Witam,
Miałem pojawiający się problem z wycinaniem turbiny i pojawiającą się kontrolką (auto z kluczem) co skutkowało spadkiem mocy i przejściem w tryb serwisowy przez moją Astrę. Postawnowiłem zabrać go do serwisu gdzie powiedzieli mi ze jest to wina niedzialajacego zaworu EGR i koszt nowego to cos kolo 1300zl, wiec dalem sobie spokoj znalezc mozna na allegro juz taki za 400-600 zl (opcja dla leniwych) ja postanowilem drazyc temat znalazlem krok po kroku co trzeba uczynic i zabralem sie z kolega w sobotnie popoludnie do pracy
Powiem tylko tyle:
potrzebny czas na zrobienie tego dobrze: okolo 5-6h
klucze zwykle i nasadowe 12-13 i imbus chyba 5 lub 6( do odkrecenia elektrozaworu od egr)
jakis srubokret albo cos w tym stylu potrzebny do wydrapania tej sadzy z rury, zaworu i kolektora
jakas szczotka druciana (dluga) do przeczyszczenia rury dolotowej od kolektora do zaworu( najlepiej cos w ksztalcie szczotki do czyszczenia sloikow, butelek ), moze byc tez kompresor lub myjka cisnieniowa
odkurzacz do wyssania wydrapanego nagaru z kolektora( starajcie sie wysysac to na bierzaco odlurzaczem)
plyn specjalny do kupienia w sklepie motoryzacyjnym do zaworow EGR ktory ulatwia sprawe bo rozpuszcza caly ten syf
plyn chlodniczy, bo wycieka po wyjeciu EGR-a
WD40
Troche cierpliwosci
podaje linka do strony na ktorej odnajdziecie co odkrecic krok po kroku, a ja zalaczam zdjecia zebyscie zobaczyli co ciekawego znalazlem u siebie
Po wykonaniu juz wszystkiego zalaniu ukladu plynem chlodzacym podlaczeniu wszystkiego najprawdopodobniej wystapi problem z odpaleniem, ale jest na to rada:
Nie zakladajcie rury z obejmami idacej od zaworu EGR do intercoolera, i psikajcie WD40 w EGR a druga osobe poproscie o krecenie stacyjka i dodawanie delikatnie gazu. Zakopci, moze cos strzeli z kolektora ale odpali na 100%- wiem bo męczylismy sie z tym odpaleniem dobre 2h, az zyczliwy mechanik poradzil Nam wlasnie to co napisalem
Powodzenia!
http://chomikuj.pl/krokodylek66/Dokumenty/ASTRA+H/Czyszczenie+zaworu+EGR/Czyszczenie+EGR+1.7+CDTi,1671813873.odt