Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez radint » 8 sie 2012, o 10:41

Witam, jako, że na forum jestem nowy, a Astra już troszkę mnie doświadczyła, chciałbym podzielić się z wami jedną z chyba najgorszych przygód z silnikiem Z17DTJ (w DTR też to występuje). Przeglądałem miliony strona na różnych forach setki opinii, tutaj chciałbym zamieścić streszczenie dla ludzi, którzy nie maja kasy, doświadczenia i mogą zaoszczędzić ponad połowę kosztów przy tej awarii.

Przechodząc do sedna sprawy. Objawy to falowanie obrotów, widać słychać i czuć:) nie ważne czy motor jest zimny, ciepły, czy odpalany kilka razy, czy zalaliśmy kiepskiej jakości paliwo lub jakieś ultra dobre. Objawy takie same obroty falują silnik potrafi gasnąć, bez gazu na biegu nie da się jechać ponieważ auto zachowuje się jak kangurek. Przyczyna jakże banalna, po fakcie...

Obrazek

Zawór SCV (ciśnienia na pompie common rail). Najczęściej spotykane pompy w, których pada czujnik to: HU294000-0501, HU294000-0502.

Moja pompa miała końcówkę 501.
Obrazek

Wszędzie gdzie pisałem do sklepów, cena zwalała mnie z nóg, niby taki sam a rozpiętość od 760 do 940zł. Opel zalecał czujnik o numerach GM: 98114311, jego cena to 843zł. Jednak nie dałem za wygraną i zacząłem szukać. Od 2 dni mam zamontowany czujnik o numerze DENSO 294009-0260, jego cena to uwaga... 418zł oryginalny, kompatybilny i przede wszystkim działa:).

Każdy może go wymienić zabawa trwa 10minut i cieszysz się idealną pracą motoru, nawet spalanie nieco spadło. Dlatego jeśli macie takie objawy nie dajcie się oszukać, że to egr, przepływomierz lub coś innego co jest równie drogie, a nie poprawi pracy motoru.
Najłatwiej możecie sprawdzić czy to na pewno scv,
- przy pracującym silniku wypiąć sobie kolejno przepływomierz, obroty wzrosną przełączy się w tryb awaryjny ale będą falować, to nie to:),
- egru nie wypinałem,
- wypięcie scv, pojawi się metaliczny dźwięk, inna dawka na biegu jałowym, również tryb awaryjny ale zero falowania,
Po podłączeniu wszystkiego błędy z zegarów znikają są odnotowane w pamięci ECU ale nie mają wpływu na pracę. To chyba wszystko w razie pytań piszcie chętnie pomogę. Pozdrawiam i powodzenia przy tego typu awarii, jest to do zrobienia nawet na parkingu:)
Dodam tak jak kolega w poście poniżej zaznaczył, po takiej podmianie niestety trzeba zaprogramować, a w sumie przeprowadzić naukę małej dawki wtrysku, opcja dostępna w OP-COM'IE i Techu
Ostatnio edytowano 13 sie 2012, o 09:45 przez radint, łącznie edytowano 2 razy
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 12 sie 2012, o 17:35

Przechodziłem te same problemy z SCV, zapomniałeś o jednej najważniejszej sprawie SCV po wymianie programuje się małą dawkę paliwa. Wyjaśnienia kolegi w powyższym poście wyczerpują temat zaworu SCV. Należy się duży plus za bardzo szczegółowy opis, który na pewno pomoże innym.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR i DTH

Postprzez deepower » 27 paź 2012, o 11:48

Witam. Mam Astrę rok 2007 - 1,7 cdti DTH 101km u mnie na pompie już ten czujnik chyba nie występuje. Jak samochód jest zimny nic na obrotomierzu nie widać jest równy ale jak przejadę na trasie i się dobrze rozgrzeje to stanę na światłach i widać jak wskazówka zaczyna lekko falować delikatnie podrywa w górę i w dół ale po silniku nie słychać i nie widać żeby coś się działo czy to normalne czy może zaczyna siadać czujnik ciśnienia na listwie wtrysku. Proszę o poradę dziękuję.
deepower
Klubowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 16:25
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 27 paź 2012, o 12:58

W silniku DTH 101 PPS zawór SCV jest również na pompie z tym że jest większy-dłuższy. Lekko drgająca wskazówka wcale nie oznacza awarii tego zaworu a czujnik na listwie wtryskowej to całkiem inna sprawa (regukuje tylko ciśnieniem w samej listwie). Takimi objawami jezeli niesłychać falowania po silniku to bym się nie przejmował, poprostu nic nie ruszaj. Pozdr.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez deepower » 28 paź 2012, o 18:42

Raczej z tym czyszczeniem EGR to mało pomaga najczęściej uszkadza się elektrozawór i trzeba cały wymieniać szkoda dwa razy rozbierać. Zawór na necie nowy GM 880 zł krąży w sieci a w ASO 1800zł to samo. Wymieniałem nie dawno czujnik wału korbowego i EGR pracował płynnie. Czy mam jechać pod komputer czepiać się SCV? czy może mi to zaszkodzić? i nie odpalę gdzieś daleko w trasie przez ten zawór?. Czy można poczekać aż zacznie coś mocniej wychodzić?.
deepower
Klubowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 16:25
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 29 paź 2012, o 11:02

Kolego deepower wyczyściłem takich zaworów EGR około 50 szt. z silników 1,7 a przeważnie z 1,9, w 95 procentach udało się je uratować, więc nie pisz głupot że uszkadza się część elektryczną bo może jest już uszkodzona a po drugie skoro nie czujesz się na siłach aby wyczyścić EGR to po co zadajesz pytania. Na necie są gotowe poradniki jak to zrobić a szukanie nie boli, co do SCV to żadne czyszczenie nie wchodzi w grę, poprostu trzeba wymienić. Życie SCV można przedłużyć czyszcząc co jakiś czas puszkę filtra paliwa z osadu który pozostaje na dole. Niestety EGR i SCV są kosztownymi zabawkwami w tych silnikach.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez korniczek » 16 gru 2012, o 12:47

Witam, czy zaprogramowanie małej dawki wtrysku paliwa opcomem po wymianie scv wykonuje sie w ten sposób : (silnik-programowanie-nauka małej dawki paliwa-aktywuj )czy jakoś inaczej ? pytam bo tak robie i nie wiem czy to juz jest poprawnie zaprogramowany scv
korniczek
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 maja 2012, o 20:05
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 16 gru 2012, o 13:05

programowanie kilkanaście minut i słychać po silniku że zmienia się jego praca tak jakby podwyższały się obroty. Po zaprogramowaniu fejsem na drugiej pozycji od góry ( w oknie gdzie aktywujesz naukę) będzie widniał napis "Nauczone" a na czwartej pozycji "poziom 1".
Ostatnio edytowano 11 lip 2015, o 12:10 przez szmic, łącznie edytowano 1 raz
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez gstan » 4 sty 2013, o 23:03

Wiam,

mam podobny problem z falowaniem obrotów. Odczasu do czasu obroty falują, nie zależnie czy silnik jest ciepły czy zimny. Pracuje jak traktor. Mam wrażenie że zdarza się to raczej kiedy mam w zbiorniku mniej niż połowę paliwa. Dodatkowy problem który również mi się zdarza to przy szybkim przyśpieszaniu na 1, 2 i 3 biegu czasami wyskakuje bład i silnik w chodzi w tryb serwisowy. Musze się w tedy zatrzymać, zgasić, poczekać ok minuty zapalić i wszysktko wraca do normalności. Sprawdzałem ten bład op-comem ale niestety go nie identyfikuje.

W ostatnim okresie, jakiś miesiąc temu zauważyłem, że kiedy wypala się dpf, i jadę b. powoli na 1 i 2 biegu samochód zaczyna szarpać?

Mam jeszcze pytanie czy mam może ktoś parametry jakie powinien mieć egr i inne czujniki, np. doładowanie i etc, ponieważ chciałbym to sprawdzić i ocenić czy coś jeszcze mi się nie sypie?

Mam już ostatnie pytanie, czy po właczeniu trybu SPORT (taki guzik sobie dołożyłem) wgrywa się inny program do pracy silnika i jaka jest wtedy moc bo moja zafira 1.7 CDTI 125 KM idzie jak szalona?
gstan
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 sty 2013, o 22:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 4 sty 2013, o 23:21

Wg mnie typowe objawy zaworu SCV (falowanie obrotów) i egr (szarpanie), natomiast po włączeniu SPORT utwardza się zawieszenie (IDS), niestety mocy to nie dodaje ale lepiej reaguje pedał przyśpieszenia (może ciut większy moment obrotowy)
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron
stat4u