Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Opinie o silniku Z19DTL

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Opinie o silniku Z19DTL

Postprzez RippeR » 8 maja 2014, o 07:40

Witam,

Przymierzam się do zakupu Astry H od jakiegoś czasu (wersja GTC) i znalazłem fajną ofertę, jednak martwi mnie w niej silnik - Z19DTL (100KM). Chciałbym się zapytać o jego opinie, jak jest z awaryjnością, spalaniem, mocą. Szukałem wersji 120/150KM gdyż wydaje mi się, że lepiej by się prowadziły. A jak jest z tą wersją? Warto rozważać, czy szukać mocniejszych odmian tego silnika?

Szaleć jakoś bardzo nie zamierzam, ale dobrze by dało się spokojnie wyprzedzić jakieś auto bez większych problemów itp.
RippeR
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 14 kwi 2014, o 20:36

Re: Opinie o silniku Z19DTL

Postprzez alpinestar » 9 maja 2014, o 19:22

Ja mam właśnie też wersję 100 konną tylko, że 1.7 cdti i nie ma problemów z wyprzedzaniem i zbieraniem się auta.
Avatar użytkownika
alpinestar
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1 mar 2014, o 12:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Opinie o silniku Z19DTL

Postprzez kaliope » 16 lip 2014, o 09:11

z19dtl to dokładnie to samo co z19dt, ma tylko wgrany inny program obniżający moc gdyż w wielu krajach na zachodzi podatek płaci się od mocy. Tak więc silniki dtl i dt to bardzo dobre silniki, nie posiadające żadnych ukrytych wad. Od czasu do czasu trzeba przyczyścić EGR i to wszystko. Silnik mniej upierdliwy niż 150 konne z19dth z uwagi na brak klap wirowych. Mnie nikt nie nakłoni do zakupu dth gdyż siedzę już kilka lat na forach i większość przypadków beznadziejnych gdzie nikt nie wie o co chodzi dotyczy z19dth. Przykładowo słynny błąd 2279 w dt to w 99.99% przypadków sprawa przytkanego EGR. Czyścimy go i auto wraca do normy. Natomiast 2279 w dth to czysta loteria. Albo EGR, albo klapy wirowe, albo siłownik klap, albo przytkany kolektor, albo nieszczelność w układzie, albo problemy z DPF. Znam przypadki, że ludzie wymieniają wszystko po kolei, np, egr, kolektor, przepustnicę a auto dalej nie jedzie. Do tego już dziesiątki a nawet setki osób było na wywaleniu dpf w cdti i ludzie przy okazji robią testy na hamowni i co się okazuję? Otóż większość z19dt ma więcej mocy niż deklarowane 120koni. Ludzie mają po 130 i więcej, zwykle koło 130-136. Natomiast w z19dth jest dokładnie na odwrót. Mało która ma deklarowane 150 koni, zwykle koło 140-145. Także okazuję się, że możemy mieć tak naprawdę o 10 koni więcej i więcej problemów. Ja zdecydowanie nakłaniam do szukania z19dt. Można śmiało robić chipa na 150 koni, wywalić ewnetulanie dpf i cieszyć sie fajną furką.

Ale żeby było sprawiedliwie. Jest jedna wyższość silników dth nad dt/dtl. Jest łatwiejszy w obsłudzę, czyt tańszy w robociźnie. Taniej/łatwiej zrobimy rozrząd, taniej/łatwiej wymienimy świece żarowe, taniej/łatwiej wymienimy termostat.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

stat4u