Witam
Mam asterkę z 2007 roku. Jeżdżę nią już 6 latek od 2011 roku.
Miesiąc temu pojawił się taki problem, że zaczął się załączać filtr DPF - wypalanie jego.
Mechanik walczył walczył i okazało się, że nie osiąga temperatury odpowiedniej do wypalenia.
Więc wymieniliśmy filtr DPF-nowy.
Ale niestety nie pomogło - cały czas tzn po przejechaniu około 20 km tj. codziennie załącza się wypalanie dpf-u.
Kopcenie, smrodzenie spalanie gdzieś w okolicach 2,2 l na biegu jałowym podczas wypalania.
Najeździłem się już autostradach i dalej to samo.
Zmiany oprogramowania, czujnik różnicy ciśnień, egr itp. nic nie pomaga.
Mechanik już stracił chyba głowę a jest dobry - lata pracy w serwisie opla i od początku serwisuje moje autko.
Moduł silnika? pozostaje pytanie czy to to jego wina.
Jeżeli ktoś miał taki przypadek to prośba o info.