Astra H kombi 1,7 CDTI Z17DTH ISUZU ECOTEC, 2007r , przebieg 97000 km
Gdy teraz rano, po dłuższym postoju, wsiadam do auta, zapalam silnik, po chwili lub po przejechaniu kilkuset metrów pojawia się lampka auta z kluczem i silnik przechodzi w tryb awaryjny (obroty do 3000 i brak mocy)
Problem ten pojawiał się już od ubiegłego roku, tylko teraz (zimniej na podwórku) bardziej się nasilił.
Latem auto jeździło w miarę normalnie, choć i wtedy zdażało mu się czasem na chwilę włączć w tryb awaryjny podczas jazdy.
Jak teraz jest zimno i bardziej wilgotno (deszcz) objawy się nasilają.
Po zapaleniu silnika muszę długo rozgrzewać silnik (też nie zawsze), wyłaczać i włączć zapłon i czekać aż lampka się nie zapali i wróci moc.
Jak już silnik ma moc i ruszę z miejsca autem, to czesto już po kulkuset metrach znowu jest brak mocy.
Staję na poboczu znowu gazuję włączam i wyłączam zapłon, aż się nie zapali lampka z kluczem, znowu mogę jechać (czasem kilka i kilkanaście km), a potem to samo.
Często podczas jazdy (przy rozgrzanym silniku) włącza się lamka z kluczykiem i tryb awaryjny i po jakimś czasie wyłącza się.
Nie dzieje się tak zawsze, niekiedy klika dni nic się nie dzieje i auto jeździ normalnie.
Zauważyłem, że jak silnik jest jeszcze zimny i nie zaświeciła się lamka z kluczem, to jadąc na stałych obrotach ~~ 1200- 2000 i auto ani nie przyśpiesza ani nie hamuje silnikiem, to czuć szarpania silnika i znowu przechodzi w tryb awaryjny i po czasie znowu jedzie normalnie (ale też nie zawsze się tak dzieje)
W serwisie byłem kilka razy i zawsze po sprawdzeniu TECH-em mówili mi, że to wina przepływomierza bo taki wyskakiwał błąd. Nawet jeździli z podłączonym TECH-em, ale wtedy auto nie chciało się włączyć w tryb awaryjny i TECH pokazywał że wszystko z przepływką jest OK
Również metodą gaz-hamulec wyskakiwał i nadal wyskakuje bład ECN 010009 lub 010021lub podobny o początku 0100..., co wskazuje na błąd przepływomierza.
Wymieniłem już dwa przepływomierze - jeden latem - jeden wczoraj i nadal to samo.
Po wczorajszej wymianie przez cały dzień auto jeździlo i bylo wszystko w porządku (był ciepły silnik), dopiero dziś rano ( zimno na podwórku) po odpaleniu, pojawiła się znowu lampka z kluczem.
Jaka może być przyczyna takich"zjawisk"?
Czy EGR może mieć wpływ na takie zachowanie się auta?