 zaworowy z19dt. Z fabryki więc nie wyjeżdżał odpowiednio z19dtj czy z19dtl. Stąd na silniku jest naklejka z19dth, natomiast w fabryce opla wgrano uboższy softi nazwano go z19dtj i ładnie zaznaczono to w Vini’e. Innymi słowy, konstrukcyjnie nie ma silnika z19dtj oraz nie ma silnika z19dtl.

Tak więc nie musisz jechać na hamownie. Masz 88KW.


Dokładnie ta sama historia jest więc z silnikami 8 zaworowymi. Ktoś ma dtl’a a na silniku widzi z19dt i się zastanawia co jest grane
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez mateusz » 18 lut 2015, o 17:37

potwierdzam info kolegi Kaliope. z mojej wiedzy wiadomo mi ze sa 2 silniki 1.9CDTI rozniace sie konstrukcja 8 lub 16 zaworowa. 8 zaworowe to te jednostki 100 lub 101 koni oraz 120 koni. 16 zaworowa jednostka to 150 koni. na tym forum byl poruszany watek z silnikiem 1.7 gdzie jeden z naszych kolegow chcial go wymieniac ale nie wiedzial jakie ma oznaczenie, a okazalo sie ze wersje DTH i DTJ (badz DTR teraz nie wiem) sa konstrukcyjnie te same i roznia sie softem, czyli moca silnika.

jesli mnie pamiec nie myli to pokolei:
DTL - 100 km (8 zaworów, jeden walek rozrzadu)
DT-120 km (8 zaworów, jeden walek rozrzadu)
DTJ-120 km (16 zaworów, dwa walki rozrzadu)
DTH-150 km (16 zaworów, dwa walki rozrzadu)

tak to mniej wiecej wyglada w gamie silnikow 1.9 CDTI.
Ostatnio edytowano 18 lut 2015, o 18:09 przez mateusz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez kaliope » 18 lut 2015, o 18:03

zrobiłeś jeden błąd

z19dtj 120 koni 16 zaworów a nie 8 :) i oczywiście 2 wałki
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez mateusz » 18 lut 2015, o 18:08

oj sorki :P piszac to zastanawialem sie o tym szukalem w necie ale nie znalazlem i pozostawilem tak. dla pewnosci innych czytajacych poprawie moj post wyzej :)
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Poprzednia strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 25 gości

stat4u