Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Czyszczenie kolektora ssącego 1.7 cdti

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Czyszczenie kolektora ssącego 1.7 cdti

Postprzez snoul » 12 sty 2015, o 00:23

Drodzy koledzy...

Wszędzie szukam i szukam, i tzw. pucha! gogooole, inne fora itd. i nic do 1.7 cdti 125 km nie znalazłem :(
Pilnie chciałbym wyczyścić u siebie kolektor ssący ( plany od roku ), rok temu generalnie wyczyściłem i na nowo skleiłem dolot przed kolektorem, egr i przepustnice.
Czy ktoś z Was robił to kiedyś? A może znacie jakieś pomocne źródło/lekturę, co trzeba wykręcić, aby był dobry dostęp ( chciałbym to zrobić sprawnie wzorując się na czymś ), choć czuję się na siłach, aby zabrać się do tego bez niczego, ale nie sposób, by auto stało rozkręcone tydzień. :|

Dzisiaj z ciekawości wykręciłem czujnik na kolektorze, aby zobaczyć jak wygląda, no i...

Zdjęcia :|

A tak wyglądał prześwit kolektora rok temu:

Zdjęcia :shock:

Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Po wszystkim odpłacę się ładnym postem ze wszystkich operacji, które przeprowadziłem. ;)
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Czyszczenie kolektora ssącego 1.7 cdti

Postprzez astra110 » 13 sty 2015, o 22:43

U mnie czujnik wyglądał tak samo.
Jest już wyczyszczony ale zastanawiałem się jak to wygląda dalej i patrząc na twoje fotki to rzeczywiście przydało by się małe czyszczenie!
Może ktoś coś znajdzie i wrzuci (tzn krok po kroku jak to zrobić samemu) kiedyś natrafiłem na podobne tematy wraz ze zdjęciami ale w tej chwili ni cho.ery nie mogę znaleźć :(
Wir leben Autos
Avatar użytkownika
astra110
Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
Lokalizacja: N M R
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Czyszczenie kolektora ssącego 1.7 cdti

Postprzez snoul » 13 sty 2015, o 23:05

Kolego astra110, nie miałem zamiaru dłużej czekać i zabrałem się do roboty!

Jest spoooro pracy, ale na pewno przyniesie efekt!

Wczoraj go wykręciłem, a dzisiaj cały dzień czyściłem dokładnie i skleiłem silikonem - schnie ;)

Jeśli jutro dobrze pójdzie, zacznę montować.

Wyślę Ci kilka fotek na pw 8-)
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Czyszczenie kolektora ssącego 1.7 cdti

Postprzez szmic » 13 sty 2015, o 23:25

snoul napisał(a):Wyślę Ci kilka fotek na pw 8-)


Może jakiś tutek na forum , inni chętnie skorzystają z porad
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Czyszczenie kolektora ssącego 1.7 cdti

Postprzez snoul » 13 sty 2015, o 23:28

Spokojnie, jak wszystko złożę do kupy, zamieszczę dobrego posta!
O ile auto nie wybuchnie ;)
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Czyszczenie kolektora ssącego 1.7 cdti

Postprzez astra110 » 14 sty 2015, o 00:59

Dzięki
Fotki na pewno się przydadzą
Powodzenia w montażu :)
Wir leben Autos
Avatar użytkownika
astra110
Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
Lokalizacja: N M R
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Czyszczenie kolektora ssącego 1.7 cdti

Postprzez snoul » 21 sty 2015, o 19:14

Witajcie.
Zebrałem się w końcu do opisania operacji, jaką jest czyszczenie kolektora ssącego w astrze H 1.7 cdti ( u mnie silnik A17DTR ).
Nie będę owijał w bawełnę i postaram się skonkretyzować temat.

Robiłem to pierwszy raz, nie śpiesząc się i powiem szczerze, że wyjęcie kolektora z odłączeniem wszystkiego od podstaw zajęło mi ok 5h :oops:
Wzorując się moją pracą powinno pójść Wam o wiele szybciej, dla przykładu znając już temat i umiejscowienie śrub, instalacja samego kolektora zajęła mi 30 min. ;)


Pierwsze dwa zdjęcia zapożyczyłem, abym mógł dokładnie wszystko zaznaczyć.

Do operacji potrzebujemy: zestaw kluczy, w szczególności torx, nasadowe, przedłużki itp., 2x500ml środka do czyszczenia osadu z bębnów hamulcowych lub valvoline itp. 2x trw - 30 zł Przyda się szczotka metalowa ( na zdjęciu ), pasta polerska, silikon wysokotemperaturowy. Proponuję również nową uszczelkę - 15 zł ( foto ).

Narzędzia do wydobywania nagaru - we własnym zakresie. :P

Zatem....

W pierwszej kolejności wyjmijmy akumulator.

Zobaczymy dolot ( rurę ), na której znajduje się zawór EGR. Dla wygody warto ją poluźnić, trzymają ją 3 śruby ( 2 są od dołu ciężko dostępne ).
Rura ta przytwierdzona jest na 3 torxy do kolektora ( zaznaczone na rys kolorem brązowym ). Pomiędzy znajduje się uszczelka i dwie wkładki - trzeba uważać, aby ich nie zgubić. Oryginał ASO 80 pln. W sumie warto wymienić, ja robiłem to przy czyszczeniu EGR-a.

:arrow: Obrazek

Następnie idziemy na tyły kolektora i tak jak na rysunku, poklei odłączmy wszystko, co przy nim się znajduję ( ja nie wykręciłem zaworków i podczas wyjmowania ułamałem dzyndzla ) :oops: - 20zł używkę znalazłem.
W pierwszej kolejności odkręcamy śruby zaznaczone kolorem żółtym, zdejmujemy przewody od zaworków - możemy zaznaczyć czytelnym markerem, aby później nie pomylić, niemniej jednak wystarczy wybrane foto przewodów.
Wypinamy gruszkę, czujnik - kładziemy wszystko w dobrane miejsce, nie mieszamy śrub. Przytwierdzające kolektor oddzielnie, podzespoły oddzielne itd...
Odpinamy od kolektora wiązki, zaznaczone miejsca na fioletowo.
W końcu czas na czerwień! Dosyć ciężki dostęp ale z odpowiednimi narzędziami powinniście dobrze poradzić.
Gdy już wszystko odkręcicie, zostaną jeszcze 2 śruby torx, które trzymają listwę wtryskową i nasz upragniony kolektor.

:arrow: Obrazek

No i co, delikatnie wyjmujemy :twisted:

Gdy już mamy nasz kolektor na wierzchu, zabieramy się do brudnej i żmudnej pracy!
Odkręcamy wszystkie śruby zaznaczone kolorem zielonym.
Rozpoławiamy kolektor, u mnie ładnie poszło płaskim wkrętakiem ( oczywiście wszystko ostrożnie i najlepiej przez szmatkę ).
Ukazuję się Wam wtedy widok:

:arrow:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



ZACZYNACIE CZYSZCZENIE :D



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Po zebraniu nagaru i odtłuszczeniu wszystkiego środkiem mamy taki widok:

Obrazek




Znakomita jest ta szczotka :twisted: :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Teraz czas na wypolerowanie wszystkiego ( palcami dobrze idzie ;) )

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Sklejamy dwie połówki :P

Obrazek

Obrazek



Składamy dwie części dokręcając śruby pewnie - kolor zielony.
Czekamy, aż silikon wyschnie 12-24 godziny, w zależności od temperatury schnięcia.




Warto także ( delikatnie ) wyskrobać otwory w silniku, aby nagar nie poleciał do środka:

Obrazek




Odłuszczacie i zakładacie nową uszczelkę:

Obrazek

Obrazek




Na tym etapie zakładamy nasz piękny i błyszczący jak psu ząbki kolektor :)
Przykręcamy wszystko w odwrotnej kolejności - czerwony kolor - również solidnie i z wyczuciem.
Jak mamy pewność, że nasze cacko siedzi sztywno, składamy resztę - żółty - i podłączmy przewody podciśnienia, wiązki kabli, wpinamy kostki itd.

Po zabiegu pacjent lepiej oddycha, elegancka reakcja na gaz, szybciej zaczyna ciągnąć no i około 1500 zł w kieszeni :?:, jeśli w ASO by chcieli wymienić na nowy, z powodu nieżytu oddechowego :D

Ot mi zabieg, tylko groźnie wygląda ( troszkę się rozpisałem :P ), ale jeśli ktoś ma trochę sprytu i chęci, to na pewno mu się powiedzie.
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem, w razie co proszę pytać.

POWODZENIA!
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Czyszczenie kolektora ssącego 1.7 cdti

Postprzez astra110 » 21 sty 2015, o 21:08

Kawał dobrej roboty ;)
Wir leben Autos
Avatar użytkownika
astra110
Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
Lokalizacja: N M R
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Czyszczenie kolektora ssącego 1.7 cdti

Postprzez mateusz » 21 sty 2015, o 21:13

szacun. super to zrobiles :)
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Czyszczenie kolektora ssącego 1.7 cdti

Postprzez rostex » 22 sty 2015, o 14:23

Według mojego doświadczenia patrząc z perspektywy czasu po czyszczeniu kolektora nie warto tego rozbierać, gdyż efekt nie jest tego wart. Nie powiem, że nie ma różnicy, ale duża część to zwykłe placebo.
https://t.me/pump_upp
rostex
Klubowicz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 15:28

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości

stat4u