przez kaliope » 19 lut 2015, o 07:22
no niby tak, i pewnie sprawdza się to lepiej w benzynie, ale w dieslu jest to masakra, gdyż czarna sadza leci do kolektora ssącego. Ja się tym akurat nie przejmuje bo mam 8v i zawsze do tego silnika ludzi namawiam, natomiast dla 16 v z19dth to jest niesamowite utrapienie z uwagi na nieszczęsne klapki w kolektorze. Ja mam 135 tys przebiegu i wciąż oryginalny egr i w życiu nie było żadnego problemu z kolektorem. A w dth ludzie nieustannie mają checki, błędy, urwane listwy, zamulone silniki, wymiany kolektorów, wymiany siłowników, zakładanie blaszek częsciowo blokujących przepływ spalin..generlanie maskra.
Do tego nie wiem czy wiesz, ale w cdti jest chłodnica EGR, czyli spaliny które mogłyby dodatkowo przyspieszyć nagrzewanie silnika są chłodzone, także ten jedyny plus EGR w cdti odpada. Wniosek jeden, zaślepiać jak tylko ktoś ma okazje w z19dth. W z19dt można nic z nim nie robić, przeczyścić od czasu do czasu, nie trzeba nawet żadnych blaszek. Ja ją miałem i wywaliłem.
ps, i taka mała ciekawostka. Przez nieszczęsną chłodnicę EGR jest bardzo dużo roboty przy wymianie termostatu, zwłaszcza w z19dt. Stąd ASO bierze 450zł za samą robotę (tyle mi powiedziano w Krakowie) plus termostat u nich 320zł. Czyli masz 770!!!! zł za głupi termostat, który kosztuje 150zł na alle.