Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Bład P0500-74

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Bład P0500-74

Postprzez jacckie » 22 lut 2015, o 13:18

Witam
Mam nietypowy problem z Astrą H 2005 rok, 1.7 CDTI silnik ISUZU 101km z którym borykam się od ponad pół roku. Otóż podczas jazdy samochodem i obrotów silnika powyżej 2500-2600, gdy puszczam pedał gazu po 5 sekundach wyskakuje kontrolka samochód z kluczykiem. Błąd odczytany programem to P0500-74 usterka sygnału prędkości pojazdu. Astra traci wtedy moc a po ponownym zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy. Dzieje się tak na każdym biegu, nie ma wpływu na to prędkość samochodu. Z początku myślałem że to wina czujnika wału i go wymieniłem na nowy zamiennik, po którym okazało się że to nie jego winna. Podmieniałem przepływomierz, czujnik ciśnienia, sprawdzałem wężyki podciśnienia, obstawiałem jeszcze przestawiony rozrząd, bądź klapy w kolektorze ssącym, ale w między czasie poszła uszczelka pod głowicą i został wymieniony rozrząd na nowy i wyczyszczone klapy. Sprawdzony został też intercooler, wyczyszczony EGR, a później zaślepiony w celu sprawdzenia czy błąd dalej wyskakuje. I nic, błąd dalej jak był tak jest. Czy ktoś miał podobny problem.? Co jeszcze mogę sprawdzić? Myślałem o czujniku od ABS (błędu ABS-u brak) z którego zczytuje prędkość ale stwierdziłem że to nie jego wina bo nie ma znaczenia prędkość samochodu, a typowo prędkość obrotowa silnika. Może czujnik wału zamiennik który kupiłem jest do niczego? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
jacckie
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22 lut 2015, o 12:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Bład P0500-74

Postprzez szmic » 22 lut 2015, o 14:06

Zapisałem sobie kiedyś część tekstu z innego forum opla dotyczący tego błędu cyt." Czujnik ciśnienia doładowania albo dodatni albo ujemny. Taki błąd powoduje ze auto traci moc na chwilę i potem odzyskuje swoja żywotność". Dokładnie teraz nie pamiętam, autorowi chodziło chyba o elektrozawór turbo, może jednak na coś to naprowadzi. Pozdr.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

stat4u