Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.
Moderator: piotii
przez snoul » 12 sty 2015, o 00:23
Drodzy koledzy...
Wszędzie szukam i szukam, i tzw. pucha! gogooole, inne fora itd. i nic do 1.7 cdti 125 km nie znalazłem
Pilnie chciałbym wyczyścić u siebie kolektor ssący ( plany od roku ), rok temu generalnie wyczyściłem i na nowo skleiłem dolot przed kolektorem, egr i przepustnice.
Czy ktoś z Was robił to kiedyś? A może znacie jakieś pomocne źródło/lekturę, co trzeba wykręcić, aby był dobry dostęp ( chciałbym to zrobić sprawnie wzorując się na czymś ), choć czuję się na siłach, aby zabrać się do tego bez niczego, ale nie sposób, by auto stało rozkręcone tydzień.
Dzisiaj z ciekawości wykręciłem czujnik na kolektorze, aby zobaczyć jak wygląda, no i...
Zdjęcia
A tak wyglądał prześwit kolektora rok temu:
Zdjęcia
Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Po wszystkim odpłacę się ładnym postem ze wszystkich operacji, które przeprowadziłem.
-
snoul
- Starszy kierowca
-
- Posty: 37
- Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR
przez astra110 » 13 sty 2015, o 22:43
U mnie czujnik wyglądał tak samo.
Jest już wyczyszczony ale zastanawiałem się jak to wygląda dalej i patrząc na twoje fotki to rzeczywiście przydało by się małe czyszczenie!
Może ktoś coś znajdzie i wrzuci (tzn krok po kroku jak to zrobić samemu) kiedyś natrafiłem na podobne tematy wraz ze zdjęciami ale w tej chwili ni cho.ery nie mogę znaleźć
Wir leben Autos
-
astra110
- Klubowicz
-
- Posty: 141
- Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
- Lokalizacja: N M R
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
-
snoul
- Starszy kierowca
-
- Posty: 37
- Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR
przez szmic » 13 sty 2015, o 23:25
snoul napisał(a):Wyślę Ci kilka fotek na pw
Może jakiś tutek na forum , inni chętnie skorzystają z porad
-
szmic
- Weteran
-
- Posty: 820
- Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez astra110 » 14 sty 2015, o 00:59
Dzięki
Fotki na pewno się przydadzą
Powodzenia w montażu
Wir leben Autos
-
astra110
- Klubowicz
-
- Posty: 141
- Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
- Lokalizacja: N M R
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez snoul » 21 sty 2015, o 19:14
Witajcie.
Zebrałem się w końcu do opisania operacji, jaką jest czyszczenie kolektora ssącego w astrze H 1.7 cdti ( u mnie silnik A17DTR ).
Nie będę owijał w bawełnę i postaram się skonkretyzować temat.
Robiłem to pierwszy raz, nie śpiesząc się i powiem szczerze, że wyjęcie kolektora z odłączeniem wszystkiego od podstaw zajęło mi ok 5h
Wzorując się moją pracą powinno pójść Wam o wiele szybciej, dla przykładu znając już temat i umiejscowienie śrub, instalacja samego kolektora zajęła mi 30 min.
Pierwsze dwa zdjęcia zapożyczyłem, abym mógł dokładnie wszystko zaznaczyć.
Do operacji potrzebujemy: zestaw kluczy, w szczególności torx, nasadowe, przedłużki itp., 2x500ml środka do czyszczenia osadu z bębnów hamulcowych lub valvoline itp. 2x trw - 30 zł Przyda się szczotka metalowa ( na zdjęciu ), pasta polerska, silikon wysokotemperaturowy. Proponuję również nową uszczelkę - 15 zł ( foto ).
Narzędzia do wydobywania nagaru - we własnym zakresie.
Zatem....
W pierwszej kolejności wyjmijmy akumulator.
Zobaczymy dolot ( rurę ), na której znajduje się zawór EGR. Dla wygody warto ją poluźnić, trzymają ją 3 śruby ( 2 są od dołu ciężko dostępne ).
Rura ta przytwierdzona jest na 3 torxy do kolektora ( zaznaczone na rys kolorem brązowym ). Pomiędzy znajduje się uszczelka i dwie wkładki - trzeba uważać, aby ich nie zgubić. Oryginał ASO 80 pln. W sumie warto wymienić, ja robiłem to przy czyszczeniu EGR-a.
Następnie idziemy na tyły kolektora i tak jak na rysunku, poklei odłączmy wszystko, co przy nim się znajduję ( ja nie wykręciłem zaworków i podczas wyjmowania ułamałem dzyndzla ) - 20zł używkę znalazłem.
W pierwszej kolejności odkręcamy śruby zaznaczone kolorem żółtym, zdejmujemy przewody od zaworków - możemy zaznaczyć czytelnym markerem, aby później nie pomylić, niemniej jednak wystarczy wybrane foto przewodów.
Wypinamy gruszkę, czujnik - kładziemy wszystko w dobrane miejsce, nie mieszamy śrub. Przytwierdzające kolektor oddzielnie, podzespoły oddzielne itd...
Odpinamy od kolektora wiązki, zaznaczone miejsca na fioletowo.
W końcu czas na czerwień! Dosyć ciężki dostęp ale z odpowiednimi narzędziami powinniście dobrze poradzić.
Gdy już wszystko odkręcicie, zostaną jeszcze 2 śruby torx, które trzymają listwę wtryskową i nasz upragniony kolektor.
No i co, delikatnie wyjmujemy
Gdy już mamy nasz kolektor na wierzchu, zabieramy się do brudnej i żmudnej pracy!
Odkręcamy wszystkie śruby zaznaczone kolorem zielonym.
Rozpoławiamy kolektor, u mnie ładnie poszło płaskim wkrętakiem ( oczywiście wszystko ostrożnie i najlepiej przez szmatkę ).
Ukazuję się Wam wtedy widok:
ZACZYNACIE CZYSZCZENIE
Po zebraniu nagaru i odtłuszczeniu wszystkiego środkiem mamy taki widok:
Znakomita jest ta szczotka
Teraz czas na wypolerowanie wszystkiego ( palcami dobrze idzie )
Sklejamy dwie połówki
Składamy dwie części dokręcając śruby pewnie - kolor zielony.
Czekamy, aż silikon wyschnie 12-24 godziny, w zależności od temperatury schnięcia.
Warto także ( delikatnie ) wyskrobać otwory w silniku, aby nagar nie poleciał do środka:
Odłuszczacie i zakładacie nową uszczelkę:
Na tym etapie zakładamy nasz piękny i błyszczący jak psu ząbki kolektor
Przykręcamy wszystko w odwrotnej kolejności - czerwony kolor - również solidnie i z wyczuciem.
Jak mamy pewność, że nasze cacko siedzi sztywno, składamy resztę - żółty - i podłączmy przewody podciśnienia, wiązki kabli, wpinamy kostki itd.
Po zabiegu pacjent lepiej oddycha, elegancka reakcja na gaz, szybciej zaczyna ciągnąć no i około 1500 zł w kieszeni , jeśli w ASO by chcieli wymienić na nowy, z powodu nieżytu oddechowego
Ot mi zabieg, tylko groźnie wygląda ( troszkę się rozpisałem ), ale jeśli ktoś ma trochę sprytu i chęci, to na pewno mu się powiedzie.
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem, w razie co proszę pytać.
POWODZENIA!
-
snoul
- Starszy kierowca
-
- Posty: 37
- Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR
przez astra110 » 21 sty 2015, o 21:08
Kawał dobrej roboty
Wir leben Autos
-
astra110
- Klubowicz
-
- Posty: 141
- Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
- Lokalizacja: N M R
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez rostex » 22 sty 2015, o 14:23
Według mojego doświadczenia patrząc z perspektywy czasu po czyszczeniu kolektora nie warto tego rozbierać, gdyż efekt nie jest tego wart. Nie powiem, że nie ma różnicy, ale duża część to zwykłe placebo.
https://t.me/pump_upp
-
rostex
- Klubowicz
-
- Posty: 78
- Dołączył(a): 19 lis 2013, o 15:28
Powrót do Napęd, silniki diesla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości