Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Opel Astra 1.9 cdti 150km skrzynia? łożyska? sprzęgło?

Postprzez tarmi08 » 13 mar 2017, o 17:59

Witam

Miesiąc temu miałem wymienione koło dwumasowe na nowy zestaw sztywnego sprzęgła. Po zamontowaniu sztywnego zaczęły się pojawiać odgłosy, nie wiem jakiej lokalizacji. Szumy, szmery i tyrkotania cichną po wciśnięciu sprzęgła oraz powyżej 1,5 tys obrotów. Przy niższych biegach słychać, przy ruszaniu słychać szum. Proszę o radę


Poniżej załączam filmik

https://megawrzuta.pl/download/6827336d ... 71c8a.html


Opel Astra H 2006
1.9 CDTI 150 KM
tarmi08
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13 mar 2017, o 17:56
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Z17DTH - rura gumowa odpowietrzenia góry silnika

Postprzez wujko » 15 mar 2017, o 19:38

Witam

Pękniętą mam rurę gumową prowadzącą od odmy olejowej do rury powietrza i podejrzewam że stąd mokra góra silnika.
Niestety mam problem z instalacją EPC i nie mogę sprawdzić numeru części.

Byłby ktoś tak miły i mógł podać nr tej części ew. wymiary wężyka?
Rura gumowa oznaczona na foto.
20170228_165107_2.jpg
20170228_165107_2.jpg (248.79 KiB) Przeglądane 13249 razy


Z moich pomiarów wynika:
- średnica wewn - 15mm
- grubość ścianki - 3mm

Są jakieś przeciw wskazania aby dociąć przewód gumowy o takich wymiarach?

Będę wdzięczny za info.
wujko
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15 mar 2017, o 19:06
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Astra Z17DTH- ciężko pali zimna/ciepła/telepie silnikiem

Postprzez adamos112iso » 24 kwi 2017, o 17:00

Witam kolegów następujący problem:
Astra 1.7 Z17DTH 100km/2004r. Auto zimne pali w miarę ale obroty falują i samochód gaśnie do tego niebieski dym z rury do czasu nagrzania silnika, po nagrzaniu chodzi równiutko i nie ma dymu.Ale na ciepłym ciężko pali.
Do tej pory w aucie zostało sprawdzone:
-Kompresja
-Wtryskiwacze
-świece żarowe
-szczelność głowicy/zaworów.
Po podłączeniu do komputera zero błędów.
Macie jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić ?
adamos112iso
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 sty 2017, o 11:43
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Bład P2149 Pomocy odpala i gaśnie Z19DTH

Postprzez mario1989 » 25 kwi 2017, o 17:52

Witam forumowiczów dzisiaj w mojej asterce wystąpił taki problem podczas jazdy wyskoczyła kontrolka samochodu z kluczykiem i samochód od razu zgasł. Próbowałem odpalić to odpalił i od razu gasł ale po kilkukrotnym odpaleniu mogłem i kilometr odjechałem i znowu taka sama sytuacja i tak z trzy razy się stało i postanowiłem scholowac auto do domu. I od razu podpiełem asterke pod komputer i wyskoczył ten jeden błąd tylko P2149 i po skasowaniu tak samo odpaliłem i od razu pojawiał się błąd i samochód gasł i co to może być przyczyna? A podkreślam ze przed wystąpieniem tego błędu samochód zachowywał się normalnie nic nie mówiło ze coś będzie nie tak. W ostatnim czasie był podpięty pod komputer i zero błędów i co może być nie tak ? Pozdrawiam
mario1989
Kierowca
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 paź 2015, o 17:19
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

1.7 CDTI DTH długo kęci gdy silnik mam poniżej 50°C

Postprzez michal97 » 1 maja 2017, o 20:04

Witam. Od dłuższego czasu mam problem z odpaleniem Astry gdy temperatura cieczy chłodzącej silnika ma od 50°C do 15°C, wtedy silnik kręci około 10 sekund i pod koniec kręcenia wygląda to tak jak by nie dostawał paliwa, gdy odpali zakopci na biało i jest wszystko ok. Gdy silnik jest zimny czy rozgrzany pali bez problemu.wtryski sprawdzone nie leją, aku dobre.
michal97
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 paź 2016, o 18:17
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Dziwna praca silnika Z19DT - falowanie, drganie

Postprzez ProZak83 » 10 maja 2017, o 12:44

Witajcie,

od pewnego czasu zauważyłem dziwną pracę silnika w mojej Astrze - silnik Z19DT.
Oto kilka objawów:
- na jałowym biegu stałe lekkie drżenie samochodu - szczególnie odczuwalne na kierownicy oraz na pedałach,
- na jałowym biegu lekkie falowanie silnika, takie sinusoidalne - bez skoków na obrotomierzu
- lekkie burczenie silnika w okolicach 1000-1200 obrotów
- podczas dynamicznej jazdy na mieście auto czasami wchodzi w dziwny tryb - słychać dziwne, przytłumione burczenie podczas gazowania, coś jak przy dziurawym tłumiku, dodatkowo znacznie wzrasta wartość spalanie na komputerze (nawet na jałowym biegu wynosi ponad 5l/h - a standardowo u mnie 0,8l/h - domyślam się że jest to wypalanie DPF.
- podczas jazdy auto potrafi "samo" przygazowywać. Efekt taki jak przy wciskaniu i puszczaniu pedału gazu.

Dodam, że przebieg silnika to w przybliżeniu 205 tys. km. Około 4 tys. km wcześniej wymieniane było sprzęgło oraz dwumasa. Niektóre objawy występowały przed wymianą sprzęgła, dlatego wcześniej byłem pewien, że to wina dwumasy. Jednak po wymianie objawy nie zniknęły, wręcz pojawiły się kolejne.
Czy ktoś z was się z czymś takim spotkał?
ProZak83
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 maja 2017, o 12:31
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

falujace obroty i czasami wylacza sie turbina

Postprzez Prezi » 15 maja 2017, o 16:47

Witam
Silnik 1,7 cdti 130 ps od jakichs 100 tysiecy kilometrow falowaly mi obroty delikatnie na niskich oraz przy przyspieszaniu w zakresie do 1600-1700 obrotow . powyzej zawsze idealnie bylo.
Nie bylo to jakies mocne falowanie ale potrafilo wqrzyc. Auto potrafilo czasami przejezdzic miesiac bez falowania .
Przebieg auta to w tej chwili 178 tysiecy z czego 80% to autostrada , tak z reguly 120-130km/h
2 razy zdarzylo sie ze stracil moc i pojawiala sie czasami kontrolka check engine ale po wylaczeniu i wlaczeniu auta z reguly niknela .
Dzis historia znowu sie powtorzyla i zamiast wylaczac i wlaczac postaniwilem go pomaltretowac . Najpierw zaczelo nim szarpac przez 2 kilometry i nie przyspieszal nawet na 2 gim biegu a pozniej wszystko sie uspokoilo i wlaczyla sie kontrolka check engine. Zrobilem nim tak jakies 60 km na wysokich obrotach ,nie bylo mocy przez ten czas /pewnie w trybie awaryjnym z wylaczona turbina/
Pod domem wylaczylem go na chwile i wlaczylem . kontrolka swiecila dalej ale moc wrocila i wszystko dzialal jak trzeba.
/wypedalowalem / ponizsze bledy
ECN 010052
052005
040061
029952
040952

tylko jeden z nich dotyczc turbiny ,reszta to czujniki i takie tam
Co myslicie ,czy koniec turbiny czy moze do wyczyszczenia ???
Ponoc niektorzy czyszcza ja bez rozbierania jakims sprayem wtryskiwanym za filtrem powietrza . ktos cos mial stycznosc ???

PS . poprosilem kolege zeby wskoczyl za kierownice i pogazowal go troche
ten zawor podcisnieniowy dolny co steruje lopatkami dziala w pelnym zakresie natomiast mam obawy co do tego gornego zaworu podcisnieniowego
Ten ciegno od niego wyglada jak by sie przycinalo i jest na nim jakas regulacja na dole ciegna
mozecie podpowiedziec od czego on jest ??? z kad idzie przewod podcisnienia i czym steruje oraz od czego jest ta regulacja na nim ???
z gory dzieki
dobra ogarnalem obydwie gruszki i sam egr wszystko dziala i jest drozne . Po skasowaniu bledow pojawia sie teraz tylko jeden blad -- filtr czastek stalych--- jutro jade na regeneracje i zobaczymy co z tego wyniknie.
ten silnik ma jakies klapki ktore moga sie schrzanic tak jak w alfie romeo w dieslu ???
Prezi
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 sie 2016, o 19:35
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

błąd ECN 40952

Postprzez slawek99 » 16 maja 2017, o 20:57

Witam, czy ktoś wie co oznacza bład ECN 40952.Sprawdzałem w tabeli kodów błedów i pisze ze nie znaleziono opisu błędu .Z góry dziękuję.
slawek99
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 maja 2017, o 19:05
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Poprzednia strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

stat4u